Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus P8Z68-vPro + Intel Core i5 2500k

Anbefalte innlegg

Gikk netopp til innkjøp av nytt hovedkort, prosessor og skjermkort (Se tittel). Da alt dette var på plass i kabinettet og jeg skulle boote for første gang får jeg ikke opp noe som helst på skjermen og hovedkortet lyser rødt på VGA_LED. Fjerner da skjermkortet og prøver å boote uten. Denne gangen får jeg opp "No hard drive detected" på dette tidspunktet hadde jeg både en SSD (windows disken) og en 1TB WD disk. Jeg sjekket biosen og begge to var funnet og boot priorityen var riktig. Leser litt rundt på nett og finner ut at noen SATA-porter på hovedkortet (Marvell) burde ha noe tilkoblet seg. Da prøver jeg selvfølgelig dette, men uten hell. Nå kommer det opp at "windows fails to start" og jeg får et valg som er å kjøre Startup repair, noe som heller ikke hjelper.

Ikke akkurat det jeg hadde ønsket meg en lørdags kveld med nye PC deler. Trenger virkelig hjelp her og håper noen har lyst til å hjelpe! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme hardware, da jeg innstalerte var snurrediskene frakoblet og bare ssd koblet til Intel sata port, ikke Marvel. RAM brikkene må settes i etter innstuksjon fra innstalasjonsheftet, lett å sette de feil. Ville ha demontert alt og satt det inn på nytt. Første feilmelding har med skjermkort. At ikke pc booter kan være bios innstilling som er feil. Men siden du har fått innstalert Windows så må jo noe være rett. Prøv å Google på nettet. Kanskje det er data nissen som har hjemsøkt pcen? Min forige Windows Vista pc ville ikke boote dagen etter den var innstalert. Holdt på en hel dag uten å få det til. Dagen etter startet den som normalt, fant aldri ut hva som skjedde

Lenke til kommentar

Googla jo dette kjapt og det er jo egentlig ganske åpenbart. Får gjøre dette imorgen! Snurredisken har ikke noen filer på som kan ødelegge? Den har jo bare blitt brukt til lagring av filer og spill osv. Men noen ide om hva som er greia med skjermkort problemet? MSI GTX 560 TI Hawk.

Lenke til kommentar

OK. Fikk en total formatering + windows 7 installering på SSD-en. Den boota opp (uten skjermkort i) og jeg installerte drivers. Etter det tok den en automatisk restart men boota ikke opp igjen. Kom igjen opp No hard disk detected, men den fortsatte til Starting windows delen, den med flagget. Der restarter den bare igjen. Har nå SSD-en kobla til en av de grå sata portene og snurredisken til en av de fire lyseblå.

Det merkelige er at pcen starter i safe mode.

Lenke til kommentar

Det låter jo som mitt hovedkort når jeg forventet en problemfri installasjon då den blir roset til skyerne overalt.

Hovedkortet oppfører seg merkeligt noen ganger men når det virker så er det greit. Syns det er som alle andre Asus..virker sånn passe og når det passer den;-)

Skjermkortet ska da virker uten problemer..VGA Led er vel feilindikering på RAM trur jeg..Du har ramen i B1 og B2 (de blå?)

No hard disk detected har jeg på min og uansett..men den starter altid opp windows.

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha vekk "no harddrive detected" feilmeldingen så er det bare å disable Marvell kontrolleren i BIOS.

Sist jeg satte opp pc for en kamerat med denne kontrolleren på hovedkortet fikk han samme feilmelding, og pcn restartet seg alltid to ganger før den endelig bootet windows..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...