theresaaa Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Heisann, jeg er ei jente på 21 som nettopp har fått førerkort! Har fått tips her og der om gode bruktbiler, men jeg har selv null peiling på hva som er best. Noen kriterier har jeg jo, den skal helst ikke være altfor svær, under 25 000, sikker, helst ABS, ikke eldre enn 1990, ikke bruke altfor mye på mila, pluss at den skal kunne komme seg opp noen glatte bakker her og der Så om dere har noen gode tips, rop ut 1 Lenke til kommentar
Mads Ja Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Sett på noen Nissan Micra-er ? Best i test på små bruktbiler stadig vekk, kjempe gode biler Edit: Eksempel Får også 1.3 litern med 75 hk, litt sprekere også Endret 27. november 2011 av Mads Ja Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ford focus. Bare sjekk (verksted) at den ikke er for rusten. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Da tenker jeg tverdt japansk. Nissan primera, toyota corolla osv. Evighetsmaskiner 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Jeg ville ikke plassert noen jeg er glad i en Micra. Foreslår at du holder deg til C-klassen (populært kalt Golf-klassen). Gode og billige biler der er Ford Focus og Opel Astra, samtidig som de er greie i pris. Edit: Eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31542010 Og når det kommer til framkommelighet. Nye og gode dekk er alfa omega Endret 1. desember 2011 av Wisd0m Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Honda Civic er veldig gode biler i denne klassen. Et pent ytre også. Denne f eks? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31929058 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Tjaa, mange gode forslag, men legg heller litt mer penger i det, viss du ikke ønsker å få problemer, viss ikke så er Micra er bra alternativ, sidem dem er billige. 1 Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Sikker? Ikke gå for en gammel japaner ihvertfall. Kommer ikke vekk fra å nevne den desidert sikreste bilen man får til 25 000,-: Laguna 2.Veldig bra rustbeskyttet i tillegg. Her er en med sterk og god diesel i tillegg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32031004 Visst har denne modellen vært belemret med problemer men det finnes eksemplarer som har gått og gått uten større feil. Sjekk historikken og at servicer er utført. Glem heller ikke at en LAguna til denne prisen ikke trenger å bety mer problemfylt bilhold enn en Toyota til samme prisen. En Toyota til denne prisen er gjerne mye eldre og har gått dobbelt så langt, minst. Endret 4. desember 2011 av Juli2 Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 POLO Toyota celica 1996 - oppover kjempe gode biler! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Kommer ikke vekk fra å nevne den desidert sikreste bilen man får til 25 000,-: Laguna 2.Veldig bra rustbeskyttet i tillegg. Her er en med sterk og god diesel i tillegg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32031004 Den girkula der skriker "nedskrudd kilometer" ... Med mindre plasten i interiøret på Laguna II er skikkelig dårlig, skal ikke girkula se sånn ut etter drøyt 160.000 kilometer! Lenke til kommentar
Xcedos Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hei - her en en kjempefin bil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31764254 Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg ville kjøpt En nyere toyota eller Volov. De er veldig sikre og trygge til dagen du krasjer. Ikke så dyre deler heller til de mindre uhellene. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg ville ikke plassert noen jeg er glad i en Micra. Foreslår at du holder deg til C-klassen (populært kalt Golf-klassen). Gode og billige biler der er Ford Focus og Opel Astra, samtidig som de er greie i pris. Edit: Eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31542010 Og når det kommer til framkommelighet. Nye og gode dekk er alfa omega Nye og gode dekk er alfa omega men ikke disse kvalitets dekkene fra Kina som er bygd med 'fransk teknologi'....de fleste dekk verksteder selger etter fortjeneste. MegaHjul prøvde å selge meg Ling Long dekk men da jeg sto på mitt valg, hadde de ikke Nokian. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 siste utgave av golf 2. gjerne syncro. billig i drift. billige deler. billig forsikring. lettkjørt bil. fin størrelse til førstegangsbil. lite feil. enkel å reparere hviss feil skulle opstå. lettkjørt bil. snakker av erfaring da jeg er eier av min tredje golf 2. japse biler er dyr forsikring på, dårlig sittekomfort, corolla er vinglete når man kommer i høyere enn 100 spesielt corolla. dyre deler til japsebiler. og ikke bare å få tak i customdeler til japsebiler. det meste er kun originaldeler til japsene. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Det er noe jeg ikke tenkte på. Jeg hadde en Jetta 2 og den sviktet meg aldri. Det var en fyllekjører som sendte bilen til kirkegåren etter den hadde rullet 400,000 km. Jeg har en Caravelle VR6 nå og hatt flere problemer enn den gamle Jetta. Jeg har lærte meg litt av hvert om sensorer og releer etterhvert og løser alle problemer selv. Lenke til kommentar
masb Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Kjøp en som allerede har bulker! 1 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Kjøp en som allerede har bulker! unnskyld uttrykket men, hva i faen er poenget med det? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Det er noe jeg ikke tenkte på. Jeg hadde en Jetta 2 og den sviktet meg aldri. Det var en fyllekjører som sendte bilen til kirkegåren etter den hadde rullet 400,000 km. Jeg har en Caravelle VR6 nå og hatt flere problemer enn den gamle Jetta. Jeg har lærte meg litt av hvert om sensorer og releer etterhvert og løser alle problemer selv. men jetta er begynner å bli skjelden vare iforhold til golf 2 da det ble levert mere golf 2 i norge. golf 2 bensiner er slitesterke biler. kan jo nevne igjen som jeg har nevnt mange ganger at mamma eide en golf 2 86 mod for en stund tilbake. den havna på skroten til slutt da. hun var eier nr 3 på den og da hun solgte den var den gådd nesten 800 000 km og hun brukte den som pendlerbil i maaange år før hun kjøpte nyere bil. da den bilen ble skrota var den gådd over 1 mill. og motoren ble aldri byttet. så det sier noe om slitesterke motorer. har nå selv min tredje golf. da jeg solgte min andre golf 2 var den godd over 500 000 eneste jeg bytta på den var ny dynamo,radiator,batteri og bytta til helt ny elektrisk fordeler. den surrer og går enda rundt her i byen og det var en 84 mod. så gammel vw har jeg enda troa på men nå idag ville jeg aldri kjøpt meg en flonke ny passat. hører mye rykter og annet om det er feil med ditt og datt og krangling med forhandler om garanti osv. nei gammel vw. bedre bil skal du lete lenge etter. før i tia lagde de biler som varer, og det var stil over bilene da. nå er det plastikk og sensorer og duppeditter i alle rettninger som koster usaklig mye penger og det varer ikke lenge. på gamle biler holdt det med å fylle bensin. bytt, bytte filter og olje og plugger så gikk bilen. idag skal alt mulig dritt skiftes. for ca 1 år siden kjøpte jeg en omega 2001 mod stv som hadde veldig lav kmstand. alt virket flott til jeg kom hjem med bilen. kort sagt, den sto mere i garasjen min eller på verksted for at noe var fucka for at jeg måtte reparere eller få det reparert. brukt over 50 tusn kroner i rep på den dritbilen før jeg solgte den. og neste eier kjørte av veien med den 2 uker sener og da ble den kondemnert. dritbil. unnskyld for oppførselen min. men har troa på gammmel bil kjører selv bare gammel bil som dere ser i signaturen Endret 24. desember 2011 av 1915 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå