South_Bridge Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Rettere sagt, jeg har prøvd å lodde. Resultatet ble ikke som forventet. Fant et prosjekt jeg ville prøve meg på: å lage en lyd-switch. Jeg bruker nemlig pc'en og xboxen på samme skjermen. PCen sender ut lyd fra lydkortet og xboxen sender ut lyd via HDMI kabelen som jeg igjen henter fra et 3,5mm uttak i skjermen. Nå har jeg et headset og et logitech 2.1 høytalersett og sånn det er i dag må jeg plugge om frem og tilbake etter hva jeg vil ha lyd på. Så jeg tenkte at en liten boks med 2 brytere ikke skulle være så vanskelig. En knapp for å switche lyden mellom å ha pcen eller xboxen som kilde og samme med mic. Resultatet ble at lyden er dårlig, "langt borte" og dårlig kvalitet. Er det knappevalget eller dårlig lodding/kabelmatriell mon tro? Endret 26. november 2011 av South_Bridge Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 De fleste som prøver seg på å lodde ser ut til å glemme det der med loddepasta. Hadde loddetinnen du brukte, plasta i kjernen? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 De fleste som prøver seg på å lodde ser ut til å glemme det der med loddepasta. Hadde loddetinnen du brukte, plasta i kjernen? Du tenker på "flux" (engelsk, så en youtubevideo)? Heller tvilsomt, hehe (biltema). Jeg mistenker bryteren da, jeg skulle kanskje ikke ha kjøpt en "high inrush" knapp :-/ Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Du tenker på "flux" (engelsk, så en youtubevideo)? Heller tvilsomt, hehe (biltema). Jeg mistenker bryteren da, jeg skulle kanskje ikke ha kjøpt en "high inrush" knapp :-/ At du har loddetinn som er egnet til formålet, er første bud. Den skal smelte på riktig temperatur og loddepasta sørger for å gjøre reint der du skal legge loddingen. Hvis ikke får du noe som kalles tørrlodding, metalldelene ligger inntil hverandre, uten skikkelig kontakt. Du sjekker med det blotte øyet om ledning, bryterpol og tinn opptrer som en enhet (glir over i hverandre). Loddebolten er like viktig, også den må ha riktig temperatur. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Du tenker på "flux" (engelsk, så en youtubevideo)? Heller tvilsomt, hehe (biltema). Jeg mistenker bryteren da, jeg skulle kanskje ikke ha kjøpt en "high inrush" knapp :-/ At du har loddetinn som er egnet til formålet, er første bud. Den skal smelte på riktig temperatur og loddepasta sørger for å gjøre reint der du skal legge loddingen. Hvis ikke får du noe som kalles tørrlodding, metalldelene ligger inntil hverandre, uten skikkelig kontakt. Du sjekker med det blotte øyet om ledning, bryterpol og tinn opptrer som en enhet (glir over i hverandre). Loddebolten er like viktig, også den må ha riktig temperatur. Men, ta en titt på bryteren: for å switche lyd mellom 2 kilder som kommer inn på en 3,5mm jack... er det riktig type bryter, noen som kan si noe om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå