Gå til innhold

Julaften, solguden Nimrods dag

Anbefalte innlegg

Nimrods fest er det vi egentlig burde kalle julaften for, både julaften og juletreet er ren hedenskap i kristen kappe

Sannheten om Julen som liksom skal være Jesus Fødselsdag

Den opprinnelige Julehøytid kom fra Babylon, grunnlagt av Nimrod. Nimrod var så ond at han giftet seg med sin egen mor, Semiramis. Etter Nimrods brå død, grunnla Semiramis en falsk doktrine som senere ble anerkjent av mange hedenske relgioner. Hun påsto at et full-vokst eviggrønt tre sprang ut over natten fra en død trestubbe, som skulle symbolisere utspring til et nytt liv hos den døde Nimrod. På hans bursdag, påsto hun, ville Nimrod besøke det evigrønne treet og etterlate gaver på det. 25. Desember var Nimrods bursdag. Det er fra denne myten, laget av en kvinne, som var skyldig i et blodskams forhold med en av de mest ondskapsfulle menn som noen gang har levd på jorden, og hennes egen sønn, at vi har fått det opprinnelige Juletreet.

Himmelens dronning Semiramis

Etter hennes død ble Semiramis tilbedt som "Himmelens Dronning", og Nimrod, under varierende navn, ble den "Himmelens gudommelige sønn". Gjennom generasjoner i denne avguderiske tilbedelse, ble også Nimrod, den falske Messias, sønnen til Baal, solguden. I dette falske Babylonske system, ble "Moren og Barnet" (Semiramis og Nimrod gjenfødt) hoved målet for tilbedelse i alle hedenske religioner. Navnene varierte i forskjellige land og språk.

Det evig grønne treet

Det eviggrønne treet, som er et symbol på den årlige gjenfødelse av denne Nimrod, er et av hoved tradisjonene av Julehøytiden. Her i Norge danser barn rundt juletreet, og etterligner en hedensk sermoni startet av Nimrod og hans prester for tusenvis av år siden. For lenge siden advarte Herren ettertrykkelig mot det å etterligne disse hedenske vaner:

Jer 10:2 Dere skal ikke lære dere å gå folkeslagenes veier og ikke frykte tegnene på himmelen

selv om folkeslagene frykter dem. 3For folkenes skikker er tomme. De hugger et tre i skogen,

en håndverker lager det til med øks, 4de pynter det med sølv og gull, de fester det med

nagler og hammer så det står støtt.

Likevel er dette hva kristne gjør hvert år ved juletider. "Dekker" treet med dekorasjoner, lys, presanger og flagg. De fester sine trær i en fot så de ikke skal "falle".

Julebukk, julekort og julegaver

Det er mange andre tradisjoner tilknyttet julen, som julebukk, utveksling av julegaver og julekort, julenissen (Nimrod selv) osv, og alle har samme opprinnelse. Julesesongen ærer ikke Kristus, den ærer Nimrod. Ingen kristne som blir presentert fakta om høytidens opphav har noen unnskyldning for å feire den lenger. Kristne som kjenner til realitetene, gjør et kompromiss med verden, ved og feire Jul, de blander også her, hedenskap, og kristendom, akurat som feks med solguds søndag, istedenfor guds hviledag lørdag i de ti bud.

La oss slutte å kalle det for Jul

La oss slutte og kalle det for jul (Jesus fødsel). La oss kalle det det det virkelig er, Nimrods fest. Det gjøres mye godt i juletiden og det burde oppmuntres, alt som er godt er bra. Men når noen ønsker oss god jul, kan vi kansje svare "god Nimrod" og benytte sjangsen til og fortelle sannheten, om julen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsetter i så fall som før, da det er lenge siden min familie la noen vekt på noe religiøst i jula i det hele tatt...

Ingen plastikk jesuser, ingen engler, ingen helgener, ikke en dritt religiøst i det hele tatt... Akkurat slik JEG vi ha jula... Kristen har den ihvertfall aldri vært, som vi ble og fremdeles blir løyet til av stats ansatte trollmenn hver jul, som står og juger om når den fiktive helten i kristen mytologi ble født uten å være i nærheten av opphavet til julablot i det hele tatt.....

Lenke til kommentar

Angående påsken, også den er innført av mennesker, keiser kontantin, og den er på feil tid, det er lett og finne ut når den virkelig påsken egentlig er. Masse kristne helligholder denne påsken som om den skulle være en bibelsk høytid vi skal holde hellig, men det er den ikke. Det er skremmende, hvor mye hedenskap og menneskepåfunn som har sneket seg inn, i kristendommen. Kristendommen burde komme seg tilbake til det som ble gitt apostlene, ikke holde seg til det som det er blitt, etter 2000 år med menneskelig utvikling og hjelp ved tradisjoner og masse annet som er tilført.

Fortsetter i så fall som før, da det er lenge siden min familie la noen vekt på noe religiøst i jula i det hele tatt...

