benjamin84 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ja, rett som det er så fant jeg noe å bruke aluminiumen som jeg kuttet ut av kabinettet mitt til. Men, det har seg slik at jeg brukte teip (vanlig pakketeip) til å beskytte kabinettet når jeg kuttet det ut, og det var veldig lenge siden... aluminiums platen har ligget med teipen på siden da, og når jeg nå fikk kuttet ut noen fine bokstaver i den så sliter jeg med å få av teipen! Den kommer av i små små strimler, og legger igjen litt lim på bokstavene... Noen som har noen gode tips på hvordan å fjerne den? Har tenkt på å f.eks. legge den i et varmt vannbad i håp om at limet løsner, men lurte på om noen vet om no bedre Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Lynol eller aceton gjør nok susen. Disse stoffene løser opp det meste. Men vær forberedt på litt "klin", uansett! Antagelig må du ta jobben i flere omganger. Dynk en passende klut med lynol / aceton, og fukt tapen godt. Etter noen sekunder bør den løsne, og etterpå kan du vaske bort resten av limet. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Lynol eller aceton gjør nok susen. Disse stoffene løser opp det meste. Men vær forberedt på litt "klin", uansett!Antagelig må du ta jobben i flere omganger. Dynk en passende klut med lynol / aceton, og fukt tapen godt. Etter noen sekunder bør den løsne, og etterpå kan du vaske bort resten av limet. Og husk ventilasjon! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Limfjerner spray kan det bli enklere? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hviss du skal benytte aceton så vær forsiktig å ikke komme borti plast, det etser opp så det blir ikke fint da. Skulle sette inn et termometer i maskinen, men så bomma jeg på noe lakk og kom fram til å ta knekken på aceton flaska te fattern. Ødela termometeret, fordi glasset blei mattet ned og ser man ikke mye, men men. Samme var når en kompis skulle vaske mopeden i aceton, blei ikke fin :oops: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Har vaska aprilia i aceton Gikk bra.. berre tanken though.. skulle skifte tankpad.. men ekje sikker på ka materiale det e... So.. Dunno.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Limfjerner spray kan det bli enklere? Joda, det som Skrue foreslo. Dessuten koster det halvparten av limfjerner spray. Men har man sistnevnte liggende, så er jo saken en annen Lenke til kommentar
joorus Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Lynol eller aceton gjør nok susen. Disse stoffene løser opp det meste. Men vær forberedt på litt "klin", uansett!Antagelig må du ta jobben i flere omganger. Dynk en passende klut med lynol / aceton, og fukt tapen godt. Etter noen sekunder bør den løsne, og etterpå kan du vaske bort resten av limet. Og husk ventilasjon! Glem ventilasjon, mye bedre uten Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Lynol eller aceton gjør nok susen. Disse stoffene løser opp det meste. Men vær forberedt på litt "klin", uansett!Antagelig må du ta jobben i flere omganger. Dynk en passende klut med lynol / aceton, og fukt tapen godt. Etter noen sekunder bør den løsne, og etterpå kan du vaske bort resten av limet. Og husk ventilasjon! Glem ventilasjon, mye bedre uten Billig rus Uansett, takk for svar Tar jeg helt feil om jeg sier Aceton = Neglelakkfjerner? I såfall kan jeg naske noe fra moren min... Om det ikke er det, hvor får man tak i aceton? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Du bør nok unngå å naske neglelakkfjerner fra mora di, selv om den er basert på aceton. For det første har hun antagelig ikke nok, og for det andre inneholder denne oljer. I akkurat dette tilfellet betyr olja kanskje ikke så mye, men finn ikke på å rense f.eks en CPU-core med den! Aceton får du kjøpt i hver eneste fargehandel her i landet. Har de ikke, så er det ikke en skikkelig fargehandel! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Den til venstre vil nok gjøre susen! (det er allerede utprøvd ) Lenke til kommentar
oeb Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hviss du skal benytte aceton så vær forsiktig å ikke komme borti plast, det etser opp så det blir ikke fint da. Det gjelder forsåvidt lynol, det spiser også opp plast.. jeg sølte maling på en mobiltelefon og skulle vaske det bort, etter få minutter begynte plasten å boble :oops: Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Hehe, er det mulig å bumpe noen andre sin tråd? Uansett, aceton funket utmerket.... lot aluminiums bokstavene bade i neglelakkfjerner en natt, og morgnen etter var det omtrent bare å børste av teipen Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hehe, er det mulig å bumpe noen andre sin tråd? Uansett, aceton funket utmerket.... lot aluminiums bokstavene bade i neglelakkfjerner en natt, og morgnen etter var det omtrent bare å børste av teipen Bump er også å grave opp gamle ting og komentere det enda saken egerntlig er avgjort, ikke bare å presse egene posts fram i lyset. Kult at du fikk vekk klisset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå