Gå til innhold

Stille kabinett? - Fulltower

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bygde min første pc i mai og jeg har vært utrolig fornøyd med den siden. Men det er to ting som jeg gjerne vil endre på.

For det første - jeg liker ikke kabinettet jeg har nå. Det blir litt for mye blinking og støy, i tillegg til at jeg syntes det er litt lite så det er vanskelig å få til å se helt kleene ut inni.

Det jeg da er ute etter er et kabinett som er:

- stort ( helst fulltower )

- stille

- Stilrent ( men helst med vindu)

- og selfølgelig billigst mulig!

Jeg har sett litt på CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D men jeg aner ikke hvor mye det støyer og om det er lett å holde det pent på innsiden. Noen som vet?

- Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinetter er jo stille. Det er jo komponentene du putter inn i dem som støyer. Selvsagt er det noen kabinetter som har veldig gode vifter og støydemping, men i all hovedsak er det komponentene du dytter inn som er key til en støysvak rigg.

En fin balanse mellom luftflyt og støydemping er selvsagt vanskelig å finne, men jeg ville listet opp det du har inni maskinen din, slik at man får en ide om hvordan oppsettet skal bli til slutt.

Lenke til kommentar

Kabinetter er jo stille. Det er jo komponentene du putter inn i dem som støyer. Selvsagt er det noen kabinetter som har veldig gode vifter og støydemping, men i all hovedsak er det komponentene du dytter inn som er key til en støysvak rigg.

En fin balanse mellom luftflyt og støydemping er selvsagt vanskelig å finne, men jeg ville listet opp det du har inni maskinen din, slik at man får en ide om hvordan oppsettet skal bli til slutt.

Det står jo i taggen min men om du vil ha det her og skal du få det:

Intel Core I7 2600K

Asus P8P67 Pro

Gigabyte GTX 560 Ti

Corsair AX 750W

OCZ Vertex 2 60GB SSD

Samsung Spinpoint F3 1TB

Lenke til kommentar

Så er det noen som har noen erfaringer CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D?? :)

Massevis.

Edit:

Er du typen som flyr på LAN rett som det er, vil jeg på ingen måte anbefale deg å kjøpe et så kostbart fulltower. 800D veier hele 16kg tomt, det er upraktisk stort å flytte på, og i tillegg kommer du til å irritere deg grønn hver gang du oppdager nye riper i lakken (vil utvilsomt skje om du flytter på det mye).

Nå veier Fractal Design-kabinettet tross alt 2 kg til, men koster hele 1000 kr mindre. De pengene kan du f.eks legge i vannkjøling eller bruke på noe helt annet.

Endret av Lacim
Lenke til kommentar

Er det noen som har noe å si om dette da?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639235

Vil ikke si at jeg flyr på lan rett som det er, men det blir jo et par i året..

Ser ingen grunn til å kjøpe det monsterkabinettet med mindre du har enorme behover for ekstreme mengder plass.

Kan du ikke bare søke etter <kabinettnavn review> på google, så kan du se selv? Du vil få en vesentlig fyldigere anmeldelse av kabinettet der enn du får på et diskusjonsforum, sett at du faktisk kommer over noen som har det (og som leser tråden din og gidder å svare)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...