Gå til innhold

[Løst] Blå skjorte med hvit krage/ermer - Hvor?


Anbefalte innlegg

Thomas Pink er blant de aller ypperste en får i britiske skjorter, og kvaliteten er framifrå.

 

Det stemmer rett og slett ikke. De siste årene har kvaliteten hos TP sunket betraktelig. Tre av tre TP-skjorter jeg har hatt har fått ødelagt mansjetter/krage på færre en 10 vask. Jeg har H&M-skjorter som har vart i årevis. Det sier en del... Jeg har nok vært ekstremt uheldig, men et kjapt søk på Styleforum bekrefter det jeg sier. Bare i den første tråden som kommer opp vil jeg anslå at 70-80 % er negative til kvaliteten på skjortene etter å ha lest kjapt gjennom.

 

Ok. Godtar det, men det samsvarer ikke med mine erfaringer, for jeg har ikke slike problemer. TP er av mine beste skjorter, stoffmessig og kragekvaliteten er ypperlig, mansjettene og.

 

Det er en fryd å ha de på, og de er av beste egyptiske bomull. Utenom de mer fine skjortene har jeg også tre causual fra dem; to poplin og en cord, spesielt corden er mye brukt. Du kjenner de er lagd skikkelig og at det ikke klisset med noe lim som fra billigmerkene (T.M.Lewin limer btw ikke sine skjorter, som CT gjør). Mønsterpass er bra når det gjelder krage og mansjett.

 

Skjortene til Pink er selvsagt ikke laget i England og konsernet har blitt big bizniz, men jeg har bare gode erfaringer derfra. Så da er jeg i de 20-30% som er positive.

 

Nå hører det med til historien at jeg ikke har kjøpt skjorter fra TP på sikkert fem år, så de kan jo naturligvis ha forfalt siden den gang.

 

CT er tross alt best buy med sine 4 for £100, selv om jeg ble sur da de tok vekk VAT-fradraget for oss utenfor EU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og som du kanskje hadde sett om du leste innlegget mitt sier jeg aldeles ikke at du skal kjøpe den fineste skjorten i verden.

 

Det jeg derimot sier er at skjorter fra Thomas Pink bare holder marginalt bedre kvalitet (om det i det hele tatt er forskjell) enn f.eks. TM Lewin og Charles Tyrwhitt, men prisen er 2-3 ganger så høy. Derfor vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe noe fra Thomas Pink.

 

Av egen erfaring kan jeg forsikre deg om at det er betydelig kvalitetsforskjell på Pink og CT. Prøver ikke å si at det er det beste kjøpet, men av blå skjorter med kontrastkrage og -mansjetter er den blant de finere jeg har sett. Link gjerne til en skjorte du synes ser bedre ut og holder like bra/høyere kvalitet i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Hadde du lest gjennom tråden hadde du muligens sett at jeg har erfaring med både ct og tp, og jeg innrømmer glatt at tp har marginalt bedre kvalitetsfølelse. Det er nettopp det som er poenget. Forskjellen er marginal, og det er en følelse. De tre skjortene jeg har hatt fra tp er faktisk de tre skjortene jeg har hatt som har vart kortest, noensinne. Det samme kvalitetsproblemet jeg hadde bekreftes ved et kjapt søk på SF.

 

 

Det er heller ikke noe problem å finne en skjorte som ser bedre ut. Bare finn deg hvilken som helst skjorte som ikke har en så ekstrem cut away-krage, og som ikke har en så forferdelig skrikende blåfarge.

Lenke til kommentar

Denne var sykt fet, men de er så dyre :(

 

Den var sykt stygg, harry og ganske billig.

 

Kan du komme med 3-4 eksempler på skjorter du liker?

 

Gjerne, hva slags type skjorte da? Jobb? Fritids?

 

Fritids og fest/store anledninger.

 

275611_Z7843_9772_001_web_full.jpgmoods-of-norway-14312-kristian-vik-flower-pink.jpg

283155_Z3360_6343_001_web_full.jpg

post-228257-0-88762300-1322509937_thumb.jpg

http://nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/602363-0014?$productPress$#fullScreenZoom

Endret av Von-Matterhorn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...