Gå til innhold

Hvor mye koster CPU vannkjøling og hvor bra yter det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye yter den bedre nne corsair h100? og passer den inn i CM storm Enforcer?

Edit: Man monterer vel ofte blokken utenfor? Hvordan er dette settet iforhold til det du linket til?

Blokken blir ikke montert utenfor kabinette nei. Blokken er den delen som monterest på CPU/GPU/HK/whatever. Radiatoren, derimot, blir av og till montert utenfor/bak kabinettet.

Lenke til kommentar

Hvor mye yter den bedre nne corsair h100? og passer den inn i CM storm Enforcer?

Edit: Man monterer vel ofte blokken utenfor? Hvordan er dette settet iforhold til det du linket til?

Yter vel alt fra 5-10°C bedre enn H100 avhengig av vifter. En stor fordel med det settet jeg linket til er at det har en Laing DDC-pumpe som er istand til å takle en mye ekstra i loopen. Det settet du linker til her vil ha litt bedre kjøling, men vil ikke takle en GPU-blokk og ekstra rad i fremtiden siden pumpen er for svak.

En av de viktigste delene i en loop er pumpa, den kan sammenlignes med en strømforsyning: kjøper du en som holder akkurat nå har du ikke rom til oppgradering, kjøper du en som er overkill nå har du mer rom til oppgradering. Selv bruker jeg en Laing DDC i min loop, selv om den er overkill nå vil den duge kjempebra i fremtiden siden jeg ønsker å utvide loopen med en radiator og en GPU-blokk (når et skjermkort som matcher 6990 kommer ut).

Rad kan monteres utenfor eller inni kabinettet, personlig liker jeg å montere den innvendig fordi jeg syns det er penest

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...