Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Desperat etter EU-godkjenning i Oslo-området

dustn

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier begynner det å haste å få bilen EU-godkjent. Eneste problemet er at én av bremsene mine (høyre bak) har mer enn 25 % rust, og må derfor repareres før den kan bli EU-godkjent. Problemet er at med juletiden og alt annet har jeg ikke mulighet til å bruke 6000,-+ på bilreperasjon, men bilen står også i fare for å bli avskiltet hvis det ikke blir gjort innen desember. Resten av bilen er i tipp-topp stand, men det er den ene bremsen som ødelegger.

Jeg trenger derfor tips til en halvblind mekaniker i Oslo-området som kan EU-godkjenne bilen, så får jeg ta bremsene på neste service. Tips?

- Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, temmelig drøyt å spørre om noe sånt i et offentlig forum...

I de fleste bransjer der det kan svindles, så vil det bli svindlet, men det er gjort en ganske stor innsats for å rydde opp i verksted-bransjen. Det gjøres stikkprøver og etterkontroller, og for verkstedet er det verksted-godkjenningen som står på spill. Det er ganske big deal. Og en ting er å se gjennom fingrene med feks en lysende motorlampe for oksygensensor ikke blir fort nok varm eller noe sånt som kunne skjedd når som helst i ettertid, men å slippe gjennom rust og ting som åpenbart var der ved kontrollen er ikke særlig smart.

Ikke så god reklame å bli anbefalt i denne tråden, så tror heller du bør se på noen av de andre tipsene du har fått.

Men jeg kan jo ta feil, og isåfall lurer jeg på om noen her jobber i skattevesenet eller bygningsrådet? :ph34r:

(skulle gjerne bare hatt opp et ulovlig tilbygg, og fått gjennom noe falske fradrag )

PS, siden dette er internett, og ironi ikke er mulig, så nei, det var en spøk, jeg har ingen byggeplaner, eller falske fradrag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forbrukslån? Bil er dessverre dyrt. Men dersom du har tenkt å utsette fix til nyåret ville jeg tatt det nå med forbrukslån. Men dersom du er kandidat for luksusfellen, så er det jo ikke så enkelt! 10% rente i et år vil da koste deg oppunder 300 kr i 6 mnd.

Husk at en nyere VW passat koster 90.000,-kr pr år i totalkostnad (50.000 for en Fabia)! Selv kjører jeg rundt i et gammel 98 mod.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hørte rykter om et verksted i Fredrikstad som ikke var så nøye. Jeg tok med en bil som jeg hadde rettet opp noen mangler....ettergodkjenning sa jeg.

Han gikk en runde rundt bilen og sa den så greit ut. :!: han tok med lappen inn og stemplet den.

Bilen var i orden med to nye calipere og skiver bak og ny lasteregulerings ventil.....

Han gadd ikke å sjekke da jeg sa hva jeg har gjort med bilen....

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...