Gå til innhold

iPhone 4S og Tele2 = problemer!


Anbefalte innlegg

Har for første gang gått fra Telenordekning til Netcomdekning, ved å portere til Tele2.

Fant jo fort ut første dagen at det skal man ikke gjøre...

Bor sentralt i Fredrikstad, så selve dekningen er grei men ikke bra. Men så utrolig ustabilt nett har jeg ikke opplevd før.

Jeg får ikke innkommende samtaler eller sms, og mobilen mister kontakten med nettverket så fort man forsøker å sende en sms ut...

Fler som har samme problem? Dette har forøvig pågodt en stund, ikke bare idag som stormen "Berit" herjer ;)

Tele2 unnskylder seg med at det ikke ligger hos dem.

Ringte en kundebehandler hos Tele2 her om dagen, det hørtes ut som han satt og leste standardtekst på hvordan få kunden på tråden til å legge på.

"- Vi er klar over problemet, det kommer en oppdatering men vi vet ikke hvor langt unna den er. Vær så snill ikke spør om mer fordi jeg kan ikke noe teknisk..."

 

Jobben min består i å ha en mobil tilgjengelig hele tiden, så dette er et stort problem for meg...

 

En annen ting med Tele2 og iPhone er måten sms blir sortert på i innboksen.

Vanligvis blir "sms-samtalen" med en person samlet i en boks, men siden Tele2 har sms-sentral i Sverige, og alle nr i telefonboken må være registrert med +47 foran, så klarer ikke iPhone å tolke alle innkommende sms til riktig person i adresseboken. Så man blir sittende med en samtaleboks av kun innkommende sms fra en kontaktperson...og en boks med utgående til samme person... :thumbdown:

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, egentlig. Kan fort være noe hardwarefeil med telefonen.

 

Det første jeg ville prøvd er uansett å deaktivere 3G. Prøv deretter å ringe noen.

 

Hvis dette ikke fungerer, så kan man prøve en liten mini-reset. Hold tastelåsknappen og hjemknappen inne i 10 sekunder. Tell gjerne til 11-12. Mange slipper for tidlig. Deretter prøver du igjen.

 

Hvis dette ikke fungerer, prøv å ta inn og ut SIM-kortet. Lite sannsynlig at dette vil fungere, men er raskt å teste.

 

Hvis dette ikke fungerer, kan du prøve å resette nettverksinnstillingene. Innstillinger > Generelt > Gjenopprett. Skroll nedover > Gjenopprett nettverksinnstillinger.

 

Hvis dette ikke fungerer... Tja. Hvem vet?

 

Lykke til!

 

Jeg er så høy på meg selv at jeg valgte å sitere mitt eget innlegg. Føler meg kul.

 

Uansett, prøv disse forslagene, da gjerne den uthevede først. Har visstnok fungert for mange, så kanskje det hjelper for din del også? Men ligger problemet hos Tele2, så ligger problemer hos Tele2. Allikevel verdt et forsøk!

 

Det siste problemet har jeg derimot ingen rask og enkel løsning på...

 

Anywho, ha en fin kveld videre.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Telenor bruker jo også NetworkNorway sitt nett. De dekker bare de største byene foreløpig, og tele2 bruker derfor også NetCom sitt nett. Du kan jo prøve å skifte til NetworkNorway manuelt og se om det fungerer bedre?

 

Telenor bruker ikke Network Norway sitt nett, nei. Telenor bruker kun sitt eget. Om det derimot er Tele2 du mener, så bruker de både NN og Netcom sitt nett ja.

Lenke til kommentar

Telenor bruker jo også NetworkNorway sitt nett. De dekker bare de største byene foreløpig, og tele2 bruker derfor også NetCom sitt nett. Du kan jo prøve å skifte til NetworkNorway manuelt og se om det fungerer bedre?

 

Telenor bruker ikke Network Norway sitt nett, nei. Telenor bruker kun sitt eget. Om det derimot er Tele2 du mener, så bruker de både NN og Netcom sitt nett ja.

 

Tele2 ja:) Telefonen korrigerte av en eller annen morsom grunn tele2 til telenor ;-p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skaff den en skikkelig telefon (Android)

 

Bra trolling. Tele2 bruker sære, svenske simkort som lager krøll med apple hardware. Blant annet kan du få trøbbel med at ikke navnet på kontakten som har ringt vises i ringeloggen, kun nummeret.

Siden Tele2 ikke er spes. billige heller, er det bare å bytte til talkmore eller noe om du ikke vil ha "nettverk nårge"

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...