Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen min starter ikke! Trenger hjelp fort !

Anbefalte innlegg

Jeg har en komplett gamer a20 ,jeg har hatt dataen i ca 1 måndte. Jeg drev med photoshop på pc'en så plutserlig fryste alt seg. jeg trykket ctrl+alt+delete for å starte oppgavebehandling, men det skjedde ikke så mye... Og da ble det tvangsavsluttning.. Når jeg startet dataen på nytt kom dette opp:

Windows kunne ikke starte opp. En maskin- eller en programvareendring som nylig er utført kan være årsaken.

Hvis Windows-filer er skadet eller er feil konfiguert, kan oppstartsreparasjonsverktøyet hjelpe deg å diagnotisere og løse problemet. Hvis strømtilførselen ble avbrudt under oppstart velger du start Windows på vanlig måte.

Valg 1 : Start oppstartsreparasjonsverktøyet (anbefales)

Valg 2 : Start Windows på vanlig måte

Når jeg velger valg 1 kommer jeg inn på alternativer for systemgjenoppretting. når jeg går videre kommer det et vindu opp som det står: Det oppstod en intern feil. følgene informasjon kan hjelpe deg med å rette opp feilen: Systemet finner ikke angitt fil. (0x80070002)

Når jeg velger Valg 2 skjer det ingenting.. den bare kommer tilbake til begynnelsen..

Håper det er noen som kan hjelpe !!!

Takk på forhånd ! :)

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du først går for valg 1 og deretter F8, skjer det noe da?

Nei.. men når er på alternativer for systemgjenoppretting står det : Operativsystem: Ukjent på (Ukjent) lokal disk

Tror du det kan ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Da har du jo kommet til systemgjenoppretting :)

Men når det er ukjent og ukjent så er det nok at maskinen ikke finner disken.

Har du vært inne i BIOS?

Åssen kommer man inn på BIOS ? Er det F9 eller F12 når du starter maskin? :p

Lenke til kommentar

Jeg satt inn installasjons cd'en og prøvde å innstalere windows på nytt.. Da finner den bare en primær disk..

Jeg skal jo ha to disker? Disk C og D

Det har nok skjedd noe med den ene disken, men vanskelig å si hva.

Ok, takk for hjelpen ! :) Jeg får prøve å finne ut mer i morgen..

Lenke til kommentar

Jeg satt inn installasjons cd'en og prøvde å innstalere windows på nytt.. Da finner den bare en primær disk..

Jeg skal jo ha to disker? Disk C og D

Disk C og D betyr ikke nødvendigvis at du har 2 disker, dette er nok en primærdisk som er delt opp i 2 partisjoner, C til systemet-operativsystemet og D til alt annet.

Ville først ha sjekket med komplett sin garantiordning.

Om du tar sjansen på å åpne kabinettet ville jeg ha sjekket kabelen til hdd``en. Høres ut som at systemet ditt ikke finner harddisken. For å komme inn i bios er det oftes Delete knappen du bruker. Start opp maskina og trykk gjenntatte ganger til du er inne i bios.

Har du spesifikasjonene til maskina di er det også lettere å hjelpe deg.

Svein

Lenke til kommentar

Dersom du har 2 harddisker i pcen din så er da den ene borte/ødelagt. Dersom du har en C og en D Disk inne på "min datamaskin" betyr det også at det kan være en primær harddisk med 2 partisjoner. dersom du har 2 harddisker i din pc, ringer du komplett brukerstøtte, derdom du har kun en så prøver du å kjøre en Windows reinstall(clean install).

Lenke til kommentar

Det er alltid en risiko for data korrupsjon (åpne filer/register) å utføre en hard shutdown.

Noe du beklageligvis har fått opplevd her , og som system restore feilmeldingen også indikerer.

The system cannot find specified file. (0x80070002) error

http://blogs.technet.com/b/filecab/archive/2008/03/12/common-causes-and-solutions-to-backup-system-restore-and-complete-pc-backup-problems-updated.aspx

Problemet 80070002 skyldes feil i windows registeret (mest sannsynlig) under profil data.

Dog dette er bare ett problem som du møter ved åprøve system gjenoppretting , høyst sannsynlig er det flere korrupsjoner.

Gamer A20 leveres med 1.stk harddisk som default konfigurasjon.

At windows install da sier den finner en primary disk med navn/etikett = ukjent er helt riktig om du ikke har laget navn på partisjoner tidligere.

Lukter litt av reinstallasjon av windows her .

Beholde partisjon uten ny formatering er lurest da gammel installasjon , program filer ,brukerdata profiler legges automatisk i C:\Windows.old og du således ikke mister filer du ønsker å beholde . Kan kopiere ut herfra det du trenger senere.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...