Wrath of The Duck Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hei! Har nettopp fått satt sammen min nye data, som dere ser oppsettet til nedefor i min signatur. Installerte windows 7 på SSD-disken, og alt virket normalt. Men så når jeg skal begynne og installerte program, begynner ting å gå galt. Etter at de er blitt installert og skal restarte maskinen, stopper den helt opp under "Windows is shutting down". Ventet en ca 5min før jeg måtte holde inn knappen slik at den skrudde seg av. Starter da opp igjen, og prøver å starte Spotify, som starter helt fint, men i det jeg skal starte en sang, så henger det seg helt. Hva kan dette være? Har installert Spotify på SSDn om det er noe mer til info. Sliter også med at skjermen ikke ser ut til å vise rett farger og bilde blir litt blurrete. Har dere noen idé om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 *BUMP* Sliter skikkelig med restarter. Den henger seg når jeg prøver å avslutte/restarte. Også får jeg melding om feil når maskinen starter opp igjen. In desperate need of help... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kan ikke være så desperat når du ikke forteller hvilke progmram du prøver å installere. Ei heller kan du være så desperat når du ikke forklarer ordentlig hva som skjer, feilmeldinger etc. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Kan ikke være så desperat når du ikke forteller hvilke progmram du prøver å installere. Ei heller kan du være så desperat når du ikke forklarer ordentlig hva som skjer, feilmeldinger etc. Ok, det som skjer er at når jeg f.eks prøver spotify, åpner det seg, men vil ikke la seg bruke noe mer enn det. Også det med restart/avslutting av windows, henger den seg så og si alltid. Den har det med å henge uten noen form for feilmelding eller noe slikt. Hvis du/dere trenger noe mer info si i fra. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 *Bump* Ok, nå skal dere høre. Etter dette installerte jeg windows på vanlig HD og det funket helt fint. Men så formaterte jeg alle diskene og installerte OS på SSD'n igjen for ytelsen sin skyld. Men da kommer disse problemene tilbake. Tenker da på at programmene starter helt normalt, så henger de seg helt. Må da lukke programmet. Slik går det i en sirkel, for liksom ikke brukt programmene siden de henger seg med en gang. Er snakk om program som Spotify, Opera og slik. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er mulighet for at oppdatering av BIOS vil hjelpe. Skjer dette uansett hvilken sata-kontroller du har SSD'en på? Hvordan oppfører den seg dersom du kobler fra harddisken og kun kjører med ssd'en? Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Har nettopp fått installert ny BIOS. Står fortsatt til evig tid under avslutting av Windows. Må holde inne knappen for å slå av. SSD'en skal være koblet til grå på hovedkortet, så vidt jeg husker skal det være Intel sin. Har ikke prøvd med en annen kontroller. Skal prøve å koble slik at bare SSD'en er koblet til. Lenke til kommentar
brusno Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Virker som at det er SSD'en som er feilkilden. Om du kunne fått tak i en SSD til, så kunne du prøvd å byttet den ut, for å se om det går bedre da. Det skal jo være det samme hvilken s-ata kontakt SSD'en er koblet til. Mener å ha lest at en SSD må slettes på en spesiell måte for å tømme den helt, i tilfelle det skulle være problemet, at den er for full av data. Men på den annen side, om du kjøpte den ny i november så er det nok ikke det som er grunnen da den ikke er brukt så mye ennå. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvis du har koblet til de gråe portene , er det korrekt : Har du prøvd å kjøre LPM fiksen ? Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Skjønner ikke at det skal bli sånn, har aldri opplevd noe sånt før. Hadde installert noen spill på SSD'en før formaten og de funket fint da. Er bare når OS ligger der at problemet oppstår. LPM-fiks, enlighten me Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Fikk ikke helt den reg-keuen til å funke, fikk feil melding om at dette måtte gjøres i regedit. Så regner med at jeg må gjøre det der, men forstod ikke han posteren så godt. Under der jeg skulle lage nye parametere, om jeg skulle lage en ny mappe me ports, eller om jeg skulle lage nye register på parameter mappa? Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har selv en SSD ifra Crucial. Slik ser registeret ut hos meg ( etter å ha kjørt LPM fiksen) : Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Til meg ser det slik ut, har ikke noe expand på parameters Slik: Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Kan du laste ned dette : LPM Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Der fikk jeg importert de! Tusen takk for hjelpen, håper dette fikser problemet Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Kan du ta en test med AS SSD Nedlasting helt nederst. Så får vi sjekket om du har nyeste firmware på SSD'en Endret 21. desember 2011 av johome Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Fikk akkurat på maskinen og skulle til å sjekke her igjen, men tenkte jeg skulle laste ned nettopp AS SSD først for å sjekke. Så kommer jeg hit å ser at du skrev nettopp det jeg tenkte Morro Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Ble bedre nå enn før: EDIT: Vet jeg har nyeste som er 0009, hvis jeg ikke tar helt feil Endret 21. desember 2011 av Wrath of The Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå