Gå til innhold

Reinstalerte windows - får ikke koble til trådløsenettverk

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen :)

Har hatt litt problemer med dataen i det siste, så jeg valgte å instalere windows vista på nytt, og nå fungerer det meste som det skal. Det eneste problemet er at jeg ikke finner noen trådløsenettverk. Listen der ulike nettverk skal komme opp er helt tom. Når jeg prøvde å løse problemet fikk jeg først opp at jeg manglet driver til netterkskortet. Det virket jo logisk nok, så jeg lastet ned den riktige(?) driveren fra hjemmesiden til Realtek: (http://www.realtek.c...3&GetDown=false).

Men dette hjalp ikke. Jeg finner fortsatt ingen nettverk, men når jeg prøvre å løse problemet nå får jeg bare beskjed om at det ikke virker, og noe om at det kanskje er nettverkskortet som er problemet, uten noen videre forklaring. Hva skal jeg gjøre?

Har å prøvd å gå inn på Enhetsbehandling, og finne nettverkskortet der. Når jeg trykker på det får jeg bare opp at det virker som det skal. Prøvde også å oppdatere driveren derfra, men fikk beskjed om at jeg alt har den beste driverprogramvaren. (Se vedlagt bilde)

Bør også nevne at jeg nå har koblet mobiltelefonen til PC'en, og får internettt fra den.

Kan det være noe så enkelt som at det er noe jeg må aktivere for å få inn trådløsenettverk?

Håper noen kan hjelpe :)

post-179039-0-09921100-1322421378_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så ser det ut som du har oppdatert driveren til gigabit nic'et ditt, mulig jeg blingser men det ser altså slik ut.

Hvordan du kan finne ut hvilket trådløskort du har? Tja, si det, det står vel antagelig i dokumentasjon eller noe annet som fulgte med maskinen, ikke vet jeg. Det er du som sitter foran maskinen liksom.

Lenke til kommentar

Jasså ja, det er det jeg suser med :whistle:

Hvordan kan jeg finne ut hva slags trådløst nettverkskort jeg har da? Og hva er det jeg har innstalert driver til da?

hvis det er et trådløst kort du prøver å få til - så er det jo da mest sansynlig kanskje at du fremdeles ikke har installert drivere til dette.

se under device manager - om du der har en uinstallert enhet (gult varselikon) som heter noe omtrent som "network controller".

Skal du finne drivere til denne så bare gå til detaljer på denne enheten og finn hardware ID informasjonen. kopier den her, så er det ikke så vanskelig å finne drivere på basis av dette.

Dette er selvfølgelig med anntagelsen at maskinen faktisk HAR et trådløst nettverkskort - men det anntar jeg du vet selv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Du har jo en drøss med manglende drivere til maskinen din.

Foreslår du går inn på siden til produsenten og laster ned alt du mangler til din PC.

Absolutely agreed.

Jeg lukter at OP ikke har installert chipset driverene en gang - ellers er det nesten vanskelig å få så mange uinstallerte enheter. Mangel på chpiset drivere vil føre til alt mulig problemer og dårlig ytelse. Det bør generellt sett være prioritet numero uno når drivere installeres.

-Stigma

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreslår du går inn på siden til produsenten og laster ned alt du mangler til din PC.

Absolutely agreed.

Jeg lukter at OP ikke har installert chipset driverene en gang - ellers er det nesten vanskelig å få så mange uinstallerte enheter. Mangel på chpiset drivere vil føre til alt mulig problemer og dårlig ytelse. Det bør generellt sett være prioritet numero uno når drivere installeres.

-Stigma

Takk for svar:) Skal begynne å gå gjennom listen å instalere drivere med en gang.

Men hva er chipset driverene? Og hvordan instalererer man de?

Lenke til kommentar

Absolutely agreed.

-Stigma

Takk for svar:) Skal begynne å gå gjennom listen å instalere drivere med en gang.

Men hva er chipset driverene? Og hvordan instalererer man de?

chipset drivere - samt andre drivere - finner du på CDen som fulgte med hovedkortet (dog disse kan være litt utdaterte avhengig av hvor gammelt kortet er).

Ellers kan du naturligvis laste dem ned fra hovedkortprodusenten - eller fra chipsett-produsenten direkte.

Trenger du hjelp til å finne driverene så bare si modellen av hovedkort du har (ikke bare navn på produsent men modellnummer på kortet) så er det enkelt å finne.

På CD eller på nettsidene finner du forøvrig også som regel de andre driverene du trenger i tillegg til chipset drivere.

Har du ingen idè om hvilken modell du har så står det som regel printet fysisk på hovedkortet - så ta frem lommelykten og sjekk ;)

Det går også ann å finne med software - men det krever mer forklaring som regel enn å bare sjekke hovedkortet fysisk, så gjør det først ved midnre det ikke er mulig av praktiske grunner.

Hvis du har en "ferdigmaskin" fra Dell eller HP eller en bærbar så oppgi modellnummer på hele maskinen i stedet. Utifra dette så er det også rimelig lett å finne hvilke chipset drivere du trenger.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...