Gå til innhold

Ser denne pcen OK ut?


Anbefalte innlegg

Driver faktisk å vurderer å bytte til 7970 (liker egentlig ikke radeon, men får se hvordan det blir på tester, finnes noen enda?) men må uansett bestille og betale i år pga regnskap. Så om jeg bytter, så kjøper jeg 590 nå, også benytter angreretten når jeg får kortet, for så bestille 7970 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver faktisk å vurderer å bytte til 7970 (liker egentlig ikke radeon, men får se hvordan det blir på tester, finnes noen enda?) men må uansett bestille og betale i år pga regnskap. Så om jeg bytter, så kjøper jeg 590 nå, også benytter angreretten når jeg får kortet, for så bestille 7970 :)

 

 

Her:

 

http://www.techspot.com/review/481-amd-radeon-7970/

Lenke til kommentar

Driver faktisk å vurderer å bytte til 7970 (liker egentlig ikke radeon, men får se hvordan det blir på tester, finnes noen enda?) men må uansett bestille og betale i år pga regnskap. Så om jeg bytter, så kjøper jeg 590 nå, også benytter angreretten når jeg får kortet, for så bestille 7970 :)

 

her er en test av HD 7970

 

den er nok ikke like bra som GTX 590, men du spiller varmeproblemer, driverproblemer og ikke like fæl støy

 

i tillegg skal den kunne overklokkes til himmels (ganske høyt) etter hva jeg har hørt

Lenke til kommentar

Vet det kansje er litt sent å komme nå, men hvorfor kjøpe overkill oppsett i stede for å legge litt penger i bedre tilehør. Feks legge på et lydkort og et skikkelig headsett i stede for å kaste bort penger på overkill utstyr som ikke gir merkbar ytelse.

 

Det er til slutt hvordan bilde og lyd blir pressentert til deg som har noe å si. Det hjelper ikke å ha 300 FPS med ULTRA HIGH på BF3 om skjermen ikke klarer å pressentere bildet skikkelig. Det samme gjelder med lyd. For en skikkelig spillopplevelse bør lyden være god.

Lenke til kommentar

Du har et lite poeng. Headset har jeg så det trenger jeg ikke, men hadde jo vært nice med en kickass skjerm...

 

Fikk ikke bestilt på "fjordårets" budsjett alikvel pga noe papirtull, så har litt "tenketid" enda

 

Vurderer derfor noe Sånn

Da går jeg ned litt på prossessor, tar et litt "dårligere" skjermkort. Bruker 64Gb av den ene ssd disken som cache og dropper dermed den andre, og kjøper en bra skjerm istedenfor.

 

Noen som vet hva som er foskjellen på denne skjermen og den som heter Line P-27T-6 IPS (uten P) ??

 

Tanker?

 

EDIT: Den skjemen vil vel bli bedre til gaming?

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Du har et lite poeng. Headset har jeg så det trenger jeg ikke, men hadde jo vært nice med en kickass skjerm...

 

Fikk ikke bestilt på "fjordårets" budsjett alikvel pga noe papirtull, så har litt "tenketid" enda

 

Vurderer derfor noe Sånn

Da går jeg ned litt på prossessor, tar et litt "dårligere" skjermkort. Bruker 64Gb av den ene ssd disken som cache og dropper dermed den andre, og kjøper en bra skjerm istedenfor.

 

Noen som vet hva som er foskjellen på denne skjermen og den som heter Line P-27T-6 IPS (uten P) ??

 

Tanker?

 

bare sånn for å starte av så er kjøleren din for socket LGA 2011, du skal ha socket LGA 1155 kjøler

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet jeg aldri får bestemt meg, men her er nok oppsettet jeg ender med. (har blant annet øka strømmen, så jeg kan kjøre SLI i fremtiden) Eneste jeg nå er usikker på er hovedkort. Vil hovedkortet være godt nok til et sånn oppsett, eller vil det bli en flaskehals? reagerer blant annet på at det kun klarer 1 skjermkort i 16x, noe som er dumt hvis jeg skal kjøre SLI senere..? Har egnetlig ikke lyst til å bytte kort, da jeg elska den ssd -> Hdd funksjonen, men dumt om det bremser pc'en ;)

 

Også er det så klart detta skjermkortet som jeg aldri klarer å finne ut av. Har så dårlig erfaring med Radeon, så tørr rett og slett ikke prøve det igjen (hatt det 2 ganger og angra skikkelig begge gangene) så valget står egentlig mellom 580 og 590(synd at 590 er clocka så lavt). Regner nok med at jeg går for 590 kortet. Får bare satse på at alle er raske med SLI drivere fremover (evt klokke det opp litt)

Lenke til kommentar

Sliter litt med Radeon dessverre. Har som sagt prøvd det før og alltid sliti med drivere osv. Kjenner en del andre som også har sliti veldig med Radeon kort. Og vil nå ha en 100% stabil pc uten noe problemer... Det er riktignok lenge siden jeg prøvde radeon sist, men så dårlig inntrykk brenner seg litt fast ;)

 

I følge benchmarks vil jo fremdeles 590 være raskere enn 7970, og prisen vil jo være rundt 4500-5000 på det også, så vil jo ikke være veldig stor forskjell ytelse vs pris?

Lenke til kommentar

Du må huske på at HD 7970 er et enkeltkjernekort, mens GTX 590 = 2 x nedklokkede GTX580, altså et tokjernekort. Den reelle sammenligningen blir da mot HD 7970 i CrossfireX, og da blir GTX590 feid av banen. Jeg ville ikke gått for GTX 590 i dag, men det er ditt det står på. :)

 

EDIT: HD 7970 i Crossfire blir rundt 9000,-, så ytelse/pris forholdet er langt dårligere enn for GTX 590. Du kan jo vurdere HD 7950 (crossfire?) når det kommer ut neste måned? ;)

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Som de sier på "godt norsk" 'Your mileage may vary'. Jeg har hatt flere ATI/AMD kort (Radeon 9800, så X1950, så HD4870 og nå HD6950), og jeg har i grunnen alltid vært fornøyd. Har vært innom Nvidia innimellom noen av dem. Har i grunnen aldri hatt noe særdeles å klage på der heller. Men så har jeg aldri vært innom ting som SLI/Crossfire heller, der jeg tror mange noen ganger kan gå på en liten smell.

 

Men ikke alle PC'er er like, og ikke all hardware leker godt sammen noen ganger. Så det er noen som er uheldige kanskje.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Hele diskusjonen rundt skjermkortdrivere er død nå.

Begge produsentene har helt ok drivere.

 

Jeg har hatt fire radeon kort, tror jeg, og aldri hatt noe problem bortsett fra patetisk CF-skalering på 3000-serien.

Jeg sitter per dags dato på et GTX560ti 448core, og har ikke hatt noe problem med det heller.

 

Vil dog si at jeg har opplevd at ATI-driverne kræsjer sikkert opp mot tusen ganger på fire år, men det har aldri skjedd med Nvidia-driverne. Men vil fremdeles ikke si at det var vært et problem. Men fra nå av blir det nok mer Nvidia enn ATI, er lei av at spill kjører dårlig på ATI pga alt er finansiert av Nvidia.

Har heller aldri hatt problemer med dobbelkjernekort. Kan ikke si noe om temperaturene da, ettersom jeg alltid har brukt vannblokker.

 

 

Hvis du først skal spandere på deg 22k på en ny PC, ville jeg visselig spandert på meg en 16:10 skjerm.

Endret av lolvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...