Gå til innhold

Ny gaming-laptop. MSI eller Asus?

MSI GT780 eller Asus G53SX?  

11 stemmer

1. 1. MSI GT780 eller Asus G53SX?

• MSI GT780
    • Asus G74SX
    • Noe annet
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det jeg har sett av brukererfaringer rundt MSI har vært stussslige saker.

De blir så varme at man ikke kan ha hendene rett på maskinen, de bråker så mye at hørselvern er påkrevet og selv om man skulle tro at vifter som bråker så mye klarer og kjøle tilsvarende så har heller ikke dette vært tilfelle da tempe på cpu/gpu har ligget helt på grensen til skadelige nivåer.

God kvalitet??? I think not.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo en løgn? Riktig at de bråker, men det er jo fordi de er kalde: " Since noise levels are so high, the resulting low case temperature is the GT780R's greatest strong point. When idle or under heavy use, the temperature remains pleasantly low—an average of 26°C is a rarity among gaming laptops. The palm rest remains especially cool, never demonstrating a noticeable increase in temperature."

Men for å gjøre det enkelt for OP: Fordelen med MSI GT780DX er det sterkere GTX 570-kortet, finn ut om du trenger det eller ikke i forhold til spillene dine, og ta det derfra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Asus klarer å kjøle disse kortene uten at det genereres støy i det hele tatt, det er det som er forskjellen her. Asus kan kjøling, MSI suger på kjøling. Hvorfor vet jeg ikke, jeg er heller ikke ute etter å rakke ned på MSI, men det er et veldig viktig aspekt for de fleste som kjøper en bærbar pc og bør derfor opplyses om.

Lenke til kommentar

Vel, det jeg har sett av brukererfaringer rundt MSI har vært stussslige saker.

De blir så varme at man ikke kan ha hendene rett på maskinen, de bråker så mye at hørselvern er påkrevet og selv om man skulle tro at vifter som bråker så mye klarer og kjøle tilsvarende så har heller ikke dette vært tilfelle da tempe på cpu/gpu har ligget helt på grensen til skadelige nivåer.

God kvalitet??? I think not.

Det du har sett? Kan jo for all del hende att de folkene som har klaget så fælt har fått mandags eksemplarer. Dessuten så skall kritikk tas med en neve salt.

Lenke til kommentar

Søk og du skal finne. MSI laptopper har vært diskutert og brukererfaringger er lagt ut på diskusjon.no.

Youtube er også en fin plass og ta en kikk.

Men for all del, det er bare og kjøpe en MSI det, men da bør man ikke etterpå komme og sutre over at den blir varm og overdøver korntørka til nabobonden.

For egen del så kan jeg ikke se poenget i å kjøpe et underlegent produkt så lenge man kan få produkter fra Asus som vinner stort sett alle tester de er med i.

MSI har forøvrig også hatt problemer med ytelse i sine bærbare hvor de i tester med identiske maskiner fra Asus og Toshiba ikke klarer og levere den samme ytelsen som konkurrentene selv om hardwaren i utgangspunktet er lik.

Lenke til kommentar

Du fremstiller verden utrolig svarthvit, og bare slenger ut påstander uten og faktisk kunne vise til en kilde. "Asus vinner stort sett alle tester de er med i" nei de gjør ikke det, de, og MSI, gjør det stort sett bra, men det er stort sett Alienware og Clevo som vinner. Se for eksempel på notebookcheck.net, pcworld.com, bestgaminglaptop.com.

"msi har ikke bedre ytelse" MSI har bedre performance både på benchmarks og i reell ytelse. Du må passe på å sjekke opp nyeste versjon med GTX 570-GPUen! Pcworld skiver:

"On our Far Cry 2 benchmark, the GT780 managed a frame rate of 55 frames per second (at high quality settings and 1920 by 1080 resolution)"

"The G74SX also did well in our graphics tests, with frame rates of 48.8 frames per second and 46.3 fps on our Dirt 2 and Far Cry 2 tests, respectively (both at high quality settings and 1920 by 1080 resolution)"

Dette er samme side som har gjort samme benchmark, og MSI er 18% kraftigere enn Asus.

Ville skrevet mer men sitter på mobilen og orker ikke mer

Lenke til kommentar

Du må gjerne være MSI fanboi alt du orker, du sammenligner 2 maskiner med forskjellig grafikkort her og samme hvor mye du hyler MSI så er kjøleløsningen på ASUS langt overlegen det MSI leverer i sine maskiner. Det er godt mulig at de er bedre enn de var for 1-2år siden men det forandrer fremdeles ikke det faktum at hvis støy er en faktor så er ASUS umulig å slå.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte jo gamerlaptop fra Samsung istedenfor Asus og MSI, så jeg er relativt upartisk til begge modellene. At de har forskjellig grafikkort er jo kjernen i argumentasjonen min, og det er noe trådstarter bør vektlegge.

Trådstarter bør vurdere hvilke spill han skal spille og se om GTX 560-kortet er godt nok. Om det er det, anbefaler jeg Asus. Om det ikke er det, ble han kikke på MSI. Jeg vil ikke blindt anbefale en laptop bare fordi jeg liker den, kjøpet bør være basert på hva han eller hun har behov for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, den satt jo ikke langt inne, jeg skrev det i min første post I tråden :-P menmen, igjen, det er opp til trådstarter om dette er et problem eller ikke. Når jeg spiller sitter jeg med headset og hører heller lite til laptopen. Hvis den bråker når jeg leser facebook er det selvfølgelig et betraktelig større problem. Om MSI bråker da eller ei vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...