StianGran Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Har akkurat satt inn et gammelt MSI hovedkort iPCen men når jeg prøver å starte opp går det ikke ann. Det kommer bare opp en melding som sier: NTLDR mangler Trykk ctrl+alt+del for å starte på nytt Har prøvd å starte med både bootable XP cd og en WIN ME oppstartsdiskett, men jeg får ikke gjort noe. Eneste jeg kan gjøre virker det som er å gå inn i BIOS. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Står disken din som master (med eller uten slave ) Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Ja seff er jo ikke helt dum da Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ja seff er jo ikke helt dum da Det har jeg ikke sagt heller :wink: men det indikerer til diskfeil, eller ugyldig partisjon eller noe sånt, har vært bort i dette før men husker ikke hva det var igjen ? har Hkortet ditt støtte for store disker ? Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Bytta til en annen HD nå, da funka det, men det hadde vært fint hvis noen viste hva som var galt med den andre HDen?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ps. det er ikke tillatt med animerte avatarer og du har feil topic ! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ja seff er jo ikke helt dum da Ettersom du er rimelig "fersk" her i forumet, så synes jeg at du bør holde en litt annen tone. Dette er tross alt ikke en chatteside, men et forum hvor man forventer og forlanger en viss høflighet. Noe jarmo kan være en god eksponent for. For det finnes nok adskillige som hadde "eksplodert" over et slikt svar! Derimot fikk du jo et høflig og godt svar fra jarmo, noe som du tydeligvis overser? Til alt overmål har du også feilpostet spørsmålet ditt, og får vel under tvil tro at også dette kan tillegges nybegynnerproblemer. Les retningslinjene for forumet. Følger du disse, så vil du garantert få mange gode svar, og mye hjelp fremover! Lykke til! Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Sorry var bare temmelig forbanna for at det ikke funka Men tusen takk til Jarmo som hvertfall prøvde å hjelpe meg Var bare litt grumpy, men nå er WIN instalert å det funker fint Men feilpostet er den vel ikke, jeg trodde jo tross alt at noe var feil med HK'et Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Sorry var bare temmelig forbanna for at det ikke funka Men tusen takk til Jarmo som hvertfall prøvde å hjelpe meg Var bare litt grumpy, men nå er WIN instalert å det funker fint No bad feelings, livet går videre :wink: Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 aha... Sjekk om disken står på Normal eller LBA eller hva det nå enn er. Du finner det i BIOS. Har du installert win på en disk som stod på normal så må den stå på normal nå. Hvis ikke får man NTLDR feil. (Samme gjelder for LBA og alt annent og.) Prøv de forsjellige modusene i BIOS, og si ifra om den ene funker. (Noe den helt sikkert gjør.) ______________________ BTW: LBA er best. Har du mulighet for det så kjør LBA. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 aha...Sjekk om disken står på Normal eller LBA eller hva det nå enn er. Du finner det i BIOS. Har du installert win på en disk som stod på normal så må den stå på normal nå. Hvis ikke får man NTLDR feil. (Samme gjelder for LBA og alt annent og.) Prøv de forsjellige modusene i BIOS, og si ifra om den ene funker. (Noe den helt sikkert gjør.) Får nok ikke testa det nå, det var en kamerat av meg sin PC. Og jeg skal flytte for å gå på skole nå så det kan ta en stund før vi får testa men jeg skal si det til han. Han er ikke så trygg på å gå inn i BIOS å greier så det får kansje vente til jeg kommer hjem igjenn en tur :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå