Januar333 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 BF 3 @ 1080p en skjerm To ting: At et spill bruker 1500MB VRAM betyr ikke at det trenger 1500MB VRAM for å kjøre flytende. Crysis og Crysis 2 er gode eksempler på dette. Du kjører Crossfire, minneovervåkningen har en bug som viser allokert minne på begge kortene totalt, dermed får du dobbelt så mye minnebruk som spillet egentlig allokerer. ok, var ikke klar over at dem duplikerte. Bruker uansett mye, regner med det samme gjelder 590\6990. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 http://www.4gamer.net/games/120/G012093/20111124085/ Akkurat dette bildet syns jeg ser rimelig sikkert ut. Kepler er nok nærme, men ikke de brikkene som er interessante. At topp GPU'en ikke ikke kommer ut før 2. halvår 2012 slår meg ikke som sannsynlig. bottom-up er heller ikke hvordan Nvidia pleier å gjøre det og DX 11.1 er fra det jeg har fått med meg en software oppdatering som ikke krever noe ekstra hardware funksjonalitet. Det ligner veldig på tidligere lekkede kart for GF110- og GF100-brikkene for meg, som får meg til å tro at det er sant, disse bildene har stemt datomessig ganske bra før også. Det dette bildet impliserer er at Nvidia endrer strategi fra enorme 500+ mm^2-brikker til noe ala AMDs "sweet-spot." Jeg kan lett tro dette vil skje etter hvor gruset Nvidia har vært på brikkestørrelse/ytelse og strømforbruk/ytelse de siste tre årene. Hvis dx 11.1 bare hadde vært en softwareoppgradering hadde det ikke vært noen grunn til å gi et .1-navn på slutten, dette er nok med hardware å gjøre. Mye som tyder på dette også. Lenke til kommentar
skrujern1 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Jeg ville valgt gtx590, spesielt om du har tenkt til å satse på 3d vision. På 3d vision har ikke Mhz så mye å si, og de yter omtrent som gtx 580 i sli. Dessuten får man klokket opp disse kortene opp til iallefall 700Mhz på luft. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Jeg ville valgt gtx590, spesielt om du har tenkt til å satse på 3d vision. På 3d vision har ikke Mhz så mye å si, og de yter omtrent som gtx 580 i sli. Dessuten får man klokket opp disse kortene opp til iallefall 700Mhz på luft. Har du gjort dette? Sist jeg sjekka var du ekstremt heldig om kortet ikke eksploderte under noen betydelig overklokking. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Det ligner veldig på tidligere lekkede kart for GF110- og GF100-brikkene for meg, som får meg til å tro at det er sant, disse bildene har stemt datomessig ganske bra før også. Det dette bildet impliserer er at Nvidia endrer strategi fra enorme 500+ mm^2-brikker til noe ala AMDs "sweet-spot." Jeg kan lett tro dette vil skje etter hvor gruset Nvidia har vært på brikkestørrelse/ytelse og strømforbruk/ytelse de siste tre årene. Hva som er sweet-spot for AMD trenger ikke å være sweet-spot for Nvidia. Nvidia har gruset AMD i det professionele segmentet der også den største profitten til Nvidia ligger. Dem vil nok sikkert forbedre på marginene i konsument markedet, men jeg ser ikke at dette kartet viser det. 512bit minnebuss skriker ikke akkurat liten brikke og har nå Nvidia for første gang begynt å bruke brikke kodenavn på et skjermkort (GK110), og ville ikke det være flaggskipet som burde ha stått på toppen. Hvis dx 11.1 bare hadde vært en softwareoppgradering hadde det ikke vært noen grunn til å gi et .1-navn på slutten, dette er nok med hardware å gjøre. Mye som tyder på dette også. Hva skulle em ellers ha kalt det når det kommer med mer funksjonalitet? Logic blend mods og mange UAV er ihvertfall noe dagens DX11 skjermkort kan gjøre via OpenGL. Men det kan dog være ting der som krever hardware endringer. Endret 29. november 2011 av MistaPi Lenke til kommentar
skrujern1 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Jeg ville valgt gtx590, spesielt om du har tenkt til å satse på 3d vision. På 3d vision har ikke Mhz så mye å si, og de yter omtrent som gtx 580 i sli. Dessuten får man klokket opp disse kortene opp til iallefall 700Mhz på luft. Har du gjort dette? Sist jeg sjekka var du ekstremt heldig om kortet ikke eksploderte under noen betydelig overklokking. Hehe, de tåler fint litt overklokking, bare de ikke blir for varme. Med de nyeste driverne, så klokker kortet seg ned ved høyere spenning enn 0.975 volt imotsetning til de gamle driverne som gikk opptil 1.2 volt. De tåler ikke like høy spenning som gtx 580 som har 6 vrm mot gtx 590 som har 5 vrm. Men de tåler mer enn gtx 570. Har nettopp fått mitt i hus, så har ikke satt opp spenningen på kjernen via bios, men klokker fint og stabilt til 680 på stock 0.925v. Hadde tenkt til å få vannkjøling på den etterhvert, og kommer til å overklokke litt mer da. Er litt software styring på overklokking, og den klokker seg ned hvis frekvensen blir for høy i noen programmer (3dmark), men ingen spill foreløpig som er "plombert". Jeg fikk mitt med tanke på 3d vision. Får man tak i 2 brukte billige gtx 580, så er det bedre. Men ville mye heller gått for gtx 590, fremfor 570 i sli med dagens priser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå