Gå til innhold

Oppgradering av MacBook Pro

DanieI

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert litt fram og tilbake på om jeg skal kjøpe meg MacBook. Men det som er problemet er penger, jeg har ikke noe problem med å kjøpe en MacBook til 10000kr, men problemet er at jeg så gjerne skulle fått en SSD Harddisk til den summen. Og da har jeg tenkt, er det mulig å kjøpe en MacBook og kjøpe en SSD Harddisk separat for også oppgradere MacBooken når jeg får den? Og om det er mulig sparer jeg noe på å gjøre det slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri kjøp ekstrautstyr som RAM, disker osv fra Apple. Det går helt fint å kjøpe en MBP fra Apple og kjøpe en SSD utenom å sette i selv. Vet ikke hva som skjer med garantien tho når du skrur opp den.

*Du får lese alle vilkår med liten skrift.

Det er ikke så mye å spare på en 128GB SDD. Men jo større plass du skal ha jo mer sparer du ved å kjøpe seperat.

128GB SSD blir + kr 1.640,00 fra Apple.

Du kan få en Intel 120GB SSD for 1300.

256GB SSD blir + kr 4.920,00 fra Apple.

Du kan få en OCZ 240GB SSD for 3000.

512GB SSD blir + kr 9.840,00 fra Apple.

Du kan få en Samsung 512GB SSD for 5200.

128GB burde holde. Kjøp heller en ekstern HDD for å ha filer på. Er tilbud nå på Seagate 500GB 2.5" HDD på Clas Ohlson. 400,-

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Det går helt fint å kjøpe en MBP fra Apple og kjøpe en SSD utenom å sette i selv. Vet ikke hva som skjer med garantien tho når du skrur opp den.

Garantien forsvinner ikke ved å åpne maskinen. Det står beskrevet i brukermanualen hvordan du bytter harddisk og minne, så det skulle bare mangle at du beholder garantien. Du kan derimot bli nektet (gratis, ved reklamasjon eller lignende) reparasjon hvis det viser seg at du ved å bytte harddisk forårsaket skaden, eller at harddisken du satte inn er problemet.

Lenke til kommentar

Mener å huske at det ikke står i manualen om hvordan man bytter harddisk. kun minne. så har forstått det slik at det går utover garaniten?

Vel, det står i manualen, og det går ikke utover garantien. :)

Kilde: http://manuals.info.apple.com/en_US/macbook_pro_15inch_early2011.pdf (side 37 og utover)

jøss. tråla den manualen mange ganger uten å finne noe om harddisk bytte. muligens den mangler i den norske.

Noen som vet helt sikkert hvordan garantien funker ved bytte av superdrive med harddisk/ssd?

Lenke til kommentar

jøss. tråla den manualen mange ganger uten å finne noe om harddisk bytte. muligens den mangler i den norske.

Noen som vet helt sikkert hvordan garantien funker ved bytte av superdrive med harddisk/ssd?

Garanti er ikke enkelt. Ja, du beholder garanti på resten av maskinen, men IKKE den komponent du bytter ut. MEN dersom du sender maskinen til Apple med feil, og det viser seg at feilen ligger hos den komponent du har byttet ut, evt at feil ved annen komponent kan spores tilbake til den komponent du byttet ut (følgefeil), vil Apple kreve deg for penger (inklusive undersøkelsesgebyr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...