Janti Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg har etter hvert prøvd mange programmer som etter sigende kan konvertere deler av DVD-programmer til AVI eller DVD. Hver eneste gang er jeg blitt skuffet: Det finnes restriksjoner, eller det finnes feil. Finnes det et gratisprogram som kan gjøre dette? Jeg skal ta deler av ulike DVD-er og lage nye DVD-er av dem. Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 For å rippe dvd så finnes det ikke bedre programmer enn http://www.dvdfab.com/. Du kan prøve programmet gratis i 30 dager eller noe rundt der, etter det så kutter all ekstrafunksjonalitet ut, MEN rippedelen er gratis på ubegrenset tid. Dvs at du kan rippe dvd til dvd i maks kvalitet, men må da bruke DVDShrink for å redigere bort reklame, ekstra språk osv noe som er helt uproblematisk da DVDShrink også er gratis. DVDFAB er strengt tatt verdt pengene hvis du ønsker den ekstra funksjonaliteten det kan tilby. Det oppdateres til å ta alle nye kopieringsbeskyttelser som måtte komme, og de er ekstremt kjappe med slike oppdateringer. Jeg har til gode å komme over en eneste dvd som ikke lar seg rippe med DVDFAB. NB. Merk at selv om programmet tilsynelatende går ut etter prøveperioden så er rippedelen fremdeles fungerende og mottar disse oppdateringene selv om du velger å ikke betale for resten av programmet. Lenke til kommentar
Janti Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 For å rippe dvd så finnes det ikke bedre programmer enn http://www.dvdfab.com/. Du kan prøve programmet gratis i 30 dager eller noe rundt der, etter det så kutter all ekstrafunksjonalitet ut, MEN rippedelen er gratis på ubegrenset tid. Dvs at du kan rippe dvd til dvd i maks kvalitet, men må da bruke DVDShrink for å redigere bort reklame, ekstra språk osv noe som er helt uproblematisk da DVDShrink også er gratis. DVDFAB er strengt tatt verdt pengene hvis du ønsker den ekstra funksjonaliteten det kan tilby. Det oppdateres til å ta alle nye kopieringsbeskyttelser som måtte komme, og de er ekstremt kjappe med slike oppdateringer. Jeg har til gode å komme over en eneste dvd som ikke lar seg rippe med DVDFAB. NB. Merk at selv om programmet tilsynelatende går ut etter prøveperioden så er rippedelen fremdeles fungerende og mottar disse oppdateringene selv om du velger å ikke betale for resten av programmet. Tusen takk! Dette skal jeg prøve! JAn Lenke til kommentar
Janti Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 For å rippe dvd så finnes det ikke bedre programmer enn http://www.dvdfab.com/. Du kan prøve programmet gratis i 30 dager eller noe rundt der, etter det så kutter all ekstrafunksjonalitet ut, MEN rippedelen er gratis på ubegrenset tid. Dvs at du kan rippe dvd til dvd i maks kvalitet, men må da bruke DVDShrink for å redigere bort reklame, ekstra språk osv noe som er helt uproblematisk da DVDShrink også er gratis. DVDFAB er strengt tatt verdt pengene hvis du ønsker den ekstra funksjonaliteten det kan tilby. Det oppdateres til å ta alle nye kopieringsbeskyttelser som måtte komme, og de er ekstremt kjappe med slike oppdateringer. Jeg har til gode å komme over en eneste dvd som ikke lar seg rippe med DVDFAB. NB. Merk at selv om programmet tilsynelatende går ut etter prøveperioden så er rippedelen fremdeles fungerende og mottar disse oppdateringene selv om du velger å ikke betale for resten av programmet. Nå har jeg prøvd meg litt med det programmet. Det virker greit og intuitivt, men i praksis får jeg ikke til det jeg ønsker. Jeg velger DVD til DVD, velger så Tilpass og skal da i teorien få mulighet til å velge det jeg vil, fra originalplaten. Men når jeg trykker Neste, kopierer den alle VOB-filene til en mappe, og så vil den brenne hele mappa på en tom DVD. Men det er ikke det jeg vil. Jeg skal plukke to-tre innslag fra ulike DVD-er (hjemmebrente) og så samle dem på en ny DVD. Har jeg misforstått noe grunnleggende her, tro? Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Da er du egentlig ikke ute etter rippesoftware selv om du kan gjøre det du ønsker med DVDFAB, funksjonaliteten er der men det er mange valg og du må nok klikke litt rundt. DVDShrink er muligens noe mer intuitivt og bruke og siden vi ikke har noen kopieringssperrer inne i bildet her så kan det gjøre jobben. Der må du velge ReAuthor og dra over de filene du vil ha med, du kan også ta visning for å sjekke hvilke klipp du har fått med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå