Grankongla Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Har vært lite foto-aktivitet for meg det siste året, men tenkte jeg skulle slenge ut et bilde jeg tok i påsken for å få litt konstruktiv kritikk. Forhåpentligvis får jeg kommet litt i gang med å ta bilder igjen når eksamensperioden blir lagt bak meg. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Blir muligens litt midtstilt her? Plasere litt lengre ut på en av sidene og litt mer luft rundt hadde hjulpet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Er enig i at det blir litt vel midtstilt. Syntes også det er litt livløst og kjedelig. Prøvde meg på en kjapp 5 min redigering, men det ser jo ikke bra ut når man manipulerer et jpg-bilde. Edit: Ble litt vel mye gulskjær, men gidder ikke forandre det nå. Endret 27. november 2011 av King-Nothing Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Fargene kan sikkert friskes opp litt. Faktisk så synes jeg ikke det gjorde noe om låven er midtstillt. Skulle jeg forandret på det, ville jeg plassert den til venstre i bildet på grunn av dørens plassering. Sånn ser vi hvordan smak og behag påvirker bildekritikk. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Ser nå at fargene kunne vært gjort enda mer med, selv om jeg allerede har justert de en del opp. Når jeg sammenlignet med originalen så det jo mye bedre ut, men sammenlignet med et bilde med enda sterkere farger ser jeg jo at det kunne vært justert enda mer. Personlig så likte jeg det midtstilt, det var litt av poenget siden jeg er glad i litt symmetri iblandt, men jeg er enig i at låven til venstre også hadde fungert bra. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) LIkte bildet best sånn det ble postet først, midtstilt. Kan jobbe litt med etterbehandlingen, men jeg synes bildet har potensialle. Redigert en kjapp versjon. Edit: Litt mye farger ser jeg men men Endret 17. desember 2011 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Nja, Jeg tror jeg ville komponert bildet litt annerledes. F.eks tatt noen 10-talls meter skritt bakover mot høyre, prøvd å finne noen fine linjer i jordet og plassert bygget som et objekt i et landskap (plassering da etter 1/3-regelen). Nå savner jeg litt perspektiv /dybde i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå