Gå til innhold

[Løst] døende ps3 - hvordan redde savegames

theGunner76

Anbefalte innlegg

Min kjære trofaste ps3 har fått nok av livet og jeg er villig til å hjelpe vennen min med aktiv dødshjelp. Satt å så film i går da den plutselig slo seg av. Prøvde å starte den, men den fikk ikke samlet nok krefter til å starte opp igjen mer en to tre sekunder før den gav seg... Slo den av med knappen bak og lot den stå over natta. I dag startet den, men slo seg av igjen etter 5 min. Kanskje har jeg mulighet til å lage backup av savegames, trophies etc, men spørsmålet mitt er hva jeg gjør hvis den aldri starter mer... spill som ligger på hd kan jeg nok laste ned igjen, men alle savegames og trophies er jo litt artig å overføre til en ny maskin?

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et varmeproblem: Sett den i vinduskarmen dør etc. Så tar du ut alle filene med en ekstern harddisk eller flere minnebrikker.

Hvis det ikke er et varmeproblem tror jeg du kan skru ut harddisken og sette den i pcen og flytte over alle filene til en annen hdd og deretter sette den på plass. og send den inn til sony

Lenke til kommentar

Når du sier det så har jeg ikke hørt vifta på en stund. kanskje en eller flere tok kvelden? Til vanlig bråker den mer en en jumbojet i takoff, så varme er nok et problem ja. Klarer jeg å kjøle den ned lenge nok til å ta backup, mon tro?

Kan jo ta det kjør-alle-viftene-på-max-trikset for å se om noen ikke fungerer, men litt skeptisk i og med jeg ikke har backup enda.

Er det mulig å koble hdd til ei datamaskin får å kopiere innholdet etter at ps3 har tatt kvelden?

Lenke til kommentar

Trophies er vel lagret hos Sony, hvis du har synkronisert med serverene deres da. Klarer du å holde den i gang i fem min burde det gå greit. Jeg ville kopiert ut savegames ett for ett i prioritert rekkefølge. Problemet er spill som ev har kopisperre på savefiler... Fullstendig systembackup tar timevis, så der sliter du nok mer. Prøv som andre har nevnt å sette den et sted med god kjøling mens du holder på.

Og jeg tror ikke du skal satse på at du får ut noe av HDDen ved å koble den til en pc. Såvidt jeg vet bruker den et sært filsystem, og er i tillegg kryptert. Det hjelper heller ikke å sette den inn i en annen ps3.

Lenke til kommentar

er nok ylod jeg har fått pga varmeutvikling. åpnet opp ps3'n og fy flate!! var jo totalt innpakka i gammelt støv jo! det viftetrikset i ny og ne fungere åpenbart liite så direkte latterlig av sony å la oss måtte bryte forseglinga for å kunne renske den. fant en video på youtube der en fyr fikset ylod gjennom å varme cpu/gpu med varmepistol. i mangel på pistol har jeg nå brukt hårføner så vi får se om den starter igjen etterpå :)

Lenke til kommentar

fikset litt på overrskifta

har en gammel ekstern harddisk og en stor minnebrikke som begge er kompatibel med ps3 - dvs jeg har kunnet spilt av filer og lagre ting der før... når jeg prøver å kopiere enkeltvis de savegames'a jeg vil ha, får jeg opp destinasjon - men det er kun online storage (for plussmedlemmer) som kommer som alternativ. Hverken minnebrikka eller den eksterne harddisken dukker opp og begge har FAT32? Om jeg prøver system backup får jeg opp en feilmelding...

what to do...

Lenke til kommentar

Første feilen du gjorde, var å bryte garantien for å rense den. I fremtiden burde du være flinkere til å tørke støv på rommet ditt, kanskje du får litt ukelønn også, hehe...

Du har IKKE ylod på maskinen din, for da hadde den ikke startet i det hele tatt, og du kan glemme å få den varm nok med en hårføner uansett.

Ut ifra det du beskriver, så er det en feil på en vifte, og da går den varm rimelig fort. Du får bare åpne den igjen, gjøre den SKIKKELIG ren, og teste om vifta går.

Lenke til kommentar

du tar ut harddisken og kjøper en ny ps3, setter den gamle harddisken i den nye ps3en.

funker dette så er det jo ingen problemer... da kan jeg jo bare ta backup da, sette inn den nye hdd igjen og overføre en gang til?

og cossiemk1... ps3'n er 4 år gammel så den var nok iferd med å bryte sammen av sin egenvekt av støv uansett... utrolig hvor mye som samler seg der inne. både garanti og ukepenger derimot kan jeg skyte hvite piler etter ;) hårføner var et skudd i mørke, men vifta fungerer. trodde det var flere enn ei vifte jeg, men den gang ei. den fungerer i hvertfall og nå har ps3'n stått på (bank i bordet) i en halvtime oppe i vinduskarmen med vinduet på vidt gap og 50% backup er ferdig. (viste seg at man ikke kan ha flere usb kontakter inne når man skal ta backup)

Lenke til kommentar

du tar ut harddisken og kjøper en ny ps3, setter den gamle harddisken i den nye ps3en.

funker dette så er det jo ingen problemer... da kan jeg jo bare ta backup da, sette inn den nye hdd igjen og overføre en gang til?

og cossiemk1... ps3'n er 4 år gammel så den var nok iferd med å bryte sammen av sin egenvekt av støv uansett... utrolig hvor mye som samler seg der inne. både garanti og ukepenger derimot kan jeg skyte hvite piler etter ;) hårføner var et skudd i mørke, men vifta fungerer. trodde det var flere enn ei vifte jeg, men den gang ei. den fungerer i hvertfall og nå har ps3'n stått på (bank i bordet) i en halvtime oppe i vinduskarmen med vinduet på vidt gap og 50% backup er ferdig. (viste seg at man ikke kan ha flere usb kontakter inne når man skal ta backup)

det skal være mulig.

Lenke til kommentar

skal prøve det når ny maskin er i hus dore. i mellomtiden må jeg kle på meg når jeg vil spille. har fått tatt system - backup på ekstern hdd ved å la den stå i vinduet nå. har stått i over en time uten problemer :) tydelig at det er varmen. hvor og hvorfor aner jeg ikke, men mulig jeg prøver varmepistol. det eneste jeg må gjøre nå er sync thropies? får se hvordan maskina takler battlefield. takk for svar!

Lenke til kommentar

Vi har en tjukkas 60gig. Husker ikke hvor gml den er nå, men over 5 år. Jeg tenker på det mer og mer å få ut save games pga havari. Er det så enkelt som å dra de over på en minnepenn og overføre til maskin nr2 , slim modell 320gig ?

Sidenote. Jeg renser alt av pc/ps3 ganske ofte. 1 gang pr 1-2 mnd, og det er utrolig hvor mye støv som samler seg i disse maskinene på den tiden. Kjøp en flaske med luft på biltema/C Olsen e.l om du ikke har som meg en kompressor med blåsepistol(og vannskiller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...