Talker Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg har satt sammen en ny pc og skal partisjonere min 120GB hardisk.. Siden ingenting finnes på denne.. Må jeg legge inn xp før jeg kan partisjonere? Skal ha xp på egen partisjon også... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Må jeg legge inn xp før jeg kan partisjonere? Skal ha xp på egen partisjon også... Partisjonere foerst. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Hvordan gjør jeg det da? Har jo ikke noe inne på den... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 1. google -> bootdisk 2. fdisk 3. format 4. install XP Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 de skjer automatisk etter et par min etter boot med en xpcd når du får valget på hvilken disk du skal ha winxp på kan du fjerne/legge til partisjone slik du vil når det er klart og du har satt den første(dvs c:) der du skal ha winxp på så får du valget om du vil formattere harddisken og det gjør du seff Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Hvilken bootdisk skal det være da? Xp? Har ME fra før av... bootdisken altså.... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 xpcd skal boot seg selv ihvertfall hvis den er orginal har du kopi og det ikke funker så burde du spørre etter hjelp for da må du boote med noe annet og få adgang til cd sli at du dår startet instalasjonen manuelt Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 de skjer automatisk etter et par min etter boot med en xpcd når du får valget på hvilken disk du skal ha winxp på kan du fjerne/legge til partisjone slik du vil når det er klart og du har satt den første(dvs c:) der du skal ha winxp på så får du valget om du vil formattere harddisken og det gjør du seff ^ | win xp cden. Bootdisk fremgangsmåten er en helt annen, som jeg tror ikke er nødvendig i dette tilfellet! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 så jeg skal bare sette i xp cd'n? så for du mulighet til å ordne partisjoner under prosessen...? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 så jeg skal bare sette i xp cd'n? så for du mulighet til å ordne partisjoner under prosessen...? Ja. Hvis den ikke vil starte fra cd, sjekk BIOS setup. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 du kunne kanskje være litt mer spesifikk....uansett, her er noen linker om emnet: http://php.dinside.no/php/art.php?id=1199 http://www.hardware.no/guider/partisjonere...index.html Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 går det ikke hvis det er en kopi? kan muligens være d... vet ikke hvor lurt det er å innrømme det her... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 bootdisk.com har bootdisker til XP, hvis du ikke får boota fra cd'en Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 kan dere gi meg noen tips i hvor store partisjonene skal være? har en 120GB.. skal ha: musikk, film, spill, programmer, xp, kansje noen flere ting... vet ikke helt hvordan jeg skal fordele eller sette det opp... Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 15 gb til os og programmer resten en stor partisjon del heller opp utstyr med mapper Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 vil heller ha forskjellige partisjoner Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 kan jo partisjonere 40/60% eller 30/70%... lagre xp og andre systemfiler/programmer på den minste delen (går ut i fra at det blir c: hvis du ikke har andre harddisker), og så kan du ha musikk, spill og film på den største delen. jeg har dlet opp min harddisk i 40/60%. funker helt fett! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Hvor mye plass trenger win xp pro? Har nokk plass å ta av... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 winxppro må vel ha 1,5 gb + swapfil minst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå