Gå til innhold

[Løst] Blå skjorte med hvit krage/ermer - Hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Velg helst tykke perlemorsknapper, eller i det minste hvite i plast...

 

Edit: Og ikke button down-krage når du skal ha kontrastkrage. Det ser rimelig teit ut.

Den er grei. Som du sikkert skjønner har jeg ganske lite peiling på sånnt. Hadde lyst til å prøve en button down-krage, men jeg får ta det på en annen skjorte.

 

Er det ikke sånn at hvis du er litt rund i fjeset bør du ha en litt spiss krage? Og brei hvis du er litt tynn i fjeset?

Lenke til kommentar

Ja. Velg helst tykke perlemorsknapper, eller i det minste hvite i plast...

 

Edit: Og ikke button down-krage når du skal ha kontrastkrage. Det ser rimelig teit ut.

Den er grei. Som du sikkert skjønner har jeg ganske lite peiling på sånnt. Hadde lyst til å prøve en button down-krage, men jeg får ta det på en annen skjorte.

 

Er det ikke sånn at hvis du er litt rund i fjeset bør du ha en litt spiss krage? Og brei hvis du er litt tynn i fjeset?

 

Det er liksom to kragetyper som helst ikke skal gjøres sammen...

 

Personlig legger jeg ikke så mye i sånne regler, men det er nok en viss sannhet i det. Jeg ville valgt cut-away om du vil ha en nøytral krage som kan brukes til det meste.

Lenke til kommentar

Jeg kan også foreslå noe skreddersydd fra Turnbull & Asser om det passer deg bedre fkm, men det blir ikke mer aktuelt for trådstarter. Blåfargen er så nærme du kommer perfekt når det gjelder den kombinasjonen, og Pink er langt bedre enn det som foreslås lenger opp i tråden.

 

Du fremstiller det som om det er det perfekte valget. Det er det ikke. Hverken når det kommer til farge (som absolutt ikke er perfekt nei) eller i kvalitet. Forskjellen fra det du gjorde og det andre i tråden har gjort er at du framstilte forslaget ditt som det perfekte valget for TS, mens de andre rett og slett bare kom med forslag.

 

Personlig ville jeg mye heller kjøpt en skjorte fra f.eks. TM Lewin enn Thomas Pink, da kvaliteten ikke er spesielt mye bedre hos TP, og prisen nesten er tre ganger så høy.

 

 

Edit: For ikke å snakke om at den har en ekstrem cut away-krage, som ikke akkurat er den mest anvendelige kragetypen...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Og som du kanskje hadde sett om du leste innlegget mitt sier jeg aldeles ikke at du skal kjøpe den fineste skjorten i verden.

 

Det jeg derimot sier er at skjorter fra Thomas Pink bare holder marginalt bedre kvalitet (om det i det hele tatt er forskjell) enn f.eks. TM Lewin og Charles Tyrwhitt, men prisen er 2-3 ganger så høy. Derfor vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe noe fra Thomas Pink.

Lenke til kommentar

Og som du kanskje hadde sett om du leste innlegget mitt sier jeg aldeles ikke at du skal kjøpe den fineste skjorten i verden.

 

Det jeg derimot sier er at skjorter fra Thomas Pink bare holder marginalt bedre kvalitet (om det i det hele tatt er forskjell) enn f.eks. TM Lewin og Charles Tyrwhitt, men prisen er 2-3 ganger så høy. Derfor vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe noe fra Thomas Pink.

Den var ikke rettet mot deg. Bare ser at de skjortene folk linker til koster mer enn jeg har lyst til å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windchester er en skjortestil der mansjetter og krage er i hvitt, mens resten er i en annen farge.

 

Cutaway collar er typisk britisk og har komemt på moten igjen det siste året. For mange av oss ikke-briter vil windchester med cutaway bli litt for mye av det gode. På en skjorte uten hvit krage vil effekten ikke være så ekstrem.

 

Thomas Pink er blant de aller ypperste en får i britiske skjorter, og kvaliteten er framifrå. Jeg har selv en 6 - 7 stykker, om ikke flere. Da jeg var på jakt etter den helt spesielle gule skjorten hos Turnbull og Asser, og ikke fant den, anbefalte de Pink.

 

Hvis du vil ha en billig og grei skjorte, så kjøper du hos Charles Tyrwhitt eller T.M.Lewin. Der får du skjorte for pengene, men ikke særlig mer.

 

Men ingen av dem er av mine favoritter. På bildet er det classic collar.

post-181154-0-34109400-1322425957_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Thomas Pink er blant de aller ypperste en får i britiske skjorter, og kvaliteten er framifrå.

 

Det stemmer rett og slett ikke. De siste årene har kvaliteten hos TP sunket betraktelig. Tre av tre TP-skjorter jeg har hatt har fått ødelagt mansjetter/krage på færre en 10 vask. Jeg har H&M-skjorter som har vart i årevis. Det sier en del... Jeg har nok vært ekstremt uheldig, men et kjapt søk på Styleforum bekrefter det jeg sier. Bare i den første tråden som kommer opp vil jeg anslå at 70-80 % er negative til kvaliteten på skjortene etter å ha lest kjapt gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...