Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mobil frastjålet, grunnlag for å anmelde at det ble brukt vold/trusler?


ThaHoward

Anbefalte innlegg

Skal holde det kort: Var på fest, da jeg og noen andre skulle dra, så dulta en borti en kompis av meg. Så sa kompisen min til han: "Du trenger ikke å gjøre det" eller noe i den duren der. Da klikka han helt, og sa sånn "hvorfor leker du deilig" og han var ute etter bråk. Etterhvert da det var åpenbart at han og noen andre ville slåss brøt jeg og en annen i den gjengen dem opp(skal nevnes at vennen min var passiv, og det var de to- tre andre som holdt og dytta han). Da han gikk vekk, og jeg skulle følge etter, begynte de å dra i jakka mi og masse sånn. Og han svære fyren som yppet til bråk tidlgigere gikk rett opp til trynet mitt og spurte hv jeg lekte deilig og sånn for. Så kom det mange andre somalere som åpnet opp jakken min, prøvde å dra den av og holdt med. Selv om jeg var utrolig provosert, skjønte jeg at det ikke ville gå bra hvis jeg kom i slåsskamp med 50 pakistanere og somalere. Så oppdaget jeg at mobilen min, den splitter nye iPhone 4S'en var stjålet. Og som sagt så hadde mange somalere gått rundt meg i ring, dyttet meg, klådd på meg og det var en som også slo meg(utrolig svakt, merket ingenting) i hodet. Og var også en hvit og to pakistanere som yppet til bråk, og ville starte en slåsskamp. Det ble en del bråk etter det, men det var noen som henta meg og sa at jeg ikke måtte slåss med dem.

 

Uansett; skal anmelde saken, kan jeg si at de brukte vold og/eller trusler? Skal sies at de holdt meg, prøvde å ta av jakka, en slo meg hodet(gikk bort til han å spurte han hva faen han drev med) og de sa sånn: "vil du ha bank eller?" og masse lignende. Og de provoserte frem til en slåsskamp og truet meg indirekte ved å si stygge ting, og som sagt spørre om jeg villle ha bank og sånn: "hva leker du deilig for?".

 

Kan dette regnes som at det ble brukt vold eller trusler? Kan fylle ut ting som virker uforståelig eller si mer hva som skjedde hvis det trengs.

 

Takk på forhånd :)

 

PS: Jeg hadde ikke drukket, eller inntatt noen annen form for rusmiddel.

 

PPS: Se det nederste innlegget mitt(innlegg nr. 11) :)

Endret av slettet II
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de slo deg må du jo si det! Men husk; fortell kun sannheten og ikke noe mer! Har du noen som er "vitne" til å fortelle hva som egentlig skjedde? Hvis du har det er det lurt å få han/hun til å fortelle sin versjon, hvordan det var å "se" på det som skjedde.

 

Ja har mange vitner, men de fleste stakk inn da jeg stilte opp for vennen min og de begynte å bråke. Men så kom det noen andre folk og hjalp meg. Skal bruke dem som vitner, potensielt sett så har jeg rundt sånn 2-30 vitner hvis alle på festen så det. Men er sånn 3-7 stk jeg vet om som så det.

 

Ja jeg forklarer kun sannheten! Ja det var en eller annen fyr som slo meg, men kanskje jeg bare ikke merka det så godt siden jeg gikk på kampsport før. Jeg ville aldri lyvd om dette til politiet.

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

Bruk dem. En iphone koster mye penger, det er ikke bare å gå i butikken og kjøpe en ny en.

Hvis dette er veldig lenge siden er det ikke sikkert at noe kan skje, men hvis det er snakk om en uke eller to så kan de muligens kanskje ordne opp i det. Men det er ikke sikkert at du noen gang får igjen iphonen din. Lykke til!

Lenke til kommentar

Beklager for OT, men.. Hvorfor snakka folk om å "leke deilig"?

Er det en ny trend jeg har gått glipp av?

 

Ja det er noe som er vanlig for ungdom med utenlandsk bakgrunn å si, ikke så vanlig hos etnisk norsk ungdom. Betyr rett og slett: Vil du ha bank? Det kan også bety: Hva/hvem tror du at du er?

 

Men er ganske vanskelig å forklare det.. Det var det beste jeg kunne komme med, men du må liksom være ungdom for å skjønne det på en måte :p

 

Det er iallefall ikke et positivt ladet utrykk, for å si det sånn..

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

Men er ganske vanskelig å forklare det.. Det var det beste jeg kunne komme med, men du må liksom være ungdom for å skjønne det på en måte :p

Jo takk for den du :tease:

 

Men kjekt å vite - og slutt å lek deilig ;)

 

Hva leker du deilig for!??!!!

 

 

 

 

 

:tease:

 

 

 

Edit: Vi burde kanskje holde oss on- topic..

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

På hjemmesiden til politiet i oslo så står det at de stenger klokken 1500, men der står det pass, og ser at det er andre åpningstider når det kommer til forvaltningstjenester og utlendigssaker. Vet noen om når åpnings og stengetidene til politiet er? Får jeg evt. gyldig fravær(slutter klokka 4)?

 

Vet noen i det hele tatt hva man skal gjøre for å gå frem for å anmelde en sak?

 

Edit: Anmeldte det idag.

Endret av slettet II
Lenke til kommentar

På hjemmesiden til politiet i oslo så står det at de stenger klokken 1500, men der står det pass, og ser at det er andre åpningstider når det kommer til forvaltningstjenester og utlendigssaker. Vet noen om når åpnings og stengetidene til politiet er? Får jeg evt. gyldig fravær(slutter klokka 4)?

 

Vet noen i det hele tatt hva man skal gjøre for å gå frem for å anmelde en sak?

 

Edit: Anmeldte det idag.

 

Bra at du fikk det anmeldt! Håper saken går din vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...