Ingen plastikk jesuser, ingen engler, ingen helgener, ikke en dritt religiøst i det hele tatt... Akkurat slik JEG vi ha jula... Kristen har den ihvertfall aldri vært, som vi ble og fremdeles blir løyet til av stats ansatte trollmenn hver jul, som står og juger om når den fiktive helten i kristen mytologi ble født uten å være i nærheten av opphavet til julablot i det hele tatt.....

nei det er vel desverre mest en matorgie med tilhørende fyllekuler, der barna bombarderes i senk med gaver tidligere på kvelden før foreldrene tar skikkelig fatt på akevit og det som enda strammere er.

Endret av cberg70
Lenke til kommentar

nei det er vel desverre mest en matorgie med tilhørende fyllekuler, der barna bombarderes i senk med gaver tidligere på kvelden før foreldrene tar skikkelig fatt på akevit og det som enda strammere er.

Det var da voldsomt til generaliserende vi var i dag da.... :)

Ungene mine har enda til gode å se både sin mamma og sin pappa fulle, eldstemann er 18 år, så det stemmer nok ikke helt det scenarioet du tegner opp her nei... Det finnes en mellomting mellom dette å sitte å mumle med foldede hender til en påstått gud skjønner du...

Ang. påsken så er vel den også hijacket av krike fedrene tenker jeg, da det faktisk er den tredje fullmånen i året som bestemmer når påsken skal være, IKKE datoen som den fiktive kristne helten liksom la inn årene.... Men dette er vel hva man får når man har annen og tredje hånds informasjon om det som ble nedskrevet.... Øyenvitner var det heller dårlig med for de mytene som i etterkant har blitt til fortellingen om jesus...

Står mye rart og usant i bibelen egentlig...

Lenke til kommentar

Nimrod var så ond at han giftet seg med sin egen mor, Semiramis.

...

Desember var Nimrods bursdag. Det er fra denne myten, laget av en kvinne, som var skyldig i et blodskams forhold med en av de mest ondskapsfulle menn som noen gang har levd på jorden, og hennes egen sønn, at vi har fått det opprinnelige Juletreet.

Nå vet jeg forsåvidt litt om Nimrod fra før, blant annet at han sannsynligvis var en tyrranisk hersker. Men forklar meg gjerne hvorfor du kobler ondskap til argumentene dine. Å gifte seg med sin egen mor er ikke veldig akseptert sosialt i dag, ei heller er det særlig fornuftig rent genetisk. Men dette var en ikke helt ukjent praksis blant oldtidens herskere, selv om det gjerne heller var søsken som giftet seg med hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til generaliserende vi var i dag da.... :)

Ungene mine har enda til gode å se både sin mamma og sin pappa fulle, eldstemann er 18 år, så det stemmer nok ikke helt det scenarioet du tegner opp her nei... Det finnes en mellomting mellom dette å sitte å mumle med foldede hender til en påstått gud skjønner du...

Ang. påsken så er vel den også hijacket av krike fedrene tenker jeg, da det faktisk er den tredje fullmånen i året som bestemmer når påsken skal være, IKKE datoen som den fiktive kristne helten liksom la inn årene.... Men dette er vel hva man får når man har annen og tredje hånds informasjon om det som ble nedskrevet.... Øyenvitner var det heller dårlig med for de mytene som i etterkant har blitt til fortellingen om jesus...

Står mye rart og usant i bibelen egentlig...

Det var egentlig ikke så alvorlig ment det med matorgier og fyllekuler, hos enkelte er det kansje det, men ikke hos folk fleste heldighvis ;)

Lenke til kommentar

Nimrod var så ond at han giftet seg med sin egen mor, Semiramis.

...

Desember var Nimrods bursdag. Det er fra denne myten, laget av en kvinne, som var skyldig i et blodskams forhold med en av de mest ondskapsfulle menn som noen gang har levd på jorden, og hennes egen sønn, at vi har fått det opprinnelige Juletreet.

Nå vet jeg forsåvidt litt om Nimrod fra før, blant annet at han sannsynligvis var en tyrranisk hersker. Men forklar meg gjerne hvorfor du kobler ondskap til argumentene dine. Å gifte seg med sin egen mor er ikke veldig akseptert sosialt i dag, ei heller er det særlig fornuftig rent genetisk. Men dette var en ikke helt ukjent praksis blant oldtidens herskere, selv om det gjerne heller var søsken som giftet seg med hverandre.

Han er forbundet med ren ondskap på mange måter, han jaktet ned og drepte mennesker som dyr på jakt, han gjorde seg til konge over andre folk med ren makt osv osv lista er lang over ting som ikke er bra.

Lenke til kommentar

Han er forbundet med ren ondskap på mange måter, han jaktet ned og drepte mennesker som dyr på jakt, han gjorde seg til konge over andre folk med ren makt osv osv lista er lang over ting som ikke er bra.

