тurbonєℓℓo Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 At en kar ved navn jesus (yesus etc...) har levd er vel, om ikke godt, så ihvertfall dokumentert. Nei det er ikke dokumentert! Om man ikke mener at Harry Hole også er dokumentert da. =) Det er vel ingen vits i å bestride. Jo det er det! Det vil få folk til å tenke og reflektere litt rundt temaet. Hvilken Jesus tok man da utgangspunkt i? Alle historiene er oppdiktet. Det er selvinnlysende. Han stod ikke opp fra døden. Gjorde ikke vann til vin. gikk ikke på vannet og så videre. Hvorfor skal man ikke ha kunnet diktet opp ting han sa også? At det er blitt tillagt diverse ytringer til Jesus, beviser ikke at det må ha eksistert en Jesus som ytret disse ytringene. Noen kan ha tillagt han disse ytringene. På samme måte som at de fleste forfattere av skjønnlitteratur legger ord i munnen på sine figurer/skapninger. 1 Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Nei det er ikke dokumentert! Om man ikke mener at Harry Hole også er dokumentert da. =) Dokumentasjon = framskaffe prov ved hjelp av dokument. Dokument = skriftstykke, aktstykke, skriftleg utgreiing (til dømes som tilfang til ei (retts)sak); kjeldeskrift, vitnesbyrd. Ut frå definisjonen er han dokumentert. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Dokumentasjon = framskaffe prov ved hjelp av dokument. Dokument = skriftstykke, aktstykke, skriftleg utgreiing (til dømes som tilfang til ei (retts)sak); kjeldeskrift, vitnesbyrd. Ut frå definisjonen er han dokumentert. Da er Harry Hole dokumentert også. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Da er Harry Hole dokumentert også. Nei. Jo Nesbø er diktaren bak Harry Hole, utan ein intensjon om å fastslå noko historisk. Bibelske skrifter er historiske soger om eventuelle faktiske personar. I tillegg har Bibelen kome med fleire frampeik om hendingar, som Jesu fødsel og den store flaumen. Til og med vitskapelege teoriar er omtalt i Bibelen først. Døme: "He alone stretches out the heavens and treads on the waves of the sea." Job 9.8. I dag veit me at universet er i stadig ekspandering. Det bør gå tydeleg fram at intensjonen bak bibelske skrifter er skildringar av faktiske hendingar i vår historie, ikkje intenderte oppdikta soger. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Nei. Jo Nesbø er diktaren bak Harry Hole, utan ein intensjon om å fastslå noko historisk. Vel, ukjente forfattere er dikterene bak Jesus Kristus... Bibelske skrifter er historiske soger om eventuelle faktiske personar. Nei, bibelske skrifter er rent mytologiske... Man kan ha tatt i bruk navn som eksisterte på den tiden, og laget fortellinger rundt det, etc. akkurat som Harry er et navn Jo Nesbø tar i bruk, men det er det. I tillegg har Bibelen kome med fleire frampeik om hendingar, som Jesu fødsel og den store flaumen. Den verdensomspennende flommen som er beskrevet i bibelen har aldri skjedd. Det er motbevist for lenge siden. Til og med vitskapelege teoriar er omtalt i Bibelen først. Døme: "He alone stretches out the heavens and treads on the waves of the sea." Job 9.8. I dag veit me at universet er i stadig ekspandering. Det står også at Djevelen tok med Jesus opp på et høyt fjell og viste ham alle verdens fire hjørner. ... Vil du påstå at man i dag vet at jorda har fire hjørner? ... Av alle de tusenvis av tullete utsagn i bibelen, så er det jo meget sannsynlig, sånn rent mattematisk sett, at en eller annen påstand kan tolkes i den retningen her... Bibelen snakker også om fire himmelens søyler som holder himmelen oppe... osv. Det bør gå tydeleg fram at intensjonen bak bibelske skrifter er skildringar av faktiske hendingar i vår historie, ikkje intenderte oppdikta soger. Det går tydelig frem, for enhver som leser det med fornuften i god behold at det meste der er oppdikta soger. Når ble Jesus født forresten? Var det når Herodes den store regjerte, eller var det noen år etter Herodes døde? Bibelen sier begge deler. Men hvem av de to skriftstedene har rett? Endret 2. januar 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Vel, ukjente forfattere er dikterene bak Jesus Kristus... Stemmer det, men trur du forfattarane av Bibelen dikta fritt? Vårt tidsperspektiv tek utgangspunkt i Jesu fødsel, er det realistisk å tenkje at det er eit resultat av at menneske for fleire tusen år sidan dikta opp denne personen og bestemte at dette skulle vere år null? Her må me skilje mellom seriøse tekstar med det formål å presentere ei sanning og oppdikta historiar frå kreative forfattarar. Om så bibelske skrifter er oppdaga, så er dei i så tilfelle ekstremt bra gjennomført. Nei, bibelske skrifter er rent mytologiske... Man kan ha tatt i bruk navn som eksisterte på den tiden, og laget fortellinger rundt det, etc. akkurat som Harry er et navn Jo Nesbø tar i bruk, men det er det. Ei soge og ei myte er ikkje så forskjellige. Ei myte kan bety ei symbolsk forteljing frå førhistorisk tid, mens ein del brukar det som ei usann soge. Men tenk reint inspiratorisk då: alle uttrykk er eit resultat av inntrykk. Det er ingenting som har skapa større og meir fantastiske kunstneriske verk enn det gudommelege, både Jesus og gud, i både musikk og kunst. Slik eg ser det, er inntrykka så sterke at kunsten óg framstår som unik og fantastisk. Eg kan vanskeleg sjå for meg at slikt oppstår ut frå rein fantasi eller misforståelse av forfattarane av Bibelen. Eg bikkar iallfall meir over til å tenkje at det må vere noko i det, ikkje berre tomme anekdotar. Trur du for eksempel at Harry Hole vil bli ein religion om 2000 år? Den verdensomspennende flommen som er beskrevet i bibelen har aldri skjedd. Det er motbevist for lenge siden. Hmm, interessant. Link til desse bevisa? Såg no nyleg ein som snakka om at slik flaumen er omtala i Bibelen kan det bety at det ikkje var ein global flaum, men ein verdensomspennande. Dvs at slik verda vart skildra då, betydde det eit begrensa området i midtausten. Det står også at Djevelen tok med Jesus opp på et høyt fjell og viste ham alle verdens fire hjørner. ... Vil du påstå at man i dag vet at jorda har fire hjørner? ... Av alle de tusenvis av tullete utsagn i bibelen, så er det jo meget sannsynlig, sånn rent mattematisk sett, at en eller annen påstand kan tolkes i den retningen her... Bibelen snakker også om fire himmelens søyler som holder himmelen oppe... osv. Skal ta fatt på Bibelen dette året, for her er eg argumentlaus. Kanskje dette er endå fleire frampeik/sanningar som vitskapen endå ikkje har klart å finne ut av? Me lærer trass alt meir og meir, og det var sannsynlegvis heilt banalt å sjå for seg til dømes fotografering for 200 år sidan. Det går tydelig frem, for enhver som leser det med fornuften i god behold at det meste der er oppdikta soger. Korleis? Begrunn akkurat kvifor du meiner at dette må, ut frå eit fornuftig perspektiv, vere oppdikta soger. Om du kan vere tidlaus i tillegg er det fint. Når ble Jesus født forresten? Var det når Herodes den store regjerte, eller var det noen år etter Herodes døde? Bibelen sier begge deler. Men hvem av de to skriftstedene har rett? Har ikkje peiling, som sagt, har ikkje lest så mykje av Bibelen. Men vil gjerne lese dei to skriftstadane du her refererer til. Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) At en kar ved navn jesus (yesus etc...) har levd er vel, om ikke godt, så ihvertfall dokumentert. Jadda, her er han: http://www.vg.no/nyh...?artid=10050387 Eller er det han i TV serien American HotRod du mener? Sønnen til Gabriel Lopez altså. Alvorlig talt, Jesus er like virkelig som Harry Potter eller Harry Hole. At Jesus er et navn, er da for svingende ikke et argument for at han har eksistert (denne figuren i bibelen altså. Geita Jesus er dokumentert med bilde i VG). edit: på denne linken ligger det et bilde av Jesus Lopez. Hurra. Jesus er herved dokumentert. http://gabescustom.com/ Endret 2. januar 2013 av freke Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Stemmer det, men trur du forfattarane av Bibelen dikta fritt?. Alt som er skrevet om den mytogiske karakteren Jesus er naturligvis diktet opp. Det er ingen spådommer i bibelen som har vist seg å stemme. Verdensbeskrivelsen i bibelen stemmer ikke, bibelens beskrivelse av kosmos stemmer ikke. Ikke så rart kanskje, da bibelen består av mytene til primitive ørkenboere. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Alt som er skrevet om den mytogiske karakteren Jesus er naturligvis diktet opp. Det er ingen spådommer i bibelen som har vist seg å stemme. Verdensbeskrivelsen i bibelen stemmer ikke, bibelens beskrivelse av kosmos stemmer ikke. Ikke så rart kanskje, da bibelen består av mytene til primitive ørkenboere. Kva med det eg tidlegare siterte om at universet stadig utvidar seg? Kva om frampeiket om Jesu fødsel? Klart, sistnemnet blir jo tullete om du ikkje meiner han har eksistert. Forklar forresten akkurat kvifor verdsskildringa av Bibelen ikkje stemmer, og begrunn. Les óg denne uttalinga frå B Ehrman: "In a 2011 review of the state of modern scholarship, Bart Ehrman (now a secular agnostic who was formerly Evangelical) wrote: "He certainly existed, as virtually every competent scholar of antiquity, Christian or non-Christian, agrees" B. Ehrman, 2011" Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Kva med det eg tidlegare siterte om at universet stadig utvidar seg? Kva om frampeiket om Jesu fødsel? Klart, sistnemnet blir jo tullete om du ikkje meiner han har eksistert. Det står ikke at universet utvider seg i bibelen. Punktum finale. Det er ren, skjær bullshit. Og, som du skriver, det er tullete å skulle tro at det i virkelighetens verden ble varslet om fødselen til denne mytologiske karakteren. At de har diktet forvarselet inn i mytene sammen med resten av det oppdiktede, se det er litt mer plausibelt edit: Les óg denne uttalinga frå B Ehrman.... Imponerende. Her er en uttalelse fra meg som er like vektig; Naturligvis er Jesus oppdiktet. Og har følgelig aldri eksistert. Oppdiktede karakterer har som regel ikke det. Freke 2013 Endret 2. januar 2013 av freke Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det står ikke at universet utvider seg i bibelen. Punktum finale. Det er ren, skjær bullshit. Nesten korrekt. Det står ikkje noko om universet og dets ekspandering, men her er eit eksempel på det eg meiner: "22 It is He who sits above the circle of the earth, And its inhabitants are like grasshoppers, Who stretches out the heavens like a curtain, And spreads them out like a tent to dwell in." - Isaiah 40:22 Ut frå dette kan ein tolke at jorda er rund, og at universet ekspanderar. Eller har du noko anna det kan bety? Og, som du skriver, det er tullete å skulle tro at det i virkelighetens verden ble varslet om fødselen til denne mytologiske karakteren. At de har diktet forvarselet inn i mytene sammen med resten av det oppdiktede, se det er litt mer plausibelt Om ein karakteriserar seg som ein ateist med fokus på vitskapen og ikkje trur på anna enn det som kan bli bevist, så ja. Men då trur ein heller ikkje på noko som helst. Det er ikkje nødvendigvis tullete at eit slikt frampeik har skjedd, ikkje om ein óg trur på gud, noko som heller ikkje treng vere tullete. edit: Les óg denne uttalinga frå B Ehrman.... Imponerende. Her er en uttalelse fra meg som er like vektig; Naturligvis er Jesus oppdiktet. Og har følgelig aldri eksistert. Oppdiktede karakterer har som regel ikke det. Freke 2013 Hehe, så du sidestiller deg sjølv med Bart D. Ehrman? Veit ikkje mykje om fyren sjølv, men kjenner eg stolar meir på han i og med at han kan sitt fagfelt. Har du ein Wikipedia-artikkel og er professor for religiøse studier med fokus på Det Nye Testamentet? Om ikkje, så er det liten grunn for å tru på ditt sitat overfor hans. Lenke til kommentar
freke Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Nesten korrekt. Det står ikkje noko om universet og dets ekspandering, men her er eit eksempel på det eg meiner: "22 It is He who sits above the circle of the earth, And its inhabitants are like grasshoppers, Who stretches out the heavens like a curtain, And spreads them out like a tent to dwell in." - Isaiah 40:22 Ut frå dette kan ein tolke at jorda er rund, og at universet ekspanderar. Eller har du noko anna det kan bety? Står ikke en kividder om at universet utvider seg i det sitatet. At du skulle ønske det sto det, betyr ikke at det står det. Hehe, så du sidestiller deg sjølv med Bart D. Ehrman? Nei. Jeg stiller meg over han. Siden jeg har rett og han tar feil, så må det nesten bli det som er rangeringen. Rett er bedre enn feil. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Står ikke en kividder om at universet utvider seg i det sitatet. At du skulle ønske det sto det, betyr ikke at det står det. ... Les kva eg skreiv ein gong til. Om du då vil kommentere det same, la meg forklare på nytt. Nei. Jeg stiller meg over han. Siden jeg har rett og han tar feil, så må det nesten bli det som er rangeringen. Rett er bedre enn feil. Jøss, du har verkjeleg svaret på alt du. Kvifor er du så overbevist om at det er du som har rett? Kvifor kan du ikkje anerkjenne at historikarar flest verda rundt anerkjenner Jesus sin eksistens? Lenke til kommentar
freke Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 ... Les kva eg skreiv ein gong til. Unødvendig. Jøss, du har verkjeleg svaret på alt du. Kvifor er du så overbevist om at det er du som har rett? Det sier seg selv. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det sier seg selv. Det gjer dessverre ikkje det. Forklar meg no kvifor det er du som har rett. I sense troll. Lenke til kommentar
freke Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det gjer dessverre ikkje det. Jo. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Jo. Så forklar meg då kvifor du har rett når det gjeld Jesus og gud sin eksistens. Gje meg eit godt begrunna argument som kan få meg til å skjøne kva du meinar. Lenke til kommentar
freke Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Så forklar meg då kvifor du har rett når det gjeld Jesus og gud sin eksistens. Vel, siden kreasjonister er så flittige til å påpeke at hull i fossilrekken betyr at vi ikke kan vite noe om fortiden, kan jeg jo nøye meg med å be om fossilene til denne jesusen din (sleng med fossilene til guden din og om du vil). At det er en så bitter pille å svelge at jødisk mytologi er mytologi virker rart, men men... Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Vel, siden kreasjonister er så flittige til å påpeke at hull i fossilrekken betyr at vi ikke kan vite noe om fortiden, kan jeg jo nøye meg med å be om fossilene til denne jesusen din (sleng med fossilene til guden din og om du vil). At det er en så bitter pille å svelge at jødisk mytologi er mytologi virker rart, men men... Om du kjenner litt til kristendomen veit du at dei to vil vere UMULEG å framskaffe. Ifølgje Bibelen er gud treeinig: gud, den heilage ande og Jesus Kristus. Jesus stod opp frå dei døde og reiste til himmelen, gud er gud og er ikkje blant oss, den heilage ande er åndelig. Ingen av desse vil vere muleg å bevise. Og ja, jødedomen, kristendomen, alle religionar inneheld mytologi. I tillegg til myrfologi, tolking av mytologiane. Hugs at ein mytologi ikkje er usann, definisjonsmessig. Prøv igjen på å vise meg kvifor du har rett. Lenke til kommentar
freke Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Ifølgje Bibelen er gud treeinig: gud, den heilage ande og Jesus Kristus. Jesus stod opp frå dei døde og reiste til himmelen, gud er gud og er ikkje blant oss, den heilage ande er åndelig. Ingen av desse vil vere muleg å bevise. Prøv igjen på å vise meg kvifor du har rett. Og jesusen og guden er ett og samme ja. Dette er altså den fyren som du mener historikere mener det er uproblematisk og lite kontroversielt å hevde er plausibel? Jeg tror du akkurat beviste hvorfor jeg har rett. Skjønner du ikke det, er det fordi du har nesa for dypt begravd i hellige tekster til å kunne tenke sjæl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå