Gå til innhold

Partisjonerings størrelser... tips...

Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med å dele opp disken i så mange partisjoner?

La oss si at du har 500 mb igjen på 2 partisjoner ( 1 Gb til sammen). Så skal du laste ned et image på 650 mb. Hva gjør du da? Var greit å partisjonere sånn i "gamle" dager med FAT/FAT32, men ser ingen vits med NTFS. Lag heller en folder for MP3, en for spill osv.

Lenke til kommentar

jeg ville ha flere partisjoner i tilfelle jeg måtte formatere,så slipper du og miste alt.

120 gb:

ca 10gb til win

ca 60gb til spill

ca 20gb til program,patcher,maps,drivere

ca 30 til filmer,musikk.

men det er jo du som må finne ut av størelsene på diskene..etter hva du bruker mest til...spill,musikk,filmer

Lenke til kommentar
I tillegg til 10 GB til OS, som mange foreslår, er det smart med en egen partisjon til Pagefile (windows swap fil) på f.eks 1 GB.

Da blir det raskt å kjøre Defrag på den partisjonen, og dermed beholde god ytelse i windows.

er det ikke slik at hvis du har pagefile på en annen partisjon på samme hardisk så blir ytelsen dårligere?

Selv ville jeg ha 5 gig til win partisjon og resten til alt annet

Lenke til kommentar
I tillegg til 10 GB til OS, som mange foreslår, er det smart med en egen partisjon til Pagefile (windows swap fil) på f.eks 1 GB.

Da blir det raskt å kjøre Defrag på den partisjonen, og dermed beholde god ytelse i windows.

er det ikke slik at hvis du har pagefile på en annen partisjon på samme hardisk så blir ytelsen dårligere?

Selv ville jeg ha 5 gig til win partisjon og resten til alt annet

Du er kanskje inne på noe her... når jeg tenker etter så mener jeg å huske å ha lest noe om det et eller annet sted, men jeg er for trøtt til å lete etter det nå. Skal sjekke i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...