Gå til innhold

[Løst] 6870 Crossfire

KDF360

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund siden kjøpt meg en ny data, og bestemte meg for å prøve crossfire siden jeg alle rede hadde et Asus 6870.

Har nå satt opp begge kortene, enabled crossfire I CCC (Har 11.11b for skyrim crossfire support).

Bruker RadeonPro for å see hvordan crossfire skalerer og hvilken kort den bruker. Men det er utrolig lite aktivitet på mitt andre 6870.

Kort nr.1 kjører 80-100% aktivitet mens kr.2 kjører på 0-15% aktivitet og det er veldig sjeldent kort nr.2 faktisk har noe aktivitet.

Dette gjelder ikke bare skyrim, men samme er det på Battlefield 3 også. Er det meningen at kort nr.2 skal kjøre på minimum aktivitet og lav hastighet ?

Legger heller ikke no serlig bedre ytelse med crossfire i forhold til å bare bruke et kort :/

lagt til et screenshot som vedlegg av skyrim som kjører 6870 crossfire med RadeonPro CFX aktivitet bar.

Her er Speccsan:

Asus Sabertooth P67

Asus Radeon HD 6870 (Reference edition)

Asus Radeon HD 6870 (DirectCU)

i7 2600k 3,2 ghz @ 5,0 ghz

Antec CP-850 PSU

EDIT: ekstra info; Jeg har Asus 6870 x2 Men kjøpte 6870 når det først kom ut og var helt nytt. Så Asus hadde ikke lov til å modifisere kortet, derfor er har jeg 1x 6870 (reference edition) og 1x 6870 (directCU) fra asus som er modifisert.

Pga dette så kjører det enne kortet på 0.95v mens DirectCU kjører på 1.20v.

Kan dette kansje være problemet mitt ?

post-263212-0-71518000-1322334555_thumb.png

Endret av KDF360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja, Du har i all fall akitivtet på begge to kortene.

Jeg har bare aktivitet på det enne :/ Det er det samme for en kompis av meg,

han sliter også med at det enne kortet har veldig lav aktivitet, som tilsvarer 0-15% en sjelden gang i timen :S

Skjønner virkelig ikke hva som er galt :S Vet i all fall at det ikke blir no crossfire for meg med neste kort :p siden dette er alt for stress.

Kjøpte jo da crossfire etter som at jeg fikk vite at 6870 har 70-90% Ekstra ytelse i crossfire, men som det går nå er jeg ikke i nærheten av 10% ekstra ytelse :S

Men som litt ekstra info; Jeg har Asus 6870 x2 Men kjøpte 6870 når det først kom ut og var helt nytt. Så Asus hadde ikke lov til å modifisere kortet, derfor er har jeg 1x 6870 (reference edition) og 1x 6870 (directCU) fra asus som er modifisert.

Pga dette så kjører det enne kortet på 0.95v mens DirectCU kjører på 1.20v.

Kan dette kansje være problemet mitt ?

Lenke til kommentar

Akkurat helvete vil jeg ikke være med på :hmm:

Har kjørt ett xfx 5970@850/1200 og ett xfx 5870 sammen nesten to år nå. Nå har jeg ikke akkurat spilt alle titler på markedet, men de jeg har prøvd, har fungert fint. Varme kan jeg ikke uttale meg om, da jeg har vannkjølt begge kortene. Mulig 6xxx serien har andre problem som 5xxx serien er forskånet mot?

Lenke til kommentar

Har du reinnstallert driverne etter at du tok i bruk kort nr 2? Jeg tør ikke spørre om du bruker cf broa :)

Jepp, har det. Instrallert nylig 11.11a som det gikk noe galt med under installasjonen slik at driveren ble helt wrang og ikke virket, formaterte datan og instrallerte derretter 11.11b som da nylig hadde kommet ut.

Og selfølgelig har jeg CFX Broa xD. Når broen ikke er koblet til forsvinner AMD CrossfireX™ fra CCC.

Har nå fresh installasjon av Win 7 - 64bit med alle nylige oppdateringer.

Endret av KDF360
Lenke til kommentar

Prøv en runde i 3DMark11 med Crossfire aktivert og ikke aktivert.

RadeonPro, installer det og bruk det.

Skyrim er jo langt mer CPU-bundet enn GPU-bundet, så her er det ikke så rart.

Ok, da her jeg testet 3DMark11 med og uten CFX på Extreme

kombinerte begge to resultatene sammen likt at man kan lett sammenligne de to.

Jeg ser med en gang at ja, Crossfire ga en økning på FPS som tilsvarte nesten dobbelt økning Som betyr at crossfire funker.

Men 3Dmark11 slo av min dual screen så jeg fikk ikke sett aktiviteten på den andre skjermkortet.

Fikk ikke RadeonPro til å virke under 3Dmark testen. Men bruker uansett RadeonPro på alle spill jeg spiller for å see skaleringen. Lekte med Radeon Pro på Skyrim, Uansett hva jeg tukla med der ga det ingen FPS boost eller aktivitet på CFX Aktivitet baren.

Men siden jeg fikk nesten dobbel ytelse på 3DMark, betyr det jo da at jeg har CFX enabled som funker :S Så det er HELT normalt at på skyrim, BF3, MW3 og diverse spill at det er lav aktivitet på den andre skjermkortet med CFX ?

post-263212-0-34046100-1322411479_thumb.png

Lenke til kommentar

Skyrim og MW3 kan jeg ikke forestille meg at det er GPUen det står på.

I BF3 skal CFX fungere bra, men da må du skru av vsync for å ikke låse fps på 30.

Kjører BF3 på high med ca 45-60 fps med crossfire. Med Vsync på blir ikke frameraten vist stuck på 30, men regner med det har noe med Microstuttering å gjøre.

Men Vsync, som du sier låser FPS på 30, gjelder dette generelt med crossfire, eller var dette bare noe på BF3 ?

Endret av KDF360
Lenke til kommentar

Skyrim og MW3 kan jeg ikke forestille meg at det er GPUen det står på.

I BF3 skal CFX fungere bra, men da må du skru av vsync for å ikke låse fps på 30.

Kjører BF3 på high med ca 45-60 fps med crossfire. Med Vsync på blir ikke frameraten vist stuck på 30, men regner med det har noe med Microstuttering å gjøre.

Men Vsync, som du sier låser FPS på 30, gjelder dette generelt med crossfire, eller var dette bare noe på BF3 ?

Vsync låser fps til 30, 60 eller 120 på 120Hz, slik at hvert bilde får et gitt antall sykluser av skjermens totale bilder i sekundet vist. Dette for å forhindre screen-tear.

Har du installert CAP?

Lenke til kommentar

CAP 2 for 11.11 er instrallert.

men re-installa den, og nå fikk jeg virkelig bra skalering og FPS i BF3

DETTE er skaleringen jeg vil see i skyrim.

Så det betyr vel da at jeg må vente på CAP 3 med skyrim support da :(

Selv om de sa at 11.11b hadde skyrim crossfire support, de mente tydelig vis ikke cap da. :/

Ting virker nå for BF3 i all fall :p

Men jeg la merke til noe, når jeg gamer i window mode på BF3, mister jeg skaleringen :S

Men når jeg går fullscreen får jeg skalering på begge kortene.

Hadde vert mye delligere om den skalerte i window mode også :/

Kjører på 60-80 fps average i window mode, men 90-100 fps fullscreen :D

Ikke farlig det etter som at jeg bare har en 60hz skjerm :p

post-263212-0-19005600-1322441427_thumb.jpg

Endret av KDF360
Lenke til kommentar

Skyrim har nok Crossfire-støtte, poenget er at grafikken ikke krever så mye grafikkytelse som det gjør prosessorytelse.

Mhm, ser den. Fikk skalering på skyrim når jeg spilte i fullscreen, noe som er meget irriterende ettersom at jeg alt-tabber veldig ofte :/ mister skaleringen i window mode.

Men selv om skyrim er mer CPU krevende så syntes jeg det er feil at skjermkortene ikke skal gi full sats på kraft slik at jeg kommer høyt opp i fps, ikke like mye aktivitet på skaleringen på skyrim som det var på BF3.

Men joda, fikk fin skalering på skyrim i fullscreen så har jo fått det jeg ville, bare ikke på den måten jeg helst ville ha det på.

Lenke til kommentar

Mhm, ser den. Fikk skalering på skyrim når jeg spilte i fullscreen, noe som er meget irriterende ettersom at jeg alt-tabber veldig ofte :/ mister skaleringen i window mode.

Men selv om skyrim er mer CPU krevende så syntes jeg det er feil at skjermkortene ikke skal gi full sats på kraft slik at jeg kommer høyt opp i fps, ikke like mye aktivitet på skaleringen på skyrim som det var på BF3.

Men joda, fikk fin skalering på skyrim i fullscreen så har jo fått det jeg ville, bare ikke på den måten jeg helst ville ha det på.

CFX fungerer kun i fullscreen.

Skyld på Bethesda som lager en elendig konsollport med komplett neddummet gameplay, jeg blir kvalm bare å tenke på det:

Menysystemet

Diverse neddumming av spillet (drit i utholdenhet, levling av skills, skikkelige valg ved starten)

Dårlig grafikk som krever mer CPU enn grafikkort

Masse cutscenes

MASH BUTANS TO WIN!111!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...