Gå til innhold

Julaften, solguden Nimrods dag

Anbefalte innlegg

Sannheten om Julen som liksom skal være Jesus Fødselsdag

Selv om du ikke liker Jesu Kristi fødsel og selv ikke er født på ny. Må du la andre feire Jesu Kristi fødsel, som også er deres egen nye fødsel. Jesus Kristus og de kristne har et felles liv.

Forstår ikke hvordan noen kan ta deg seriøst,når du ignorerer hele tråden bortsett fra akkurat den setningen der.

Uansett,så bryr jeg meg ikke om grunnen til at man feirer jul,men,jeg har alltid vist at det ikke er pga jesus fødsel,enten det er pga den onde keiseren,eller solguden kan være det samme,men jeg må sette spørsmålstegn når kirker feirer denne hedisnke høytiden og folk blind følger etter. Skandaløst.

Det er så vanskelig å finne frem sannheten i en hav av løgn,bibelen er jo redigert og tolket slikt at budskapet passer den som vil vri og vende på sannheten til sin egen vinning.

Endret av mobillader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så vanskelig å finne frem sannheten i en hav av løgn,bibelen er jo redigert og tolket slikt at budskapet passer den som vil vri og vende på sannheten til sin egen vinning.

Så enig så enig, rent bortsett fra at det ikke er Bibelen som er problemet - det noen av de folkene som leser den ;)

Lenke til kommentar

Så enig så enig, rent bortsett fra at det ikke er Bibelen som er problemet - det noen av de folkene som leser den ;)

Åssen kan du si det egentlig? Det finnes i dag noe slikt som 35 000 grener av kristendom og de fleste av disse er IKKE kompatible med de andres tolkninger av bibelen og hvem av dem har rett? Har du og din sekt rett? Er det katolikkene som tolker bibelen ordentlig eller er det lestidianerne (eller whatever de kaller seg...) eller kanske mormonerne? Det er jo nettopp tolkningen av bibelen som er vanskeligheten her, kriger har blitt utkjempet over dette spørsmålet i omtrent 200 år sammenlagt uten at man ble noe mer enige om hvem sin versjon som var den riktige også kommer du og innbiller deg at DU og sekten du tilhører har svaret? Hvor ufattelig nedlatende er ikke dette ovenfor alle de andre sektene innenfor kristendom, som tolker dette på nøyaktig samme grunnlaget som det du og din sekt gjør...?

Åssen vet du foreksempel at det som står der ikke skal leses som det står? Hvorfor foregår ALL tolkning i guds favør, samme hvor morderisk og idiotisk han fremstilles?

Åssen VET du at det er du som har den riktige tolkningen her? Så vidt jeg vet er det fleste katolikker og for å dra en meget benyttet analogi i kristen sammenheng (kristendommen MÅ være riktig fordi det er 2 milliarder mennesker som tror på den..) så vil det vel si at de har den tolkningen som er mest riktig det da? De har jo også den "orginale" tolkningen såvidt jeg har forstått, resten av de 35 000 grenene er vel kopier som tolker det samme anderledes.......

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis feks elver på en skole hadde fått en dårlig mattebok hvor 2+2=4 også kunne blitt lest på som 2+2=22. og 50% av alle i klassen strøk,hadde du da skyldet på elevene eller boken? Litt rar sammenligning,men..

Endret av mobillader
Lenke til kommentar

Åssen kan du si det egentlig? Det finnes i dag noe slikt som 35 000 grener av kristendom og de fleste av disse er IKKE kompatible med de andres tolkninger av bibelen og hvem av dem har rett? Har du og din sekt rett? Er det katolikkene som tolker bibelen ordentlig eller er det lestidianerne (eller whatever de kaller seg...) eller kanske mormonerne? Det er jo nettopp tolkningen av bibelen som er vanskeligheten her, kriger har blitt utkjempet over dette spørsmålet i omtrent 200 år sammenlagt uten at man ble noe mer enige om hvem sin versjon som var den riktige også kommer du og innbiller deg at DU og sekten du tilhører har svaret? Hvor ufattelig nedlatende er ikke dette ovenfor alle de andre sektene innenfor kristendom, som tolker dette på nøyaktig samme grunnlaget som det du og din sekt gjør...?

Åssen vet du foreksempel at det som står der ikke skal leses som det står? Hvorfor foregår ALL tolkning i guds favør, samme hvor morderisk og idiotisk han fremstilles?

Åssen VET du at det er du som har den riktige tolkningen her? Så vidt jeg vet er det fleste katolikker og for å dra en meget benyttet analogi i kristen sammenheng (kristendommen MÅ være riktig fordi det er 2 milliarder mennesker som tror på den..) så vil det vel si at de har den tolkningen som er mest riktig det da? De har jo også den "orginale" tolkningen såvidt jeg har forstått, resten av de 35 000 grenene er vel kopier som tolker det samme anderledes.......

Trodde du visste at en sekt har iflg definisjonen "en karismatisk leder" etc...?

Nok om det

Av de store trossamfunnene pr i dag er de mest "bibeltro" adventistene og JV - også sett fra et nøytralt ståsted. Så får du selv dra en slutning rundt nettopp det og spørsmålet ditt.

Det er derfor jeg ikke feirer jul (igt tråden) fordi Bibelen ikke oppmuntrer til hedenske tradisjoner som "hører verden til".

Kristenheten in general bruker ikke Guds navn, de tilber Jesus som han var Gud (på tvers av hva Bibelen sier) oginvolverer seg i politikk på høyt nivå på tross av at Bibelen er klokkeklar på at sanne kriste skal forholde seg nøytrale.

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet mitt:

Hvordan VET du at det er du og din menighet (hvis du skjønner det bedre, sekt er kanskje et litt anstrengt ord i kristne kretser?) har den rette tolkningen? For alt du VET så kan det være en av de andre 35 000 grenene som innehar den rette tolkningen... Og det er vel derfor du drar inn hvordan kristenheten in general benevner jesus også føler jeg, for du har egentlig ikek svaret, du TROR bare...

Wiki SEKT:

"Sekt er et menings- eller trossamfunn som har skilt seg ut fra et herskende samfunn eller en større gruppe. Ordet brukes særlig om religiøse sammenslutninger som har en avvikende troslære i forhold til en større, mer etablert bevegelse, men også om andre «tilhengerflokker», for eksempel politiske sekter og mindre grupperinger med særmeninger som skiller seg fra det rådende synet i et parti. Betegnelsen brukes ofte nedsettende."

JV er derved en sekt ja... Og brukes nedsettende faktisk... :)

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg VET ikke at den er den rette - men jeg vet at utfra det vi i dag vet utfra Bibelen og forstgåelse av DEN (ikke sekulære skrifter) så er det nærmest så rett som mulig sett ut i fra ett åndelig ståsted.

Stikkord er bruk av Guds navn, treenigheten, hva skjer når vi dør m.m

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet mitt:

Hvordan VET du at det er du og din menighet (hvis du skjønner det bedre, sekt er kanskje et litt anstrengt ord i kristne kretser?) har den rette tolkningen? For alt du VET så kan det være en av de andre 35 000 grenene som innehar den rette tolkningen... Og det er vel derfor du drar inn hvordan kristenheten in general benevner jesus også føler jeg, for du har egentlig ikek svaret, du TROR bare...

Wiki SEKT:

"Sekt er et menings- eller trossamfunn som har skilt seg ut fra et herskende samfunn eller en større gruppe. Ordet brukes særlig om religiøse sammenslutninger som har en avvikende troslære i forhold til en større, mer etablert bevegelse, men også om andre «tilhengerflokker», for eksempel politiske sekter og mindre grupperinger med særmeninger som skiller seg fra det rådende synet i et parti. Betegnelsen brukes ofte nedsettende."

JV er derved en sekt ja... Og brukes nedsettende faktisk... :)

Og til de som vil lese mer enn bare overskriften...

Det er i hovedsak to definisjoner på sekt-begrepet:

Den første er en tradisjonell og sosiologi-faglig og formell definisjon. Den er ikke negativt ladet, og forklarer sekter som «religiøse grupper som har sprunget ut fra et større trossamfunn på grunn av avvik i lære og/eller praksis, gjerne mer konservativt enn opphavet.» Etter denne definisjonen er størrelse nesten eneste avgjørende kjennetegn.

Den andre definisjonen, som brukes i dagligtale, er negativt ladet og beskriver «en lukket religiøs gruppering med sterke ledere, betydelig kontroll over medlemmenes adferd, og eventuelt sanksjoner knyttet til ønske om utmelding». Denne definisjonen følger ikke nødvendigvis den vanlige oppdelingen i kirkesamfunn eller størrelsen på samfunnet – en lokal forsamling innenfor et etablert kirkesamfunn kan være sekterisk.

Lenke til kommentar

Ble ikke hele kristendommen sett på som en jødisk sekt da og folk som trodde på det ble gjerne ofte korsfestet? hmmmm

Plukk med deg resten av historien så slipper du å sitte med så mange spørsmålstegn ;)

Det som står i læreboken min hvertfall!

"Vi bør heller ikke glemme at Jesus ble sett på som en gal person av sin nærmeste familie. Kristendommen begynte som en liten, upopulær jødisk sekt, som lenge ble utsatt for enorm forfølgelse. De første kristne ble anklaget for å drepe små barn og spise deres kjøtt og drikke deres blod. På samme måte trodde mange i middelalderen at jøder kidnappet og spiste kristne barn."

http://www.enhet.no/myter06.php

Ble litt offtopic her kanskje

Dessuten,vil jeg legge til at jeg ikke er helt uviten,er faktisk eks jehovas vitne :)

Endret av mobillader
Lenke til kommentar

Jeg VET ikke at den er den rette - men jeg vet at utfra det vi i dag vet utfra Bibelen og forstgåelse av DEN (ikke sekulære skrifter) så er det nærmest så rett som mulig sett ut i fra ett åndelig ståsted.

Vel... Denne følte jeg for å kommentere... At Jehovas Vitner er den som tolker bibelen mest korrekt; Nei... Helt uenig... Slik jeg ser det er den sekten den sekten som tolker mesteparten av bibelen på vranga. ;) Det er svært mye denne sekten gjør som er direkte umoralsk også, slik jeg ser det, og da en umoral som ofte har gått utover barn. Umoralen er basert på en vrangforestilling rundt bibelens utsagn om at man ikke skal spise blod. Mer nøyaktig:

"
Men kjøtt som har liv i seg, det vil si blod, skal dere ikke spise.
1 Mos 9,4

Dette har JV tolket og forvrengt til noe helt merkelig og som ikke har noe med saken å gjøre: Blodoverføring... At man skal nekte blodoverføring...

Mange dødsfall er et direkte resultat av dette forvridde bibelsynet.

Her er noen eksempler på død som resultat av JV-hjernevask:

1. Nektet blodoverføring - døde etter operasjon
  2. Tvillingmor døde etter blodnekt (Emmas religion hindret henne i å ta imot livsviktig blodoverføring.)

Det at man selv ønsker å gå i døden for dette, er en ting, men at man nekter sine egne barn livsviktig hjelp i form av blodoverføring, i de tilfellene hvor det er nødvendig, det er umoralsk forkastelig, og ekstremt kritikkverdig..

Stikkord er bruk av Guds navn, treenigheten, hva skjer når vi dør m.m

JV har ikke noen som helst mer rett tolkning enn andre kristne. Så absolutt ikke... De har sine egne særegne tolkninger som resten av den store kristenheten er uenig i... Slike underlige påstander som at bare 144 000 mennesker skal få komme til paradiset, er et av mange eksempler på at JV skiller seg ut fra andre kristne sekter og organisasjoner.

JV har også gjennom historien hatt mange "falske" dommedagsprofeter, som alle har tatt feil...

JV er også cherrypickere, det vil si at de har et lite utvalg av bibelsitater som støtter oppom deres syn, mens resten i bibelen ikke støtter oppom overhodet...

Syntes at denne artikkelen gir et greit bilde:

http://www.abcnyheter.no/borger/borgermeninger/090329/jehovas-vitner-en-fanatisk-sekt

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan skrive under på denne:

"I det hele har deres lære og propaganda et sterkt preg av hat."

Har jobbet sammen med to og begge var de største løgnhalsene jeg har møtt... De vred og vrengte på alt som ble sagt og de hadde ALDRI noen skyld de, selv ikke da de var alene om jobben...

En ikke så fin historie har jeg fra den gangen jeg gikk på barne skolen. Det het kristendoms timen den gangen og jeg grøsser enda når jeg tenker på hvordan tredve hjernevaskede barn satt på rekke og rad og ba mens læreren fremsa hva vi ba om... etterpå lært vi at ALLE andre religioner, selv de som trodde på jesus men som ikke hadde samme tro som staten, var feil og vi, hjerne vasket som vi var med statens vitende og vilje, gikk sporenstreks ut til de to stakkars jehovas vitnene vi hadde i klassen og regelrett mobbet dem for deres tro.... Vi trodde faktisk at vi gjorde den kristen guden en tjeneste ved å gjøre det og jeg har ofte tenkt på hvor jævlige vi var mot de to stakkars fjolsene som ikke kunne noe for at de var vitner, de hadde jo ikke valgt det selv!!

Jeg husker også at de stjal som ravner og jeg husker at jeg tenkte at det var fordi de ikke fikk noen jule presenter at de stjal så mye.. (sikkert ikke, men det var det jeg trodde...). Den ene av dem stjal faktisk røyk til meg på fast basis, jeg husker at jeg ga 5 kroner for en tyve pakning rød prince (den eneste prince røyken på den tiden) fra jeg var vel elleve og at han ville ha mer når vi begynte på ungdomskolen som tretten åringer, da jeg betalte omtrent 20 for en tyve pakning... Hente han stjal kartonger også, men de hadde jeg som regel ikke råd til... Jeg sluttet å kjøpe røyk av ham når jeg var omtrent fjorten, for da så jeg voksen nok ut til at jeg kunne kjøpe dem selv... Har ofte lurt på hva det ble av ham... Ble vel slukt av JV systemet tenker jeg, han dukket ihvertfall ikke opp på 25 år etter jubileet vi hadde for noen år siden... Trist egentlig hvordan religion kan ødelegge i utgangs punktet fine mennesker.. :(

Som min farfar alltid sa: "Ikke døm folk for hva de tror på, men for hva den troen får dem til å gjøre"... Han var religions lærer i over 40 år.... OG ateist på sin hals faktisk.... Han ELSKET å flå JV'ere til de gråtende gikk vekk derfra, nykonfirmerte i hva bibelen faktisk sa, for var det en de aldri klarte å sette fast i bibel kunnskap så var det farfar, han kunne bibelen på rams, både på latinsk og norsk... Idiotisk nok var det haugevis som prøvde....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden opptil flere her med god hjelp av stigmatiserende og nedlatende holdninger nok en gang klarer å få enda en tråd til å handle om alt annet enn starten og ende om som en JV-hate tråd så takker jeg for meg :thumbup:

Ha en frydefull juleferie og et forhåpentligvis kjærlighetsfylt 2012

Lenke til kommentar

Siden opptil flere her med god hjelp av stigmatiserende og nedlatende holdninger nok en gang klarer å få enda en tråd til å handle om alt annet enn starten og ende om som en JV-hate tråd så takker jeg for meg :thumbup:

Ser den... :blush: Vi kunne vel strengt tatt startet en egen JV tråd du kunne svart på i steden uten utglidninger som delvis jeg har forledet meg til her.......

Ha en frydefull juleferie og et forhåpentligvis kjærlighetsfylt 2012

Til deg også :) Måtte det beste fra i år bli det verste i 2012.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nimrods fest er det vi egentlig burde kalle julaften for, både julaften og juletreet er ren hedenskap i kristen kappe

Sannheten om Julen som liksom skal være Jesus Fødselsdag

Den opprinnelige Julehøytid kom fra Babylon, grunnlagt av Nimrod. Nimrod var så ond at han giftet seg med sin egen mor, Semiramis. Etter Nimrods brå død, grunnla Semiramis en falsk doktrine som senere ble anerkjent av mange hedenske relgioner. Hun påsto at et full-vokst eviggrønt tre sprang ut over natten fra en død trestubbe, som skulle symbolisere utspring til et nytt liv hos den døde Nimrod. På hans bursdag, påsto hun, ville Nimrod besøke det evigrønne treet og etterlate gaver på det. 25. Desember var Nimrods bursdag. Det er fra denne myten, laget av en kvinne, som var skyldig i et blodskams forhold med en av de mest ondskapsfulle menn som noen gang har levd på jorden, og hennes egen sønn, at vi har fått det opprinnelige Juletreet.

Himmelens dronning Semiramis

Etter hennes død ble Semiramis tilbedt som "Himmelens Dronning", og Nimrod, under varierende navn, ble den "Himmelens gudommelige sønn". Gjennom generasjoner i denne avguderiske tilbedelse, ble også Nimrod, den falske Messias, sønnen til Baal, solguden. I dette falske Babylonske system, ble "Moren og Barnet" (Semiramis og Nimrod gjenfødt) hoved målet for tilbedelse i alle hedenske religioner. Navnene varierte i forskjellige land og språk.

Det evig grønne treet

Det eviggrønne treet, som er et symbol på den årlige gjenfødelse av denne Nimrod, er et av hoved tradisjonene av Julehøytiden. Her i Norge danser barn rundt juletreet, og etterligner en hedensk sermoni startet av Nimrod og hans prester for tusenvis av år siden. For lenge siden advarte Herren ettertrykkelig mot det å etterligne disse hedenske vaner:

Jer 10:2 Dere skal ikke lære dere å gå folkeslagenes veier og ikke frykte tegnene på himmelen

selv om folkeslagene frykter dem. 3For folkenes skikker er tomme. De hugger et tre i skogen,

en håndverker lager det til med øks, 4de pynter det med sølv og gull, de fester det med

nagler og hammer så det står støtt.

Likevel er dette hva kristne gjør hvert år ved juletider. "Dekker" treet med dekorasjoner, lys, presanger og flagg. De fester sine trær i en fot så de ikke skal "falle".

Julebukk, julekort og julegaver

Det er mange andre tradisjoner tilknyttet julen, som julebukk, utveksling av julegaver og julekort, julenissen (Nimrod selv) osv, og alle har samme opprinnelse. Julesesongen ærer ikke Kristus, den ærer Nimrod. Ingen kristne som blir presentert fakta om høytidens opphav har noen unnskyldning for å feire den lenger. Kristne som kjenner til realitetene, gjør et kompromiss med verden, ved og feire Jul, de blander også her, hedenskap, og kristendom, akurat som feks med solguds søndag, istedenfor guds hviledag lørdag i de ti bud.

La oss slutte å kalle det for Jul

La oss slutte og kalle det for jul (Jesus fødsel). La oss kalle det det det virkelig er, Nimrods fest. Det gjøres mye godt i juletiden og det burde oppmuntres, alt som er godt er bra. Men når noen ønsker oss god jul, kan vi kansje svare "god Nimrod" og benytte sjangsen til og fortelle sannheten, om julen.

I følge historikeren Josephus har Nimrod levd og har grunnlagt flere byer blant andre Babylon. Byen Nimrud som nå er en ruineby er oppkalt etter han. Det som er mest oppsiktvekkende er at Josephus skriver at Nimrod er oldebarnet til Noah.

Lenke til kommentar

Og vi skal heller ikke glemme at Jesus er en mytologisk karakter. Fri diktning og oppspinn.

At en kar ved navn jesus (yesus etc...) har levd er vel, om ikke godt, så ihvertfall dokumentert. Det er vel ingen vits i å bestride. Det som kan bestrides er om denne jesusen egentlig bare var en religiøs landsby tulling som noen, et få tall, var dumme nok til å tro på. Det var en del sånne landsby tullinger på den tiden jesus løp rundt med sine yver om å være guds sønn, alle sammen påsto jo at de var nettopp guds sønn da alle hadde et ønske om å faktisk være det (vi har jo plenty av sånne den dag i dag og hvorfor tror ikke folk at de er guds sønn også...?)

Alt vi har å støtte oss på om denne jesusens gudelighet er bibelen og bibelen er jo skrevet med nettopp det til agenda... For det merkelige er at det står skrevet en del om slike religiøse landsby idioter i jesus sin samtid, men ikke et knyst om jesus, hverken som person eller som helbreder, ei heller et ord om hver store folkemengder han samlet og snakket til. Jeg tipper at det å vekke døde så de gikk rundt i gatene ville fremmet en skrivekløe hos de skrive kyndige, men ikke et ord om dette er skrevet andre steder enn i nettopp bibelen, boka som er skrevet med nettopp den agendaen at jesus var guds sønn...

Så bibelen er nok mest sannsynlig oppspinn, overdrivelser, sagn og myter om denne jesusen som ikke var annet enn en landsby tulling... For alt vi vet kunne jesusen som levde, altså den landsby tullingen vi antar at levde, være en helt annen enn den gudesønnen bibelen skal ha oss til å tro på, vi vet nemlig ikke...

Så å tro at jesus var den bibelen fremstiller er å gå på akkord med sitt eget intelekt, for så mange usikkerheter, løgner, myter og helt klare omskrivninger, tillegg, kopierings feil og annet som bibelen består av kan man ikke kalles annet enn urimelig uærlig om man tror at dette er noen sannhet. Da har man i beste fall hoppet over så og si alt som faktisk er sannsynlig og riktig før man kommer så langt som å tro på det...

Jesus er høyst sannsynlig en myte gjenfortalt av et naivt og ignorant folk som i sin tid ble skrevet ned i bibelen kraftig redigert, overdrevet og forfalsket. Og det er alt jesus er desverre.... en myte gjenfortalt til sannheten om fyren er helt borte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...