Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sovepille effekt

sameoldwall

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lurt en stund på en ting angående sovepiller...

Hvis en ville ta sitt eget liv med alkohol og sovepiller, Sovner man veldig fort hvis

man heller så mange som mulig i seg og legger seg ned for å sovne?

Og hvis man ville være sikker på at man ikke fikk vondt, burde man ta så

mange så mulig, vente et par minutter, SÅ ta alkohol?

Dette er bare et hypotetisk spørsmål, ingen selvmordstanker her =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er morro med mange sånne medisiner er at man faktisk kan være fult bevist mens man er paralysert i de siste 5m fra når hjertet eller lungene stoppet å fungere.

Med andre ord man får med seg det meste som skjer og det verste er at man har null sjangs til å angre og må bare håpe på at noen dukker opp før det er for sent om man har fortsatt lyst til å leve (noe faktisk de fleste plutselig finner ut når man ligger der).

Det nærmeste jeg har kommet en slik situasjon er nok via operasjon, heldigvis :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

å ta overdose på de pillene man vanligvis får utskrevet hos lege er egentlig bare å legge fra seg med en gang. må helt enorme mengder til.

blander en med alkohol skal det riktignok endel mindre til, men fortsatt så mye at jeg tror ikke magen blir å holde de nede. de fleste sortene en får utskrevet har ett middel i seg som gjør at man kaster opp om man tar for mange.

som vidarkri sier må det ordentlig potente greier til for at det skal funke, er nok ikke som på film

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

å ta overdose på de pillene man vanligvis får utskrevet hos lege er egentlig bare å legge fra seg med en gang. må helt enorme mengder til.

blander en med alkohol skal det riktignok endel mindre til, men fortsatt så mye at jeg tror ikke magen blir å holde de nede. de fleste sortene en får utskrevet har ett middel i seg som gjør at man kaster opp om man tar for mange.

som vidarkri sier må det ordentlig potente greier til for at det skal funke, er nok ikke som på film

Kan man ikke da bruke et antiemetika for å kompensere for kvalmheten/brekninger, slik at man klarer å få i seg nok.

Postet av anonym: 5cdc6b5870cd05e83341ec052dae72d1

Lenke til kommentar

Kan man ikke da bruke et antiemetika for å kompensere for kvalmheten/brekninger, slik at man klarer å få i seg nok.

Postet av anonym: 5cdc6b5870cd05e83341ec052dae72d1

Igjen som sagt, må man få i seg en virkelig kraftig dose, noe som er så og si umulig med det vanlige man får hos legen, selv med 2x pakker som noen sier.

Om man sliter med selvmordstanker og ønsker om å ta sitt eget liv , bør man ikke kanskje vurdere litt problemet / ene og se om man kan gjøre noe med dem? Lurt å ta det opp med oss på forumet, mange smarte mennesker her som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...