Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny PC rebooter i spill og furmark

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har etterhvert begynte å slite med en forholdsvis ny PC. Jeg har brukt den i flere uker uten problemer, men idag rebootet PC-en seg mens jeg spilte GTA3. Etter litt mer bruk av PC-en, i blant annet Battlefield 3, så ser det ut til at det ikke skulle være et engangstilfelle, da PC-en mer og mer hyppig automatisk skrur seg av og på igjen.

Nå er det blitt såpass ille at BF3 skrur seg av med en gang et kart er ferdig lastet. Derfor prøvde jeg å teste Furmark, og med en gang jeg starter standard-testen så restarter maskinen.

Temperaturer ligger på omtrent 30 grader.

Har skrudd av TPU og EPU på hovedkortet uten at det hjalp. BIOS har jeg ikke gjort noe særlig med da jeg ikke har så mye erfaring med det. Eneste jeg har prøvd er å legge inn standard-innstillinger igjen. Har oppdatert til nyeste BIOS-versjon som er tilgjengelig fra ASUS (0902 tror jeg den het).

Auto-restart er skrudd av i Windows, så det ser ikke ut til at det er noen blåskjerm da PCen skrus av og på på millisekundet.

Noen som har tips til hva jeg kan prøve eller hva som er feil?

Si gjerne ifra om dere trenger noe mer informasjon.

Spesifikasjoner:

Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

PSU: Corsair HX 850W PSU ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460921 )

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

CPU: I5 2500K

GPU: Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, "Super Overclock", GDDR5, 2xDVI, HDMI,"Windforce 3X", 845MHz ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635179 )

HDD: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Case: Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å ta ut GPU og bruke det integrerte som følger med CPU, da kjørte BF3 på low og kunne spille helt til jeg ikke orket mer. Er det sannsynlig at det er noe hardware-feil med GPUen, eller er det noen innstillinger jeg kan endre på for å prøve lykken videre?

Lenke til kommentar

Prøvde å klokke ned kortet med 300mhz og da fikk jeg spilt i 4+ timer uten kræsj, men plutselig kræsjet det igjen.

Har du noe forslag til volt? Vil egentlig bare ha en stabil PC, bryr meg ikke så altfor mye om hastigheten :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...