Gå til innhold

Hvordan slette brukermappe?

JensHer

Anbefalte innlegg

Jeg leverte for en stund siden inn pc'n til reparasjon, og når jeg fikk den tilbake hadde de opprettet ny profil med samme brukernavn som jeg hadde hatt før.

Men mappen til den forrige bruker har ikke blitt slettet, og når jeg prøver å slette den kommer det bare opp at mappen ikke finnes osv. Men den tar 7 GB eller noe selv jeg har slettet alt innholdet i den, så hvordan kan jeg fjerne den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter med samme problemet selv, har sporet det til at .dat filer blir lagret der, har 19.3 gb av svineriet på en 60 gb ssd, sier seg selv at det må bort, dro hit og finner en tråd med samme problemet så jeg henger meg på, hvordan sletter man brukermapper???

Bli eier av mappa, logg på som administrator og så klikker dere egenskaper

les der om eierskap og deling. Er det WIN 7 så ser dere på organisering og deling av mappe som har en egen fane (del med).

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

jeg fant løsningen. slettet alt av de skjulte 19.2 gb av data, her er hvordan:

jeg googlet det og fant ut at bare en administrator kan slette det, men ikke sin egen mappe mens man er inlogget.

så jeg lagde en ny administrator med annet navn, logget inn med den og slettet den eldste adminmappen med all den skjulte dataen i.

de skjulte .dat filene er system restore points. hver gang windows opdaterer seg lagres det en ny backup .dat fil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg fant løsningen. slettet alt av de skjulte 19.2 gb av data, her er hvordan:

jeg googlet det og fant ut at bare en administrator kan slette det, men ikke sin egen mappe mens man er inlogget.

så jeg lagde en ny administrator med annet navn, logget inn med den og slettet den eldste adminmappen med all den skjulte dataen i.

de skjulte .dat filene er system restore points. hver gang windows opdaterer seg lagres det en ny backup .dat fil.

Lager jeg en ny admin bruker, og så kan jeg bruke den til å slette mappa med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...