Gå til innhold

Nytt skjermkort -hjelp og tips

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg mener det er på tide med nytt skjermkort med tanke på at jeg har ATI XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Først og fremst så er jeg egentlig ikke særlig fan av Nvidia... Men er åpen for forslag

Grensen min er 3000 NOK

Det er også grunnen til at jeg velger AMD fordi at det er i fleste tilfeller billigere.

Jeg har sett på XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 å mener det passer bra med pris og spec ser bra ut

Så det jeg da lurer på er om jeg skal bare gå for dette nå, eller vente til 7000 serien kommer, men det er fortsatt en stund til!

Å siden dere er så flinke på dette her så en enkel forklaring for hvor mye jeg trenger og hva det har og si når det gjelder Core Clock og Effective Clock Speed

Takker for alle svar

-Bent Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har HK : Asus Sabertooth P67. Det var en kommentar på komplett at han ene hadde problemer med 6950. Han hadde fått inn nytt kort tror jeg men det fynka heller ikke, han hadde testet det på andre ''systemer'' og der hadde det fynka helt fint.

Så da lurer jeg jo på, vist jeg kjøper nå så blir jeg jo sykt deppa om det ikke skulle samarbeide, men hvis det ikke tar 6950, tar det da 7-serien? :-p

Edit: Det nye kortet han fra komplett fikk var altså grafikk kort ;)

Endret av BentAndreas
Lenke til kommentar

Det er overhode ingen grunn til at et 6950 ikke skal fungere med hovedkortet ditt og det samme gjelder 7-serien. Kommentarene på Komplett må tas med en klype salt eller tre; folk blir mye dummere straks de har betalt for noe som ikke umiddelbart lever opp til forventingene og det gjenspeiles veldig i Kompletts brukeranmeldelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...