Ja, og det er jo greie nok argumenter. Stusset bare litt på at du koblet giftemålet med slik ondskap. Var forsåvidt en digresjon, og nå har jeg fått svaret mitt, så takk. :)

Lenke til kommentar

Ja, og det er jo greie nok argumenter. Stusset bare litt på at du koblet giftemålet med slik ondskap. Var forsåvidt en digresjon, og nå har jeg fått svaret mitt, så takk. :)

Takk selv, jeg trodde selv det var linket opp kun imot det at han giftet seg med moren sin, men der var vist mye mere, som kvalifiserer til og være ond. :)

Endret av cberg70
Lenke til kommentar

Selv om du ikke liker Jesu Kristi fødsel og selv ikke er født på ny. Må du la andre feire Jesu Kristi fødsel, som også er deres egen nye fødsel. Jesus Kristus og de kristne har et felles liv.

Lenke til kommentar

Selv om du ikke liker Jesu Kristi fødsel og selv ikke er født på ny. Må du la andre feire Jesu Kristi fødsel, som også er deres egen nye fødsel. Jesus Kristus og de kristne har et felles liv.

Jesus er jo ikke født 24 desember, det går jo klart frem av mytene i bibelen... som sier høst sist jeg sjekket...

Lenke til kommentar

Jesus er jo ikke født 24 desember, det går jo klart frem av mytene i bibelen... som sier høst sist jeg sjekket...

Ja, nei det er feil. Han ble født 6 måneder etter døperen Johannes som ble født 24 juni.

http://no.wikipedia.org/wiki/Johannes_Døperen

Lenke til kommentar

Samme kilde som du bruker IHS, sier følgende:

http://no.wikipedia....i/Jesus_Kristus

"Vi vet ikke når på året Jesus ble født."

Vi vet ikke engang hvilket år jesus ble født, så det er ikke så rart at vi ikke vet hvilken dag eller måned.

Nimrods fest er det vi egentlig burde kalle julaften for, både julaften og juletreet er ren hedenskap i kristen kappe

Hvis du tror vi feirer jul på grunn av noen asiatisk gud, da vet du ingenting om hedenskap.

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nei det er feil. Han ble født 6 måneder etter døperen Johannes som ble født 24 juni.

http://no.wikipedia.org/wiki/Johannes_Døperen

Sjekker du jesus dato så står det 6 mnd etter Johannes... Sjekker du Johannes står det 6 mnd før Jesus...

I de linkene du kommer med IHS står det bare når fødselen feires. Står ingenting om når den faktisk fant sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar
La oss slutte og kalle det for jul (Jesus fødsel). La oss kalle det det det virkelig er, Nimrods fest. Det gjøres mye godt i juletiden og det burde oppmuntres, alt som er godt er bra. Men når noen ønsker oss god jul, kan vi kansje svare "god Nimrod" og benytte sjangsen til og fortelle sannheten, om julen.

Sannheten om julen er at det er en kombinasjon av kjøpefest, familiesammenkomst og, for mange troende, en feiring av Jesu fødsel. Det er det julen ER. På samme måte som en brudebukett er en brudebukett selv om det stammer fra hedenske religioner hvor en bukett urter skulle holde onde ånder borte fra brudeparet.

Men det er INGEN i dag som feirer Nimrod i juletider, like lite som kona viftet vekk onde ånder med buketten da vi giftet oss.

Det er ikke bare julen du må kutte ut om du skal tenke på den måten. Du må ta ganske mange salmer ut av salmeboka også, for mange av dem er bare drikkeviser med lavere tempo og ny tekst. Mange kristne insisterer fortsatt på å gi satan æren og eierskapet til alt fra trommer til øl. Min julefeiring har i alle fall null og niks med Nimrod å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er uannsett en hedensk skikk, i kristen kappe, akurat som solgudens søndag, innført av mennesker som menneskebud fremfor guds utvalgte dag lørdagen.

Jesus sa flere ganger:Forgjeves dyrker de meg, sa han, for de lærer fra seg lærdommer som er menneskebud.

Samme kilde som du bruker IHS, sier følgende:

http://no.wikipedia....i/Jesus_Kristus

"Vi vet ikke når på året Jesus ble født."

Vi vet ikke engang hvilket år jesus ble født, så det er ikke så rart at vi ikke vet hvilken dag eller måned.

Hvis du tror vi feirer jul på grunn av noen asiatisk gud, da vet du ingenting om hedenskap.

Lenke til kommentar

vi har vel feiret midtvintersblot i skandinavia siden norrøn tid?

Sporene vi har går så langt tilbake, men det er vanskelig å tenke seg at man ikke feiret jul i tusenvis av år før deg også.

Nimrod har aldri hatt noe med norsk jul å gjøre.

Det har du bare bestemt liksom, at nimrod ikke har noe med norsk jul og gjøre, flott!

post-263275-0-73799800-1322385826_thumb.jpg

Endret av cberg70
Lenke til kommentar

Det har du bare bestemt liksom, at nimrod ikke har noe med norsk jul og gjøre, flott!

Det er ikke noe Nimrod i hedensk skandinavisk jul. Det er en mengde guder, norrøne og urnordiske, men ingen Nimrod eller andre jødiske guder.

Tror du at gudene fra midtøsten har en sentral rolle i alle verdens hedenske religioner, FØR de kristne satte sine bein der? Virker som du har blandet alle hedenske guder og vesener inn i en kristen lapskaus du kaller for "avguder, hedenskap og helvetes demoner".

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...