Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hei, jeg trener styrke 4 ganger i uken, og har et bra kosthold. MEN, la oss si en lørdag, så har jeg lyst på noe litt usunt. Hva er da best å spise av kebab og pizza? Kebab er jo mye kjøtt, så det er vel ikke så ille siden jeg skal opp i vekt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kebab om du ber om å få mindre dressing på Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Er dressingen som er usunn. Så, så lenge du ikke dynker kebaben i dressing er du good to go Endret 26. november 2011 av Bibow Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kebab all the way! Pizza er næringsmessig det samme som å spise hvetemel fra posen (hvis man skal overdrive litt, som jeg er veldig glad i) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kebab all the way! Pizza er næringsmessig det samme som å spise hvetemel fra posen (hvis man skal overdrive litt, som jeg er veldig glad i) Nå overdrev du ikke bare litt heller, men greit nok. Karbohydratmengden er nok lavere ved kebab, da pitabrødet relativt sett er i mindretall opp mot kjøttet. Men så må du også huske at kebab laget av farse ikke er 100% kjøtt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Helt enig i det Fredrik. Og pizza har jo faktisk også masse proteinrik ost. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Nå vet jeg ikke om du kødder med meg, men det avhenger jo litt av pizzaen og. Analogost fra helvete kan du for eksempel spare meg for. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Pizza regnes jo med grønnsakene, så det er jo sunnest. http://www.tv2.no/underholdning/moro/naa-er-pizza-en-groennsak-3639398.html 4 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Haha, det er ikke sarkasme! En grandis inneholder rundt 70g kvalitetsprotein. Ost er jo stort sett fett og proteiner EirikYeah: Jeg blir aggressiv og irritert når folk tror på det de norske "journalist"amatørene skriver om at "pizza er grønnsak" i USA. Obama-administrasjonen prøvde å få pizza tatt av en liste med matvarer som fikk statsstøtte som skolelunsj pga. grønnsaksinnhold, og et republikansk senat sa nei til forslaget, så pizza forble på lista. Det som har skjedd er hverken en forandring eller en definisjon av pizza som grønnsak. ER DET IKKE KORREKT, ER DET HELLER IKKE MORSOMT! Endret 26. november 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 I know, I know, men jeg er uenig; det er hysterisk morsomt . 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Ja, jeg innser at jeg er sær på dette punktet, så holder det pent og pyntelig i spoilere Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Med mindre du lagar det sjølv er ingen av delane noko optimalt. Når det uansett er snakk om maks ein gong i veka betyr det ingenting. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ser at vektklubb mener en gatekjøkkenskebab gir 210kcal/100g, mens en Grandis(papp) gir 220kcal/100g. så minimal forskjell. Men sånt jeg ser det så er det porsjonsstørrelsen som er det viktige her. En grandis gir gjerne 1200kcal i en pizza, så spiser du mer enn 600gram kebab er du ganske even. men en kebab er vel fint under 600g. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Liker best kebab... Er nok mest sunn. Det er jo faktisk grønnsaker i den. Velger selvfølgelig ikke kebab-kjøtt, men biff eller kylling som er rent kjøtt siden kebab-kjøttet inneholder rester på samme linje som pølser. De spyler faktisk kjøttet av benene. Ikke særlig appetittlig. Bruker også kun den sterke dressingen + litt chili eller noe annet med litt hot smak. Hot er jo slankende vitenskapelig bevist Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Liker best kebab... Er nok mest sunn. Det er jo faktisk grønnsaker i den. Velger selvfølgelig ikke kebab-kjøtt, men biff eller kylling som er rent kjøtt siden kebab-kjøttet inneholder rester på samme linje som pølser. De spyler faktisk kjøttet av benene. Ikke særlig appetittlig. Bruker også kun den sterke dressingen + litt chili eller noe annet med litt hot smak. Hot er jo slankende vitenskapelig bevist Det er nok forskjell på kebabkjøtt også. Kjøttet på min favorittplass er ordentlig kjøtt, ikke utblandede rester etc. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 en ordentlig shawarma kebab er ikke å forakte. ei heller ei ekte italiensk pizza bakt på ekte stenovn. når det gjelder gram for gram om hva som er sunnest vil jeg nok tro at kebaben tar seieren jamt over hele linja, sett fra hva disse rettene typisk inneholder av næring og mineraler. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Pizza har vel en hel del mer karbohydrater pga. bunnen? Jeg tar i hvert fall kjøtt foran brød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå