Black-March Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Stormcloaks er rasister, Nords misshandler det som er av andre races. Uansett om det er orcs, elfs eller khajit. Så Imperials for meg. 1 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Pfft. Alver generelt er verre "historisk" sett. Uansett, Skyrim er "Nord-land". Skjønner godt at de vil at det skal være Nords som regjerer. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Er det mulig å joine Stormcloaks for så å synes de er FOR rasistiske for så å joine Imperials? eller motsatt? Undercover agent Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Tror nok ikke det går an. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 Kjipt av de har gjort Stormcloaks så rasistiske når det er så mange andre raser enn nords å velge mellom. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Test Morrowind du. Veldig å folk fokuserer på "rasismen" dems. Det er deres land, og Imperiet presser seg på. Skjønner godt at noen av dem ikke liker utenforstående. Uansett, Ulfric blir mer aksepterende til deg om du er en annen rase/art hvis du gjør diverse Stomrcloaks relaterte oppdrag. Endret 1. desember 2011 av Northern Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Føler at stormcloakene bare er veldig glad i landet sitt og at de er lei invandringen og invasjonen fra Cyrodiil og the empire. *Veiver Stromcloak banneren stolt* 2 Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Pfft. Alver generelt er verre "historisk" sett. Uansett, Skyrim er "Nord-land". Skjønner godt at de vil at det skal være Nords som regjerer. Kom ikke rasen Nords fra et egen kontinent lengre nord, Atmora? Strengt tatt tilhører jo Skyrim da alverasen Falmers, som ble nedslaktet og forvist under jorden av Nords. Selv er min nåværende karakter en nord, så skal alliere meg med Stormcloaks når den tid kommer, rett og slett fordi det er hva min karakter ville ha gjort. Liker at det ikke er noen åpenbare goodguys/badguys i denne borgerkrigen, gjør det politiske bildet mye mer interessant IMHO. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Er det mulig å joine Stormcloaks for så å synes de er FOR rasistiske for så å joine Imperials? eller motsatt? Undercover agent Jeg fikk "Failed" på "Join the Imperials" ca to millisekunder etter at jeg snakket til Ulfric første gang, så nei. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Grunnet til at jeg spør er at jeg fortsatt har questen Men jeg har ikke gjort det jeg skulle på den øya som skulle bevise at jeg er god nok for dem Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Åhå. Mulig at det er etter at du fullfører den at Imperials-questen failer da. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Åhå. Mulig at det er etter at du fullfører den at Imperials-questen failer da. Stemmer Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg hadde en grunn til at jeg valgte Imperials. De fleste jeg møter som er Stormcloaks eller støtter opprøret er en gjeng rasister. De hater alt og alle og oppfører seg som rasshøl mot speielt elves generelt. (jeg har bare spilt som dunmer og bosmer) Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Spill Morrowind og få deg en overraskelse om hvordan Dunmer er mot andre Pluss at alt er ikke så svart/hvitt som mange skal ha det til. De har sine grunner til å mislike alver. Endret 2. desember 2011 av Northern Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Selvsagt er ikke dunmer bedre mot andre heller. Har hatt mange utrivelige kommentar slengt mot meg i Morrowind. Når jeg spiller spill er det godt med en avveksling hvor jeg rett og slett kan se svart og hvitt, noe jeg ikke gjør til vanlig. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Ser den ^^ Er vel litt RP'er. Spiller som Nord selv, og da vil man ha Nords bak roret ^^ Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Min første karakter, eller main karakter, var en Nord warrior. Valgte Stormcloacks uten å nøle siden jeg gjerne ville frigjøre Skyrim fra et vaklevorent imperie, samtidig som jeg avskyr disse arrogante, snobbete og "jeg-er-bedre-enn-deg-fordi-jeg-er-en-alv" holdningene til alvene fra Aldmeri dominion. I tillegg dreper de og bortfører Nords fordi de tilber en Gud som de (alvene) ikke liker. Og Imperials tillater dette, mer eller mindre. Litt satt på spissen da, men men. HÅPER det kommer en DLC hvor Aldmeri Dominion prøver å invadere Skyrim, og vi får sjansen til å knuse dem. På den andre karakteren min spiller jeg på Imperials sin side, fordi jeg ikke ville repetere den samme questlinja. Har hatt problemer med å rettferdigjøre det, men har kommet fram til at jeg jobber for at Tamriel skal bli et stort og sterkt keiserdømme igjen, samlet under en sterk keiser. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Orwandel Skrevet 3. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Synes folk er litt for opptatt av moderne tankegang når det kommer til rase og likhet (i spillet, altså). Selv om slike tanker er det eneste etiske riktige i dag, er det ikke lenge siden det var helt naturlig å diskriminere folk på bakgrunn av religion og rase. I Norges grunnlov stod det blant annet (frem til 1851): Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende seg til den, ere forpligtede til at opdrage sine Børn i samme. Jesuitter og Munkeordener maae ikke taales. Jøder ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Riget. Selv om det ikke passer til dagens tankegang, skal du ha en ganske progressiv holdning i et samfunn som i Skyrim for å reagere på rasisme og undertrykkelse basert på religion. Det har vært sånn i vår verden i rundt 200.000* år, mens vi har vært opptatt av likhet for alle raser/religioner i under 100* år. Apartheid varte frem til 1994. Heldigvis har vel ingen vestlige land lenger en politikk som skiller basert på rase/religion, selv om det fortsatt diskrimineres over en lav sko "uoffisielt". Med tanke på hvordan tyskere (eller kvinner som hadde halvt tyske barn) hadde det i Norge etter 2. verdenskrig, er det ikke vanskelig å skjønne at alver blir diskriminert i Skyrim. *Ta tallene med en klype salt Endret 3. desember 2011 av Orwandel 11 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Well written Orwandel;) Faktisk så godt skrevet at jeg "rest my case" på området. Hadde det gått ann å trykke +1 flere ganger, hadde jeg gjordt det! Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Pfft. Alver generelt er verre "historisk" sett. Uansett, Skyrim er "Nord-land". Skjønner godt at de vil at det skal være Nords som regjerer. Kom ikke rasen Nords fra et egen kontinent lengre nord, Atmora? Strengt tatt tilhører jo Skyrim da alverasen Falmers, som ble nedslaktet og forvist under jorden av Nords. Selv er min nåværende karakter en nord, så skal alliere meg med Stormcloaks når den tid kommer, rett og slett fordi det er hva min karakter ville ha gjort. Liker at det ikke er noen åpenbare goodguys/badguys i denne borgerkrigen, gjør det politiske bildet mye mer interessant IMHO. Vi nordmenn har jo også undertrykt samene, og okkupert landet deres. Ikke fullt så brutalt som med Falmers, men det er en likhet i det allikevel. Norge er selvfølgelig vårt land, og vi ønsker ikke at innvandrere tar over. Det er mange delte meninger om hvor mange nye landsmenn Norge bør ta imot, men de aller fleste vil at Norge fortsatt skal være et norskt land, uten at for eksempel folk fra Midt-Østen tar over styret. Så på samme måte kan jeg støtte det at Skyrim er for Nords. Selvfølgelig er mange av Stormcloaksene litt vel fantatiske, men slik er det jo i dag også. Om jeg kunne valgt et norsk styre som styrte med norsk kultur som grunnlag ville jeg foretrukket det i stedet for et arabisk styre med arabiske lover og kultur. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå