finfyr Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Har fram til nå hatt en vanlig VGA-kabel koblet fra pcen til pc-skjermen, og opplevd litt trøbbel med å koble pc-skjerm og tv samtidig (hdmi). Koblet nå til en DVI-kabel og sliter da med oppløsningen. Får kun klar skjerm ved 800*600 oppløsning. Alt annet blir som på bildet vedlagt. Hva er feilen her? Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Skal ikke si at jeg er noen ekspert her, men har du prøvd en annen DVI-kabel. Kanskje den du bruker er ødelagt? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Har dessverre ikke en annen DVI-kabel tilgjengelig. Har også prøvd å starte opp maskinen med kun HDMI-kabel tilkoblet, men da funker ingenting... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Står følgende om DVI-utgangen på specsene til hovedkortet mitt: 1 x skjerm/video - DVI-Digital - 24-pin digital DVI Er det en spesiell type DVI-kabel, eller er det kun en type som kan passe? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Bak på skjermen min står det DVI-D, og kabelen er likedan på begge ender og ser slik ut: DVI-D (DVI Digital) Singel Lin Kan ikke forstå at ikke dette skal fungere bedre... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Kjøpte idag en overgang for DVI-D til hdmi og har koblet denne til pc-skjermen. Når jeg velger kloning, samme via vga som hdmi funker vga, mens hdmi blir bare blått. Jeg klarer rett og slett ikke å få til å kunne velge hdmi som primær, uten at skjermen enten blir svart eller blå... Noen tips her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå