Gå til innhold

Hjelp med skrivebeskyttet dokument

T.O.E

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg spør her, men har en liten krise og trenger fort svar. Spørsmålet er også litt snedig om man ser lyst på det!

Jeg har et Word-dokument IKKE var skrivebeskyttet når jeg åpnet det, men en gang i løpet av skriveprosessen, så har dokumentet blitt skrivebeskyttet(noe jeg ser på dokumentnavnet øverst i dokumentet) Jeg har brukt lagreknappen flere ganger før det skjedde. Selve filen som jeg åpnet er fremdeles ikke skrivebeskyttet.

Problemet dette medfører er at jeg ikke får lagret dokumentet! Alt arbeidet jeg nå har gjort, lar seg ikke lagre som fil, og jeg har det kun risikabelt åpent i et dokument. Hvordan kan jeg fjerne skrivebeskyttelsen?

Jeg har aldri møtt på dette problemet før på torsdag, hvor det skjedde for første gang. Da endte jeg med å måtte skrive alt jeg gjorde på nytt, noe jeg nekter å gjøre i dag også.

Det jeg har funnet ut er mulig, er å lagre dokumentet som en eldre versjon av Word, men det er upraktisk, ettersom matematiske formler og slikt blir lagret som bilder, og kan ikke endres på.

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet dette medfører er at jeg ikke får lagret dokumentet! Alt arbeidet jeg nå har gjort, lar seg ikke lagre som fil, og jeg har det kun risikabelt åpent i et dokument. Hvordan kan jeg fjerne skrivebeskyttelsen?

Lagre som

Evt. kopier alt inn i et nytt dokument.

Det glemte jeg å nevne. Når jeg prøver å lagre som, så blir det lagret som et tomt dokument, og jeg får opp alternativet om å lagre på nytt med en gang. Svarer jeg lagre på nytt, så får jeg errormelding, og en rescue fil, svarer jeg avbryt, så sitter jeg igjen med det samme åpna dokumentet(med all data) og en lagret versjon på 0 bytes.

Det å kopiere over til et nytt dokument, fungerte heller ikke, noe jeg syntes var veldig rart, ettersom problemet ikke oppstår hvis jeg starter et nytt dokument. Skulle tro noe av innholdet i dokumentet skapte problemet, men det stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...