Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc skrur seg , installerte ny RAM idag

Anbefalte innlegg

Hei, idag fekk jeg min nye ram og satt den i pcen. Bare minutter etter eg starta pcen første gang skrur den seg av, kommer ingen blue screen eller noe som helst. Min teori er at kanskje dei nye brikkene drar for mye strøm?

Etter mange ganger med å skru den på og så slår den seg av . Kommer det en BSOD med IRQL not less or equal.

Eg googler og finner ut at eg kan ta å gå innpå msinfo32 og se på delinger og konflikter der

Der var det masse greier som eg ikke forstår (legger ved bilde) kunne noen av dere sett på det og se ka som evt er gale?

Er det hovudkortet som er røket til helvette? For liten cpu?

Har nå bytta tilbake til den gamle rammen og ser bra ut foreløpig

post-162957-0-61322400-1322323255_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv mer enn en gang vært borti slik problem, så det er langt fra uvanlig. Det å bruke forskjellig type eller forskjellig merke på RAM brikkene kan føre til problemer.

Nå sier jeg ikke at det alltid vil føre til problemer, men det er ikke uvanlig. Det jeg ville gjort var å først teste PC med bare de nye RAM brikkene for å se om de fungerer. (du vet jo de gammle fungerer.) Du kan også med de nye Ram brikkene gjøre følgende:

1. Klikk Windows ikonet
  2. klikk Kontrollpanel
  3. klikk system og vedlikehold
  4. klikk på adminastrive verktøy
  5. klikk på diagnoseverktøy for minne
  6. klikk på start på nytt nå og kontroller

Har du kontrollpanel satt til klassisk visning:

1. Klikk Windows ikonet
  2. klikk Kontrollpanel
  3. klikk på adminastrive verktøy
  4. klikk på diagnoseverktøy for minne
  5. klikk på start på nytt nå og kontroller

Om du er den typen som ikke liker å vente på at slike diagnoseprogrammer skal krabbe seg frem til mållinjen, ville jeg i det minste funnet ut hva slags minnebrikker du har fra før ( de gammle) og kjøpt flere av disse. Jeg må påpeke at de nye Ram brikkene du har antaglivis er litt raskere enn dine gammle? Så jeg ville tatt meg tid til å teste de nye brikkene som vist over, og heller kjøpt flere av de nye Ram brikkene ved en senere anledning. Du kan også gå til nettsiden http://www.crucial.com/systemscanner/ og laste ned/kjøre programmet Crucial System Scanner tool. Dette lille programmet vil da søke gjennom din PC og liste opp Hva slags minnebrikker som passer ditt system. Dette programmet kan du også bruke i samsvar med Komplett.no sin Crucial minnevelger, som du finner på nettsiden; http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...