Ghazaa Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg har en Acer laptop som veldig sporadisk får en kjedelig feilmelding som jeg ikke skjønner så mye av. Den går i svart, og så dukker det opp en feilmeldign om at jeg ikke har noen "bootable device". (se bilde) Forstår jeg det riktig at det kan være HDD'en som "detter ut"? Jeg har satt inn en SSD, og lurer på om det kanskje kan ha noe å si? Feilen kommer tilsynelatende helt tilfeldig. Det kan skje uten at jeg er i nærheten av maskinen, og skjermspareren har vært på en stund. Det kan også skje mens jeg jobber med dokumenter. Når dette skjer må jeg starte maskinen på nytt med av/på-knappen. Da fungerer alt som normalt igjen. Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Oppdatert bios? Hvis du sier hvilken pc og hd du har kan det bli lettere å finne ut av Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Det er en Acer Aspire 4820TG med denne SSD'en ettermontert. Bios er oppdatert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det er en Acer Aspire 4820TG med denne SSD'en ettermontert. Bios er oppdatert. Det er forklaringen. En av sandforce feilene er at drives mistes under dvale/standby. Oppdater SSD til nyeste firmware kan hjelpe. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Det er en Acer Aspire 4820TG med denne SSD'en ettermontert. Bios er oppdatert. Det er forklaringen. En av sandforce feilene er at drives mistes under dvale/standby. Oppdater SSD til nyeste firmware kan hjelpe. Såpass ja! Flott om fiksen er så enkel. Skal prøve dette med en gang! Tusen takk! Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 ....men hvor i all verden finner jeg siste firmware...??? Finner ikkeno på produsentens hjemmesider. Dessuten har jeg ikke noe firmware for disken installert.. Er det drivere du mener? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Produsentens hjemmeside - FAQ - http://www.corsair.com/support/faq/solid-state-drives/ Does Corsair provide firmware updates for SSDs? You will find download links and firmware update instructions posted in our forum. Not all drives will have a firmware update and in most cases your drive should have the latest firmware available at the time of production. http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=206 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå