Drua Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Jeg har en komplett gamer a20 ,jeg har hatt dataen i ca 1 måndte. Jeg drev med photoshop på pc'en så plutserlig fryste alt seg. jeg trykket ctrl+alt+delete for å starte oppgavebehandling, men det skjedde ikke så mye... Og da ble det tvangsavsluttning.. Når jeg startet dataen på nytt kom dette opp: Windows kunne ikke starte opp. En maskin- eller en programvareendring som nylig er utført kan være årsaken. Hvis Windows-filer er skadet eller er feil konfiguert, kan oppstartsreparasjonsverktøyet hjelpe deg å diagnotisere og løse problemet. Hvis strømtilførselen ble avbrudt under oppstart velger du start Windows på vanlig måte. Valg 1 : Start oppstartsreparasjonsverktøyet (anbefales) Valg 2 : Start Windows på vanlig måte Når jeg velger valg 1 kommer jeg inn på alternativer for systemgjenoppretting. når jeg går videre kommer det et vindu opp som det står: Det oppstod en intern feil. følgene informasjon kan hjelpe deg med å rette opp feilen: Systemet finner ikke angitt fil. (0x80070002) Når jeg velger Valg 2 skjer det ingenting.. den bare kommer tilbake til begynnelsen.. Håper det er noen som kan hjelpe !!! Takk på forhånd ! Endret 26. november 2011 av Drua Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Du skal kunne kjøre systemoppretting derfra, tror jeg. Se hva som skjer om du trykker inn F8 etter oppstart. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Har du prøvd å starte i sikker modus ? (trykk f8 rett etter BIOS har "startet") Lenke til kommentar
Drua Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Du skal kunne kjøre systemoppretting derfra, tror jeg. Se hva som skjer om du trykker inn F8 etter oppstart. Det skjer ingenting når jeg trykker F8 når jeg starter... Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Da tror jeg ikke du trykker i rette øyeblikk Lenke til kommentar
Drua Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Da tror jeg ikke du trykker i rette øyeblikk Trykket F8 med en gang jeg startet maskinen.. Når du kan trykke f.eks F12 for å komme inn på de meny griene.. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Om du først går for valg 1 og deretter F8, skjer det noe da? Lenke til kommentar
Drua Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Om du først går for valg 1 og deretter F8, skjer det noe da? Nei.. men når er på alternativer for systemgjenoppretting står det : Operativsystem: Ukjent på (Ukjent) lokal disk Tror du det kan ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Da har du jo kommet til systemgjenoppretting Men når det er ukjent og ukjent så er det nok at maskinen ikke finner disken. Har du vært inne i BIOS? Lenke til kommentar
Drua Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Da har du jo kommet til systemgjenoppretting Men når det er ukjent og ukjent så er det nok at maskinen ikke finner disken. Har du vært inne i BIOS? Åssen kommer man inn på BIOS ? Er det F9 eller F12 når du starter maskin? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det pleier å stå i det du starter opp. Se etter at disken er oppført der med riktig størrelse og greier Lenke til kommentar
Drua Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Har gått inn på advanced BIOS features.. er det noe der feilen kan være`? Lenke til kommentar
Drua Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Jeg satt inn installasjons cd'en og prøvde å innstalere windows på nytt.. Da finner den bare en primær disk.. Jeg skal jo ha to disker? Disk C og D Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg satt inn installasjons cd'en og prøvde å innstalere windows på nytt.. Da finner den bare en primær disk.. Jeg skal jo ha to disker? Disk C og D Det har nok skjedd noe med den ene disken, men vanskelig å si hva. Lenke til kommentar
Drua Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Jeg satt inn installasjons cd'en og prøvde å innstalere windows på nytt.. Da finner den bare en primær disk.. Jeg skal jo ha to disker? Disk C og D Det har nok skjedd noe med den ene disken, men vanskelig å si hva. Ok, takk for hjelpen ! Jeg får prøve å finne ut mer i morgen.. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ta kontakt med komplett brukerstøtte, du har garanti som du kan benytte deg av, Lenke til kommentar
diosyris Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg satt inn installasjons cd'en og prøvde å innstalere windows på nytt.. Da finner den bare en primær disk.. Jeg skal jo ha to disker? Disk C og D Disk C og D betyr ikke nødvendigvis at du har 2 disker, dette er nok en primærdisk som er delt opp i 2 partisjoner, C til systemet-operativsystemet og D til alt annet. Ville først ha sjekket med komplett sin garantiordning. Om du tar sjansen på å åpne kabinettet ville jeg ha sjekket kabelen til hdd``en. Høres ut som at systemet ditt ikke finner harddisken. For å komme inn i bios er det oftes Delete knappen du bruker. Start opp maskina og trykk gjenntatte ganger til du er inne i bios. Har du spesifikasjonene til maskina di er det også lettere å hjelpe deg. Svein Lenke til kommentar
iKent Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Dersom du har 2 harddisker i pcen din så er da den ene borte/ødelagt. Dersom du har en C og en D Disk inne på "min datamaskin" betyr det også at det kan være en primær harddisk med 2 partisjoner. dersom du har 2 harddisker i din pc, ringer du komplett brukerstøtte, derdom du har kun en så prøver du å kjøre en Windows reinstall(clean install). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Det er alltid en risiko for data korrupsjon (åpne filer/register) å utføre en hard shutdown. Noe du beklageligvis har fått opplevd her , og som system restore feilmeldingen også indikerer. The system cannot find specified file. (0x80070002) error http://blogs.technet.com/b/filecab/archive/2008/03/12/common-causes-and-solutions-to-backup-system-restore-and-complete-pc-backup-problems-updated.aspx Problemet 80070002 skyldes feil i windows registeret (mest sannsynlig) under profil data. Dog dette er bare ett problem som du møter ved åprøve system gjenoppretting , høyst sannsynlig er det flere korrupsjoner. Gamer A20 leveres med 1.stk harddisk som default konfigurasjon. At windows install da sier den finner en primary disk med navn/etikett = ukjent er helt riktig om du ikke har laget navn på partisjoner tidligere. Lukter litt av reinstallasjon av windows her . Beholde partisjon uten ny formatering er lurest da gammel installasjon , program filer ,brukerdata profiler legges automatisk i C:\Windows.old og du således ikke mister filer du ønsker å beholde . Kan kopiere ut herfra det du trenger senere. Endret 27. november 2011 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Drua Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Takk for hjelpen ! Får ringe komplett i morgen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå