Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kviser av melkesjokolade?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei

Jeg har stort sett vært en stor fan av godteri i en lang periode.

Men etter en stund bestemte jeg meg for å begynne å trene seriøs styrke, og jeg bestemte meg for å ha et bra kosthold.

Har et kviseproblem, og føler at om jeg spiser mye sukker, kan det ha en innvirkning.

Er det sånn at man kan få kviser av å spise mye sjokolade?

Noen som har noen troverdige kilder, eller har erfart dette selv?

Setter pris på svar

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Det er vanlig å tro at sjokolade og usunn mat generelt kan føre til flere kviser.

Erfaringsmessig har jeg også følt at usunn mat har ført til flere kviser for min del, men det kan selvsagt bare ha vært en ren tilfeldighet. Visstnok sier forskningen på området det motsatte.

Lommelegen (som man selv kan vurdere om er en troverdig kilde eller ei) har skrevet en artikkel om dette, om det skulle være interessant:

http://www.lommelegen.no/322416/hva-vet-du-om-kviser

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar

Drikker du mye melk, eller spiser mye melkeprodukter?

Jeg får iallefall mye kviser på rygg og skuldre av å drikke mye melk, dette har jeg testet mange ganger, og hver gang jeg slutter å drikke melk eller spise melkeprodukter, avtar kviseproblemet.

Aldri merket forskjell på godteri-inntaket forøvrig, utenom sjokolade med masse melk, da, heh.

Har lest forskjellige teorier om hvorfor, både at det kan være kasein(proteinet i melk) og at det er hormoner i kumelk som er årsaken til problemet.

Verdt et forsøk, funker på meg iallefall:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Drikker du mye melk, eller spiser mye melkeprodukter?

Jeg får iallefall mye kviser på rygg og skuldre av å drikke mye melk, dette har jeg testet mange ganger, og hver gang jeg slutter å drikke melk eller spise melkeprodukter, avtar kviseproblemet.

Aldri merket forskjell på godteri-inntaket forøvrig, utenom sjokolade med masse melk, da, heh.

Har lest forskjellige teorier om hvorfor, både at det kan være kasein(proteinet i melk) og at det er hormoner i kumelk som er årsaken til problemet.

Verdt et forsøk, funker på meg iallefall:)

Takk for svar!

Det har faktisk blitt bevist at om du drikker mye melk, kan det forårsake kviser.

Men det er jo mye melk i sjokolade og? Sikkert derfor man får kviser?

Kanskje man skal prøve å spise godteri uten noe som har melk i seg da.

Men sjokolade er jo det beste! haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...