Fotballspiller15 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 hei. Igår lørdag, bærte jeg mange kartonger pga flytting av hus. Idag merker jeg atjeg har sykt vondt i ryggen. Har vondt ved ræva, altså nederst på høyre side ved overgangen mellom rumpa og ryggen. Har vondt når jeg sitter men merker det ikke når jeg går. burde jeg oppsøke lege? Noen som har hatt det samme problemet? takk for svar Lenke til kommentar
Mechanics Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Dette høres ut som noe jeg hadde for ca et år siden. Jeg hadde trent å løftet en 25kg's vekt med bare ryggen og merket det ikke mens jeg gjorde det, men dagene etter ble smerten bare verre og verre. En kveld var det så vondt å røre på seg at jeg bare måtte legge meg ned på gulvet å prøve å ikke røre meg. Gikk til legen og fikk noe smertestillene på resept, kunne ikke trene på et par uke så var jeg fin igjen. Bare ta det helt rolig, ta smertestillene og ikke løft noe på en stund. Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Dette høres ut som noe jeg hadde for ca et år siden. Jeg hadde trent å løftet en 25kg's vekt med bare ryggen og merket det ikke mens jeg gjorde det, men dagene etter ble smerten bare verre og verre. En kveld var det så vondt å røre på seg at jeg bare måtte legge meg ned på gulvet å prøve å ikke røre meg. Gikk til legen og fikk noe smertestillene på resept, kunne ikke trene på et par uke så var jeg fin igjen. Bare ta det helt rolig, ta smertestillene og ikke løft noe på en stund. oh, vvar skremt. Tenkte at det var prolaps eller noe lignende, og det er helt forjævlig å få i en alder av 15. takk for svar Endret 27. november 2011 av Fotballspiller15 Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 btw kjenner at jeg får litt vondt i lårene også :s Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Du har fått en "kink" i ryggen, tenker jeg. Løfta skakt. Går over Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det du trenger er å få litt massasje for å løse opp muskelaturen som går fra ryggen og ut til rompen. Nervene som går ned til beina ligger mellom noen muskler som kan ha blitt for stram pga uvanligt arbeid. Hjelper for meg Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 jau, har forsatt like vondt. faen angrer at jeg tok jobben skal dra til legen å se hva hun sier, men håper det er som dere sier, at det vil gå over Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) hei. Igår lørdag, bærte jeg mange kartonger pga flytting av hus. Idag merker jeg atjeg har sykt vondt i ryggen. Har vondt ved ræva, altså nederst på høyre side ved overgangen mellom rumpa og ryggen. Har vondt når jeg sitter men merker det ikke når jeg går. burde jeg oppsøke lege? Noen som har hatt det samme problemet? takk for svar Eller du har fått lombago,som er latin og betyr vondt i ryggen,rett og slett.Kan også være prolaps...noe jeg fikk i 1991...og sliter med det ennå...har kranglet med mange leger for å få sendt meg på MR undersøkelse og fastlegen jeg fikk for 3 år siden henviste meg til en sånn plass...joda,var som jeg trodde prolaps..og 2 for sikkerhets skyld...så ikke ta alt en lege sier for god fisk heller...og på grunn av at foreldelse fristet var gått ut...kan jeg heller ikke få yrkeskade erstatning????.Og er i dag ufør pga legers mening om att de er Gud og vet alt...om du føler noe ikke stemmer...ikke gi deg men forlang henvisning til MR;)Ikke moro att beina ikke bærer en bare etter å ha vasket gulvet..godt i gulvet noen ganger med andre ord;) Endret 29. november 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 29. november 2011 Forfatter Del Skrevet 29. november 2011 (endret) hei. Igår lørdag, bærte jeg mange kartonger pga flytting av hus. Idag merker jeg atjeg har sykt vondt i ryggen. Har vondt ved ræva, altså nederst på høyre side ved overgangen mellom rumpa og ryggen. Har vondt når jeg sitter men merker det ikke når jeg går. burde jeg oppsøke lege? Noen som har hatt det samme problemet? takk for svar Eller du har fått lombago,som er latin og betyr vondt i ryggen,rett og slett.Kan også være prolaps...noe jeg