Gå til innhold

Sluttet å snuse! trenger råd

kensher

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har vært snusfri mellom 3-4 uker nå. Jeg startet først med nikotintyggis i 2 uker for å bryte vanen med å ha noe i leppa og tok deretter en cold turkey.

Jeg hadde snust i omtrent to år. Jeg kjenner suget hver dag og det er en psykisk og fysisk utfordring. Jeg løser utfordringen foreløpig med å trene mye kombinert med å drikke mye vann.

Det jeg egentlig lurte på var om noen med erfaring relatert til dette emne, kunne fortelle meg om man noen gang mister suget helt og slutter å tenke på snus permanent? Hvor lang tid det eventuelt tar, gitt at man holder seg unna nikotin under hele perioden.

mvh kensher

Endret av kensher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg valgte å slutte var fordi snus skaper dårlig ånde og fordi man på en måte lever i en drømmeverden hele tiden hvor nikotinrusen gjør en selv glad. Dessuten er nikotin et stoff man ikke trenger fysiologisk sett og det er derfor litt patetisk og være avhengig av det, spesielt med tanke på at veldig mange mennesker ikke en gang får dekket sine grunnleggende behov.

Jeg kan også legge til at det ikke ser bra ut, det er dårlig for lommeboka, dårlig for tennene/tannkjøttet og det er dessuten spennende å teste seg selv/ens egen viljestyrke.

Endret av kensher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...