Trond J. Pettersen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Militærrytter Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Dette kan du bedre enn noen her inne Imponerende hvordan du har fått laget lyset her Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Dette er imponerende bra!! Lenke til kommentar
Marianne Bergli Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Helt Rått!! Du burde vise det fram til rytteren... Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Helt utrolig flott!!! Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Utrolig hva du får til. Det er bare å lene seg tilbake og nyte "malerkunst" av høy klasse. Ørlite flisespikkeri: Litt usikker på toppen av hatten... Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Dette kan du bedre enn noen her inne :)Imponerende hvordan du har fått laget lyset her Takk for det Wasco, mye prøving og feiling Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Dette er imponerende bra!! Takk for det Karl Ivar Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Helt Rått!! Du burde vise det fram til rytteren... Takk for det Marianne, bra forslag Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Helt utrolig flott!!! Takk for det Torhild Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Utrolig hva du får til. Det er bare å lene seg tilbake og nyte "malerkunst" av høy klasse. Ørlite flisespikkeri: Litt usikker på toppen av hatten... Takk for det Morten, Ja jeg bomma sikkelig der-ser ut som han har fått tredd kapsen godt ned.over skallen. Når jeg ser på originalen ser jeg jo at de andre uniformsluene er mye høyere. Beklager den. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Utrolig hva du får til. Det er bare å lene seg tilbake og nyte "malerkunst" av høy klasse. Ørlite flisespikkeri: Litt usikker på toppen av hatten... Takk for det Morten, Ja jeg bomma sikkelig der-ser ut som han har fått tredd kapsen godt ned.over skallen. Når jeg ser på originalen ser jeg jo at de andre uniformsluene er mye høyere. Beklager den. Lenke til kommentar
Rolf Aage Larsen Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Synes at det er litt støy i bakgrunnen. Ellers bra. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Imponert over hva du får til. Forslag til forbedring må bli bare synsintrykk og ikke noe tekniskt. Etter lysets retning savner jeg litt skinn i halen på hesten.Og hatten ble noe rar som Morten påpeker. Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Imponerende hva du får til utav det originale bildet. Og forresten er alle dine bilder noe helt for seg selv, fantastisk fine, kunst til å henge opp på veggen, alle sammen:) Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Fin montage og sammenklipning. En ny kasket og et element bag rytteren kunne fuldende indtrykket :-) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Dette kan du bedre enn noen her inne :)Imponerende hvordan du har fått laget lyset her Takk for det Wasco, mye prøving og feiling Kanskje du kunne laget en tutorial Lenke til kommentar
Sigb. Auglend Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Kjempeflott. Som om det var tatt fra et maleri. Lenke til kommentar
Sigb. Auglend Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Kjempeflott ! Som om det var tatt fra et maleri. Lenke til kommentar
Trond J. Pettersen Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 Dette kan du bedre enn noen her inne :)Imponerende hvordan du har fått laget lyset herTakk for det Wasco, mye prøving og feilingKanskje du kunne laget en tutorial Nå tror jeg du er ganske godt kjent med PS fra før av, Men noe som jeg har brukt lang tid på å bli fortrolig med, og som kanskje er ukjent er bruken av "blandingslag" Må være det mest magiske verktøyet i PS. Når du feks. skal lage en himmel litt utenom det vanlige, ta 2 forskjellige lag himmel, bruk blandingslag. ( Snarvei: V > Shift > + eller - ) hold shift nede mens du bruker + / - plutselig dukker det opp noe spennende. Det underste laget kan jo feks blures, speilvendes, forstørres opp, minske styrken (opasity) osv. for å få feks. sola/lyset på det stedet i bildet du ønsker. Her er det snakk om å ha litt tolmodighet å være litt oppfinnsom. Ang. bildet med hesten, der består bakgrunnen av 2 lag himmel med bladingslag ColorDodge, + et lite lag med tåkelandskap i nedkant og resten er bruk av ekstremt bløt pensel. Et lite triks for å få ekstremt bløt pensel (tåke) er å legge penselstrøket på eget lag for så å bruke Filteret GaussianBluer på det, Blir det for tett tåke er det jo bare å dra ned styrken på laget. Manen ( ikke mannen )og halen på hesten, her har jeg bare brukt Penseler (som kan lastes ned). Her er det også et viktig triks. Legg penselstrøket på eget lag og bruk Transform > Warp og event. Scaler ned/opp for og tilpasse. Vel noen har vel sansen for dette andre ikke, bare å respektere. Jeg er jo en av de som liker å sitte å fikle med bildene mine, og deler gjerne mine erfaringer om noen har den samme interessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg