xcitu Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hva syns du? Syns nesten det er for lett. Tar en Master lock på under 10 lockpicks, vanligvis 2-3 breaks. Har ingen perks i lockpicking men skill rundt 70. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hva syns du? Syns nesten det er for lett. Tar en Master lock på under 10 lockpicks, vanligvis 2-3 breaks. Har ingen perks i lockpicking men skill rundt 70. Ja, det er lett etter skill 70. Det var ikke like lett på skill 1. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Hadde fortsatt ikke noe problem med Master locks på lvl 20 i lockpicking heller da. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Kan kanskje ha noe med vansklighetsgraden du spiller på. Spiller selv på expert og lockpicks brakk temmelig lett før jeg kom til skill 60-70 på master locks. Lenke til kommentar
inkasso Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg synes dette systemet var bedre enn Oblivion og Fallout. "Nei, denne låsen er så vanskelig, så du får ikke prøve en gang..." Novice eller master, man må jo få gjøre et forsøk. Når det er sagt var det i overkant lett ja... Dirka expert og master på lvl 7 eller hva det var. 1 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Og hva er denne tråden egentlig om...? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ganske enkelt å si din mening om hvordan du syntest lockpicking fungerte i Skyrim... 1 Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det er jo samme system som i fallout 3 og NV, så da var det egentlig veldig enkelt. Tok min første master lock første gang jeg fant en, og var vel rundt 20 eller noe i lockpick da. Spiller på xbox, og med controller er det veldig enkelt å bevege sticken veldig forsiktig. Jeg kan teste 2-4 posisjoner med en lockpick før den brekker. Da blir det lett når en endelig finner riktig plass. Det er kanskje vanskeligere på pc hvis en ikke kan justere hastigheten like lett? Lenke til kommentar
latslask Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det er jo samme system som i fallout 3 og NV, så da var det egentlig veldig enkelt. Tok min første master lock første gang jeg fant en, og var vel rundt 20 eller noe i lockpick da. Spiller på xbox, og med controller er det veldig enkelt å bevege sticken veldig forsiktig. Jeg kan teste 2-4 posisjoner med en lockpick før den brekker. Da blir det lett når en endelig finner riktig plass. Det er kanskje vanskeligere på pc hvis en ikke kan justere hastigheten like lett? Jeg opplever det som lett på PC, man kan ganske enkelt bare trykke lett og fort på en tast, da kan man teste ca 3 posisjoner. Jeg spiller forøvrig på normal, og har nesten igenting i lockpick skill. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Spiller på pc, normal (har ikke justert vanskelighetsgraden) har ikke hatt nevne verdig problemer med noen låser uavhengig av vanskelighetsgrad. En master lås jeg kom over brukte jeg først 20-30 forsøk på, men døde like etter på, og når jeg skulle åpne samme lås igjen tok det 5-10 forsøk (dirke punktet var da ett annet sted). På det tidspunktet så hadde jeg ca 75 dirker, så at om jeg måtte ha brukt 20-30 stk den gang så hadde det ikke spilt noen større rolle. Nå har jeg ca 90 stk. Har ikke kjøpt noen så vidt jeg husker, kun plukket opp de jeg finner. Liker at man kan prøve å dirke låsen uansett ferdighetsnivå, men når dirker er så lett tilgjengelig og ikke veier noe, så blir ikke en master lås så alt for stor utfordring. Lenke til kommentar
inkasso Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 I Oblivion og Fallout(s) måtte du ha høy nok skill for å få lov til å prøve deg på dirking. I Skyrim er låsens skill-level bare en indikator på hvor vanskelig den er, ikke om du har mulighet til å dirke eller ikke. Altså sånn jeg mener det burde ha vært hele tida. Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 ja, jeg tenkte mest på selve interfacet med å plassere en gjenstand og bruke en annen til å vri låsen. Når du skjønner hvordan det funker er det veldig enkelt å bruke 2-4 dirker på å teste ulike posisjoner og innen da bør en ha funnet riktig plassering. Det gjelder uansett vanskelighetsgrad på låsen. Her er det også enklere enn Fallout siden en kan prøve uansett skillnivå. Lenke til kommentar
inkasso Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Her er det også enklere enn Fallout siden en kan prøve uansett skillnivå. My point exactly. Sånn burde det vært i Oblivion og Fallout 3/NV også. Men en får vel være fornøyd med at det har blitt sånn nå. Det skulle vært ørlite grann vanskeligere, men men ... Lenke til kommentar
9stian9 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det skulle vært ørlite grann vanskeligere, men men ... Netopp. når jeg tidlig i spillet sprang rundt å kjøpte lockpicks når en de var til salgs. Men nå etter en god tid med quester, har jeg 99+ og den går liksom aldri nedover selv om jeg ikke har brukt skillpoints i det. men det skulle gjerne ha vært lit vanskeligere. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Alt for lett. Det var ikke vanskelig å finne ut optimalisert strategi for master locks, der man mister 0-5 picks basert på flaks (uten nevneverdig skill og null perks). Det er allikevel en oppgradering fra Oblivion. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Husker godt en dør i TES1: Arena. Hele "låsen" var en gåte, og for å åpne døren måtte vi skrive svaret manuelt på tastaturet. Synd de ikke fortsatte med det, men dagens ungdommer er ofte for pysete. Det er ikke uten grunn spill blir mer og mer strømlinjeformet. Så ja, lockpick i Skyrim er for enkelt. Vi burde heller hatt én lockpick gjennom hele spillet som ikke kan ødelegges, men til gjengjeld burde låsen ha blitt permanent ødelagt etter to, tre forsøk. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ja, huf og huf. Dagens ungdommer er så pysete. Har kanskje noe med at for 15 år siden så var det andre ting som gjorde spill til en flott opplevelse. Man måtte spille mer på vanskelige gåter eller oppdrag som gir en god følelse når man klarer det. I dag er spill så uendelig mye mer. Man har så mye mer "å spille på", lockpicking er en morsom liten addon, og det gjør meg ingenting at det er så lett/vanskelig som det er nå. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg mener jo selvsagt ikke at -alle- ungdommene er for pysete, men ja, mange er det. Det er ikke uten grunn vi har fått ting som auto-aim, quicksaves, evig ilv i så godt som alle spill og så videre. Nå for tiden spiller jeg en del Super Mario 3D Land, og dør du to, tre ganger der kan du bli udødelig og løpe gjennom hele brettet. Det er ingen grunn til å slite. Spill er gått mer og mer over til å bli en "interaktiv film", for å bruke det uttrykket. Men hvor blir det av spill-delen? Dark Souls var det forrige spillet hvor jeg faktisk slet ganske mye, men selv der er vi udødelig. Du vil selvsagt bli drept om og om og om igjen, men du taper ingenting på det. Hele spillet er redusert til å prøve og feile. Jeg foretrekker spill som Resident Evil, der du ikke får lagret om du ikke har flere bånd til skrivemaskinen (eller ikke finner en skrivemaskin). Har du ikke et sånt bånd i reserve må du gå rundt og lete etter et, og gjerne drepe noen titalls fiender i samme slengen. Å gå inn i et nytt område ble en risiko selv Dark Souls ikke er i nærheten av å oppnå, ganske enkelt fordi om du døde var du død for godt om du ikke hadde de bånda. Det er ikke uten grunn Demons's Soul og Dark Soul ble så populære, og hvorfor folk spiller Hardcore i spill som Diablo 2. Det gir oss mer mening i å oppnå noe, og vi får det ikke servert. For å sitere et blad jeg leste nylig: Har du noen gang sett en eneste person som ikke er i stand til å fullføre et Call of Duty? Hva med Dark Souls? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Lockpicks er for pyser. Man dreper drager med sverd. Kan man ikke da "drepe" kasser med sverd eller slegge, og samtidig bevare innholdet så man kan plukke det opp... Tredører burde også kunne brukes slegge på.. Endret 30. november 2011 av Caddy Lenke til kommentar
Black-March Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Med rundt 25 skill uten perks vs en master lock har du kun ett "hakk" som åpner låsen og ca 7 hakk totalt der du merker at du kan bevege lockpicken. Og en lockpick går til dunders på den tredje tryen uansett hvorforsiktig du er. Og med hakk mener jeg at du kan numerere hver posisjon fra 1 til 250 i halvssirkelen rundt låsen. Og du har 7 hakk der du kan merke at du er nære og ett hakk der du faktisk kan åpne den. Eller 1 av 250 i kjangse for at du faktisk er i riktig posisjon. Hvis du er heldig og får åpningsposisjonen nære enten en endeposisjon eller midtposisjonen har du det greit nok siden du har ett referansepunkt. Mens hvis du får en lås i nærheten av midtposisjonene har du ingen referansepunkt og du må fint gå i gjennom 30-40 lockpicks uten å ha noen garanti for å få åpnet den. Men det er mulig å gjøre det hvis du er god + heldig. Syntes det er mer enn vanskelig nok, og selvfølgelig blir det enklere når du kommer opp i en 60-70 skill! Men det er vel og slik det skal være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå