Gå til innhold

BK: Militærrytter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig hva du får til. Det er bare å lene seg tilbake og nyte "malerkunst" av høy klasse. :)Ørlite flisespikkeri: Litt usikker på toppen av hatten...:)

Takk for det Morten, Ja jeg bomma sikkelig der-ser ut som han har fått tredd kapsen godt ned.over skallen. Når jeg ser på originalen ser jeg jo at de andre uniformsluene er mye høyere. Beklager den.

Lenke til kommentar

Utrolig hva du får til. Det er bare å lene seg tilbake og nyte "malerkunst" av høy klasse. :)Ørlite flisespikkeri: Litt usikker på toppen av hatten...:)

Takk for det Morten, Ja jeg bomma sikkelig der-ser ut som han har fått tredd kapsen godt ned.over skallen. Når jeg ser på originalen ser jeg jo at de andre uniformsluene er mye høyere. Beklager den.

;)

Lenke til kommentar
Dette kan du bedre enn noen her inne :)Imponerende hvordan du har fått laget lyset her
Takk for det Wasco, mye prøving og feiling
Kanskje du kunne laget en tutorial :)

Nå tror jeg du er ganske godt kjent med PS fra før av, Men noe som jeg har brukt lang tid på å bli fortrolig med, og som kanskje er ukjent er bruken av "blandingslag" Må være det mest magiske verktøyet i PS. Når du feks. skal lage en himmel litt utenom det vanlige, ta 2 forskjellige lag himmel, bruk blandingslag. ( Snarvei: V > Shift > + eller - ) hold shift nede mens du bruker + / - plutselig dukker det opp noe spennende. Det underste laget kan jo feks blures, speilvendes, forstørres opp, minske styrken (opasity) osv. for å få feks. sola/lyset på det stedet i bildet du ønsker. Her er det snakk om å ha litt tolmodighet å være litt oppfinnsom.

Ang. bildet med hesten, der består bakgrunnen av 2 lag himmel med bladingslag ColorDodge, + et lite lag med tåkelandskap i nedkant og resten er bruk av ekstremt bløt pensel. Et lite triks for å få ekstremt bløt pensel (tåke) er å legge penselstrøket på eget lag for så å bruke Filteret GaussianBluer på det, Blir det for tett tåke er det jo bare å dra ned styrken på laget.

Manen ( ikke mannen )og halen på hesten, her har jeg bare brukt Penseler (som kan lastes ned). Her er det også et viktig triks. Legg penselstrøket på eget lag og bruk Transform > Warp og event. Scaler ned/opp for og tilpasse.

Vel noen har vel sansen for dette andre ikke, bare å respektere. Jeg er jo en av de som liker å sitte å fikle med bildene mine, og deler gjerne mine erfaringer om noen har den samme interessen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...