Gå til innhold

Innkjøpshjelp til skjermkort!

Anbefalte innlegg

Jeg driver å velger ut komponenter til en PC som talker spilling bra mens som ikke koster en arm å kjøpe. Har funnet fram til CPU (i5 2500k)/Hovedkort (Asus P8Z68-V PRO) som jeg er fornøyd med, men så er det vanskeligste valget som gjenstår: Skjermkort.

Har pekt meg ut disse to som de beste "bang for your buck"-kortene og lurer på om noen kloke sjeler her inne kunne si noe smart om hvilke av disse som er å foretrekke?

Kortene er:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=923861 - Sapphire Radeon HD6950

http://www.prisjakt.no/product.php?p=941762 - MSI GeForce N560GTX-Ti Twin Frozr II

Jeg lener mot GeForce-kortet fordi det skal være mer stillegående og ha svært gode overklokkingsmuligheter.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste tester er 6950 hakket over 560Ti.

Har nøyaktig det samme 6950 kortet du linker til og jeg er veldig fornøyd med det. Har overklokket mitt en del og er fortsatt fornøyd med støy og temperaturer.

Tusen takk for svar! Jeg ser du har stort sett de samme komponentene og har overklokket CPU'en en del. Gikk du til innkjøp av bedre kjøling før du overklokket i5'en, eller?

Lenke til kommentar

Har nøyaktig det samme 6950 kortet du linker til og jeg er veldig fornøyd med det. Har overklokket mitt en del og er fortsatt fornøyd med støy og temperaturer.

Tusen takk for svar! Jeg ser du har stort sett de samme komponentene og har overklokket CPU'en en del. Gikk du til innkjøp av bedre kjøling før du overklokket i5'en, eller?

Jepp. Jeg har en Noctua NH D-14. Den er synnsykt stor, men den kjøler ekstremt bra. Min i5 ligger på rundt 50-55 grader @ load. Men du trenger ikke så dyr/stor kjøler for å klokke litt. Feks en Cooler Master Hyper 212+ gjør det ganske bra til en billig penge.

Vil uansett annbefale deg å kjøpe en tredjeparts kjøler. Stockviften fra Intel er ikke noe særlig å skryte av.

Du bør ikke overklokke noe særlig med den og den har et ganske høyt støynivå.

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg har en Noctua NH D-14. Den er synnsykt stor, men den kjøler ekstremt bra. Min i5 ligger på rundt 50-55 grader @ load. Men du trenger ikke så dyr/stor kjøler for å klokke litt. Feks en Cooler Master Hyper 212+ gjør det ganske bra til en billig penge.

Vil uansett annbefale deg å kjøpe en tredjeparts kjøler. Stockviften fra Intel er ikke noe særlig å skryte av.

Du bør ikke overklokke noe særlig med den og den har et ganske høyt støynivå.

Jepp, å kjøpe bedre kjøling enn det som følger med CPU'en var planen. Tusen takk for gode tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...