Lars321 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Jeg har et problem. Når jeg er koblet til et nettverk (hvilket som helst nettverk) så står det likevel nede i høyre hjørne (system tray): "Ikke tilkoblet - tilkoblinger er tilgjengelige". Sånn har det vært siden jeg kjøpte PCen for 1,5 år siden. Dette har ikke vært noe problem før nå når jeg prøver å bruke en VPN-tilkobling. Da får jeg følgende feilmelding: "Denne tilkoblingen er ikke tilgjengelig fordi det er et problem med modemet eller nettverkskortet". Håper noen kan hjelpe en relativt lite datakyndig person! På forhånd, takk. Endret 26. november 2011 av Lars321 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg antar at de koblingene du ser nede i hjørnet er koblinger som ikke er ibruk. Dette er helt normal oppførsel og du kan velge om du vil ha de der via nettverksinnstillinger. Jeg tror heller ikke at det er de som er kilden til vpn problemet ditt. Lenke til kommentar
Lars321 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Legger ved et screenshot av denne lille selvmotsigelsen. Er ikke bare VPN som er problemet, får heller ikke til å logge inn på Origin-klienten fordi den mener jeg ikke er på internett. Endret 26. november 2011 av Lars321 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hvor er selvmotsigelsen?? Lenke til kommentar
Lars321 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Øverst: "ikke tilkoblet" Lenger nede: "Linksys E2000 - Tilkoblet" Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Du er tilkoblet Linksys E2000. De andre nettverkene er antagelig ikke dine men naboene sine trådløse nett. Det skal se slik ut. Lenke til kommentar
Lars321 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Jaha, trodde det vanligvis viste en "bar" med signalstyrke og ikke en bar med en "sol" når jeg er tilkoblet et nettverk. Er klar over at de andre nettverkene ikke er mine og at de ikke har noe med dette å gjøre. Legger ved et annet bilde som kanskje kan illustrere det bedre. Her står det at jeg for øyeblikket ikke er koblet til internett... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jo, men du kan fint være tilkoblet router uten å være tilkoblet internett. Har du internettforbindelse? Kan du pinge vg? Hva får du opp som ipadresse når du skriver ipconfig /all i et kommandovindu? Lenke til kommentar
Lars321 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Jo, men du kan fint være tilkoblet router uten å være tilkoblet internett. Har du internettforbindelse? Kan du pinge vg? Hva får du opp som ipadresse når du skriver ipconfig /all i et kommandovindu? Internettforbindelse: Ja Pinge vg.no: Ja IPv4: 192.168.1.124 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Da er jo alt i orden da. Hvorfor det kommer opp at du ikke er tilkoblet aner jeg ikke men det tyder vel på at noe kan være skadet med windowsinnstallasjonen din. Lenke til kommentar
Lars321 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Vel, alt er vel ikke i sin skjønneste orden når jeg ikke får koblet til hverken Origin eller VPN, altså det som var problemet i utgangspunktet. Tror du det kan skyldes noe annet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Så lenge du er tilkoblet internet og dns og reverse dns oppslag fungerer, noe det tydeligvis gjør så skulle alle tjenester fungere. I prinsippet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå