Gå til innhold

Nye skjermkort.

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så tenker jeg på 2 stk nye skjermkort .

Driver primert med gaming, å har per dags dato 2 stk Radeon Hd 6950 kort ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639513 ), å tenker å gå over til Nvidia kort istede. Så lurer på hvile kort i same prisklasse som disse kortene som folk vil anbefale.

Ivertfall omentrent same prisklasse og bedre ytelse.

Håper på svar:)

Mvh Daniel

Endret av XartiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du bytte ut 2x 6950 med Nvidia X? Grunnet PhysX? Eller noe annet?

Kortene som ligger like i nærheten av HD 6950 er GTX 560Ti (litt under) og GTX 570 (litt over).

Men jeg vil vel heller anbefale deg å vente på GTX 6** som ryktes til mars/april.

-Deluze

Lenke til kommentar

Grunne til jeg vil ha Nvidia, er at jeg er dritt lei av at ati ikke klare å ha xfire støtte til nye spill når de kommer...:/ Rage... Bf3.. Å nå skyrim... Er ennå ikke cap ute for xfire support, noe som irritere meg veldig:P Så derfor vurdere jeg og gå til annskaffels av Nvidia:)

Men får vel bare vente til utpå ny året da:)

Lenke til kommentar

Nå vil anta at heller ikke Nvidia er feilfrie, men SLI og CFX har jeg ingen erfaringer med så mine antagelser er ikke mye verdt.

Uansett er det vel å anbefale å kjøpe 1 kort når du oppgraderer, og ikke 2. SLI og CFX bringer med seg tull og fanteri (micro stutter og dårlig støtte som du kjenner til), så enkeltkort må være å foretrekke frem til den dagen riggen ikke lengre kan dra spill med ønsket ytelse.

Når den dagen kommer, og hvis det vil være økonomisk gunstig å kjøpe 1 til tilsvarende kort fremfor nytt kort, da kan jeg anse CFX eller SLI som det rette valget. Men det er mitt syn.

-Deluze

Lenke til kommentar

Grunne til jeg vil ha Nvidia, er at jeg er dritt lei av at ati ikke klare å ha xfire støtte til nye spill når de kommer...:/ Rage... Bf3.. Å nå skyrim... Er ennå ikke cap ute for xfire support, noe som irritere meg veldig:P Så derfor vurdere jeg og gå til annskaffels av Nvidia:)

Men får vel bare vente til utpå ny året da:)

Det er minst like ille med Nvidia. Løsningen din er å kvitte deg med multiGPU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...