Gå til innhold

Hva er minst usunt av kebab og pizza? (bulker)

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei,

jeg trener styrke 4 ganger i uken, og har et bra kosthold.

MEN, la oss si en lørdag, så har jeg lyst på noe litt usunt.

Hva er da best å spise av kebab og pizza?

Kebab er jo mye kjøtt, så det er vel ikke så ille siden jeg skal opp i vekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kebab all the way! Pizza er næringsmessig det samme som å spise hvetemel fra posen (hvis man skal overdrive litt, som jeg er veldig glad i)

Nå overdrev du ikke bare litt heller, men greit nok. Karbohydratmengden er nok lavere ved kebab, da pitabrødet relativt sett er i mindretall opp mot kjøttet. Men så må du også huske at kebab laget av farse ikke er 100% kjøtt.

Lenke til kommentar

Haha, det er ikke sarkasme! En grandis inneholder rundt 70g kvalitetsprotein. Ost er jo stort sett fett og proteiner :)

EirikYeah:

Jeg blir aggressiv og irritert når folk tror på det de norske "journalist"amatørene skriver om at "pizza er grønnsak" i USA. Obama-administrasjonen prøvde å få pizza tatt av en liste med matvarer som fikk statsstøtte som skolelunsj pga. grønnsaksinnhold, og et republikansk senat sa nei til forslaget, så pizza forble på lista. Det som har skjedd er hverken en forandring eller en definisjon av pizza som grønnsak. ER DET IKKE KORREKT, ER DET HELLER IKKE MORSOMT!

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Ser at vektklubb mener en gatekjøkkenskebab gir 210kcal/100g, mens en Grandis(papp) gir 220kcal/100g. så minimal forskjell. Men sånt jeg ser det så er det porsjonsstørrelsen som er det viktige her. En grandis gir gjerne 1200kcal i en pizza, så spiser du mer enn 600gram kebab er du ganske even. men en kebab er vel fint under 600g.

Lenke til kommentar

Liker best kebab...

Er nok mest sunn. Det er jo faktisk grønnsaker i den.

Velger selvfølgelig ikke kebab-kjøtt, men biff eller kylling som er rent kjøtt siden kebab-kjøttet inneholder rester på samme linje som pølser. De spyler faktisk kjøttet av benene. Ikke særlig appetittlig.

Bruker også kun den sterke dressingen + litt chili eller noe annet med litt hot smak.

Hot er jo slankende vitenskapelig bevist :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liker best kebab...

Er nok mest sunn. Det er jo faktisk grønnsaker i den.

Velger selvfølgelig ikke kebab-kjøtt, men biff eller kylling som er rent kjøtt siden kebab-kjøttet inneholder rester på samme linje som pølser. De spyler faktisk kjøttet av benene. Ikke særlig appetittlig.

Bruker også kun den sterke dressingen + litt chili eller noe annet med litt hot smak.

Hot er jo slankende vitenskapelig bevist :blush:

Det er nok forskjell på kebabkjøtt også. Kjøttet på min favorittplass er ordentlig kjøtt, ikke utblandede rester etc.

Lenke til kommentar

en ordentlig shawarma kebab er ikke å forakte. ei heller ei ekte italiensk pizza bakt på ekte stenovn. når det gjelder gram for gram om hva som er sunnest vil jeg nok tro at kebaben tar seieren jamt over hele linja, sett fra hva disse rettene typisk inneholder av næring og mineraler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...