fikk i 1991...og sliter med det ennå...har kranglet med mange leger for å få sendt meg på MR undersøkelse og fastlegen jeg fikk for 3 år siden henviste meg til en sånn plass...joda,var som jeg trodde prolaps..og 2 for sikkerhets skyld...så ikke ta alt en lege sier for god fisk heller...og på grunn av at foreldelse fristet var gått ut...kan jeg heller ikke få yrkeskade erstatning????.Og er i dag ufør pga legers mening om att de er Gud og vet alt...om du føler noe ikke stemmer...ikke gi deg men forlang henvisning til MR;)Ikke moro att beina ikke bærer en bare etter å ha vasket gulvet..godt i gulvet noen ganger med andre ord;) faen dette gjorde meg nervøs. men heldigvis har det forbedret seg litt. har ikke så veldig vondt i ryggen lenger, men mest på rumpa. Så satser på at det ikke er prolaps. Venter noen dager/uke til hvis det ikke blir helt bra drar jeg til lege. det er faktisk også ganske mystisk at det er mulig å få prolaps ved bæring av noen tunge kartonger osv. Skal det ikke mere en det til :? Endret 29. november 2011 av Fotballspiller15 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 hei. Igår lørdag, bærte jeg mange kartonger pga flytting av hus. Idag merker jeg atjeg har sykt vondt i ryggen. Har vondt ved ræva, altså nederst på høyre side ved overgangen mellom rumpa og ryggen. Har vondt når jeg sitter men merker det ikke når jeg går. burde jeg oppsøke lege? Noen som har hatt det samme problemet? takk for svar Eller du har fått lombago,som er latin og betyr vondt i ryggen,rett og slett.Kan også være prolaps...noe jeg fikk i 1991...og sliter med det ennå...har kranglet med mange leger for å få sendt meg på MR undersøkelse og fastlegen jeg fikk for 3 år siden henviste meg til en sånn plass...joda,var som jeg trodde prolaps..og 2 for sikkerhets skyld...så ikke ta alt en lege sier for god fisk heller...og på grunn av at foreldelse fristet var gått ut...kan jeg heller ikke få yrkeskade erstatning????.Og er i dag ufør pga legers mening om att de er Gud og vet alt...om du føler noe ikke stemmer...ikke gi deg men forlang henvisning til MR;)Ikke moro att beina ikke bærer en bare etter å ha vasket gulvet..godt i gulvet noen ganger med andre ord;) faen dette gjorde meg nervøs. men heldigvis har det forbedret seg litt. har ikke så veldig vondt i ryggen lenger, men mest på rumpa. Så satser på at det ikke er prolaps. Venter noen dager/uke til hvis det ikke blir helt bra drar jeg til lege. det er faktisk også ganske mystisk at det er mulig å få prolaps ved bæring av noen tunge kartonger osv. Skal det ikke mere en det til :? Ja da høres det nok ut som en god strekk i mine ører...for en prolaps...den kjenner du kan jeg love deg.Det du kan gjøre er å fukte ett håndklede med varmt vann å legge over...og er ting å få kjøpt som varmeputer osv i de fleste helsekostbutikker..men koster..håndklede har du jo hjemme og er derfor gratis.Lykke til;) Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 ^takk for nyttig svar Lenke til kommentar
Fotballspiller15 Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 (endret) hei. Igår lørdag, bærte jeg mange kartonger pga flytting av hus. Idag merker jeg atjeg har sykt vondt i ryggen. Har vondt ved ræva, altså nederst på høyre side ved overgangen mellom rumpa og ryggen. Har vondt når jeg sitter men merker det ikke når jeg går. burde jeg oppsøke lege? Noen som har hatt det samme problemet? takk for svar Eller du har fått lombago,som er latin og betyr vondt i ryggen,rett og slett.Kan også være prolaps...noe jeg fikk i 1991...og sliter med det ennå...har kranglet med mange leger for å få sendt meg på MR undersøkelse og fastlegen jeg fikk for 3 år siden henviste meg til en sånn plass...joda,var som jeg trodde prolaps..og 2 for sikkerhets skyld...så ikke ta alt en lege sier for god fisk heller...og på grunn av at foreldelse fristet var gått ut...kan jeg heller ikke få yrkeskade erstatning????.Og er i dag ufør pga legers mening om att de er Gud og vet alt...om du føler noe ikke stemmer...ikke gi deg men forlang henvisning til MR;)Ikke moro att beina ikke bærer en bare etter å ha vasket gulvet..godt