Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke nok bremsetrykk på venstre bakhjul - Toyota

Chronicos

Anbefalte innlegg

Får ikke nok bremsetrykk på venstre bakhjul på min Toyota Corolla 1.3, 1997 modell. Har skiftet nye bremseband venstre bakhjul, ny bremsesylinder på venstre bakhjul og hovedbremsesylinder.

Har luftet veldig mye, flere ganger men venstre bakhjul vil ikke bremse like godt som høyre. Blir ikke EU godkjent på grunn av for stor forskjell på bakhjulene.

Noen som kan hjelpe meg? (Konkret svar eller retningslinjer for å fikse det hadde vært flott)

EDIT: Skiftet bremseband venstre bak, ikke bremseklosser

Feilen var før jeg skiftet delene

Endret av Chronicos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke nok bremsetrykk på venstre bakhjul på min Toyota Corolla 1.3, 1997 modell. Har skiftet nye bremseklosser, ny bremsesylinder på venstre bakhjul og hovedbremsesylinder.

Har luftet veldig mye, flere ganger men venstre bakhjul vil ikke bremse like godt som høyre. Blir ikke EU godkjent på grunn av for stor forskjell på bakhjulene.

Noen som kan hjelpe meg? (Konkret svar eller retningslinjer for å fikse det hadde vært flott)

Hadde du feilen før du byttet hovedstempelet? Kan det være feil med det nye stempelet?

Har hatt trøbbel med å lufte kløtsjen på en MC. Der hjalp det å presse bremsevæske fra nippelen og tilbake til beholderen. Brukte en litt stor sprøyte, som du får på apoteket. Bare en tanke... Ellers så finnes det div proffe/halvproffe lufteapparater som bruker vakuum. Tror Biltema har et visst utvalg det nå.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på rekkefølgen her, altså som feks om du hadde lekkasje i sylinder som ble byttet så bremsebånd har ulik friksjon... Eller har du byttet bånd bak også, og eventuelt rengjort trommel?

Av andre mulige årsaker (i tillegg til luft) jeg kan komme på så er det feks at bånd ikke er helt likt justert (pass på at du ikke blir "lurt" av brekkwire). Defekt slange (hvis det er slange der noe sted) kan også skape trøbbel, at slangen ekspanderer og stikker av med noe av trykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...