i gulvet noen ganger med andre ord;) faen dette gjorde meg nervøs. men heldigvis har det forbedret seg litt. har ikke så veldig vondt i ryggen lenger, men mest på rumpa. Så satser på at det ikke er prolaps. Venter noen dager/uke til hvis det ikke blir helt bra drar jeg til lege. det er faktisk også ganske mystisk at det er mulig å få prolaps ved bæring av noen tunge kartonger osv. Skal det ikke mere en det til :? Ja da høres det nok ut som en god strekk i mine ører...for en prolaps...den kjenner du kan jeg love deg.Det du kan gjøre er å fukte ett håndklede med varmt vann å legge over...og er ting å få kjøpt som varmeputer osv i de fleste helsekostbutikker..men koster..håndklede har du jo hjemme og er derfor gratis.Lykke til;) Må bare spørre deg om en ting til,,, Ang prolaps. Er det slik at man i det hele tatt ikke kan løpe osv, fordi man har for jævlig vondt? pga jeg har vært på trening idag og har ikke merket noe. men nå når jeg sitter på stolen foran pcn merer jeg litt vondt i ryggen Endret 30. november 2011 av Fotballspiller15 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 hei. Igår lørdag, bærte jeg mange kartonger pga flytting av hus. Idag merker jeg atjeg har sykt vondt i ryggen. Har vondt ved ræva, altså nederst på høyre side ved overgangen mellom rumpa og ryggen. Har vondt når jeg sitter men merker det ikke når jeg går. burde jeg oppsøke lege? Noen som har hatt det samme problemet? takk for svar Eller du har fått lombago,som er latin og betyr vondt i ryggen,rett og slett.Kan også være prolaps...noe jeg fikk i 1991...og sliter med det ennå...har kranglet med mange leger for å få sendt meg på MR undersøkelse og fastlegen jeg fikk for 3 år siden henviste meg til en sånn plass...joda,var som jeg trodde prolaps..og 2 for sikkerhets skyld...så ikke ta alt en lege sier for god fisk heller...og på grunn av at foreldelse fristet var gått ut...kan jeg heller ikke få yrkeskade erstatning????.Og er i dag ufør pga legers mening om att de er Gud og vet alt...om du føler noe ikke stemmer...ikke gi deg men forlang henvisning til MR;)Ikke moro att beina ikke bærer en bare etter å ha vasket gulvet..godt i gulvet noen ganger med andre ord;) faen dette gjorde meg nervøs. men heldigvis har det forbedret seg litt. har ikke så veldig vondt i ryggen lenger, men mest på rumpa. Så satser på at det ikke er prolaps. Venter noen dager/uke til hvis det ikke blir helt bra drar jeg til lege. det er faktisk også ganske mystisk at det er mulig å få prolaps ved bæring av noen tunge kartonger osv. Skal det ikke mere en det til :? Ja da høres det nok ut som en god strekk i mine ører...for en prolaps...den kjenner du kan jeg love deg.Det du kan gjøre er å fukte ett håndklede med varmt vann å legge over...og er ting å få kjøpt som varmeputer osv i de fleste helsekostbutikker..men koster..håndklede har du jo hjemme og er derfor gratis.Lykke til;) Må bare spørre deg om en ting til,,, Ang prolaps. Er det slik at man i det hele tatt ikke kan løpe osv, fordi man har for jævlig vondt? pga jeg har vært på trening idag og har ikke merket noe. men nå når jeg sitter på stolen foran pcn merer jeg litt vondt i ryggen Prolaps oppleves nok forskjellig fra person til persjon.Det sies jo blant annet att og gå i terreng skal være bra,men så er det ikke for meg.Har blitt behandlet hos kiropraktor,fysioterapi ja til og med med akupunktur,men ingen ting hjelper for meg...bare masse utgifter på en liten uføretrygd.Men merker du ikke noe når du trener,så er det nok ikke så alvorlig,vil jeg tro.En øvelse du lett kan gjøre selv er å henge i armene,uten beina i gulvet for å se om du får dratt ting på plass.Skal ikke legge skjul på att jeg ofte blir grinete når ikke en kan gjøre noen ting,uten å falle sammen for beina ikke vel bære overkroppen...noen sier det blir en vane..vel det gjelder ikke meg tydligvis;) Men når du sitter foran pc'n bør du sitte riktig..godt under pulten så du ikke får belastning på ryggen om du feks sitter å strekker deg frem til tastaturet.Det vil du merke om ikke ryggen er helt god ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå