Gå til innhold

Hadde du brydd deg om Islam ble norges offisielle religion?

Gjest medlem-82119

107 stemmer

1. 1. Hadde du brydd deg om islam ble norges offisielle religion?

• Ja. Ville flyttet til annet ikke-islamsk land.
      20
    • Ja. Ville blitt boende i norge.
      13
    • Nei. Ville konvertert uten problem.
      0
    • Nei. Foretrekker islam fremfor kristendommen.
      1
    • Er imot både islam og kristendom, fjern begge / la det være en privatsak
      70
    • Bryr meg ikke
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Islamiseringsdebatten er veldig dreid mot ytterkantene, og på den ene siden jobber erna og jens med å innføre islam og sharia fordi det er så bra.

Dette er jo bare sprøyt... Hvem drar denne debatten mot ytterkantene? Erna og Jens jobber faktisk med å innføre islam og Sharia... Vel, jeg vil si at dette er ren og skjær overtro, og det er å føre lettlurte folk bak lyset... Det er også en måte å fostre opp potensielle massemordere på...

Det er ingen av dem som jobber for å innføre noe som helst...

Det er ingen hemmelig agenda, eller en elite som ønsker å prakke på oss islam...

Kommunaldepartementet skrev for en tid siden: Kommunaldepartementet vil utrede mulighetene for å få etablert et religiøst shariaråd som har myndighet til å utstede skilsmisser i Norge.

Ja, og da helt sikkert for muslimer... Og jeg vil tippe at dette er på liknende måte som at den lutherske kirken også utsteder skilsmisser...

Dette er ikke det samme som å islamisere Norge.. Hvorfor skal ikke de ha samme rettigheter som kristenfolket?

På den andre siden har vi ABB som er i krig mot islam og de som vil innføre den.

ABB er ikke lenger i noen krig... Han sitter inne i fengsel på grunn av massedrap, grunnet helt sinnssyke ideer omkring muslimsk overtakelse, og alaskens overtro forbudet til dette...

Mange ser ikke ut til å bry seg.

For oss er det ingen krig... Det blir ikke noen krig dersom noen ikke starter en krig, og oppildner til krig...

Videre vil det nok også være slik at å velge å ikke være kristen i norge, eller konvertere fra kristendommen, neppe er like enkelt i et islamsk land.

Norge kommer ALDRI til å bli et muslimsk land! Det er usannsynlig, ved mindre de fleste nordmenn faktisk selv ønsker dette, og da er det jo faktisk helt greit! ...

Dette, ser jeg på som profetiske feberfantasier uten noe som helst gangsyn overhodet... Disse synene er like dumme som innholdet i de religiøse skriftene...

Jeg synes derfor at det er greit å spørre om folk synes islam er verre enn kristendommen og om man like gjerne kunne innført islam først som sist når man uansett som nasjon er nærmere islam enn kristendommen.

Islam i sine verste former, er verre enn kristendommen i sine mildeste former... Begge religioner er overtro... Jeg er ikke nærmere kristendommen, enn islam, de er like fjernt fra mitt verdenssyn.

Hatet mot usa resulterte jo bl.a i at presidenten brøt kontakten med jensemannen, og landets islamske grunnverdier og oppbygging gjør at muslimer selv ser at de bor i verdens beste islamske land.

Spørsmålet er jo da om man snart bør komme ut av islamskapet og stå frem som det man er, isteden for å late som man er en kristen nasjon når man egentlig er en islamsk nasjon.

Problemet er vel bare at disse påstandene du kommer med er ren og skjær løgn, og må taes med en klype salt...

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har null respekt for islam. Det passer ikke inn i våres samfunn. Det er bare en religion for usiviliserte.

Jeg foretrekker kristendommen fremfor islam.

Kristendom og islam er onder av samme alen, bare kappet i hver sin ende,... :)

Fatter ikke at det i år 2011 finnes naive mennesker som tror på eventyr!

Er ikke kristen selv, men synes det er en fin hindring for muslimer at Norge er ett kristent land.

Hadde vært et like stort hinder om det hadde vært sekulært. (Vel, nå er det vel akkurat det det er, dersom man ser bort i fra at Kirkens ledelse dirigeres av sosialistregjeringa...)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støtter avviklingen av alle religioner. Derfra kommer det at jeg helst ser at Norge avskaffer statskirka og ikke blir et muslimt land.

Slik var det kanskje før.

Men jeg liker sånn som det er akkurat nå. Man kan si hva man vil og tro hva man vil. KRL/RLE bør elevene slutte å bruke tid på, det er bare bortkastet tid.

Jeg misliker sterkt hvordan det er nå. Gjennom hele grunnskolen ble jeg sendt i kirka, på videregående måtte man komme seg til kirka selv og derfor mye lettere å droppe det. I militæret måtte jeg først forsvare min rett til å ikke delta i kristne møter, anklaget for å være respektløs og de prøvde faktisk å nekte meg friheten min. Alternativet til feltgudstjeneste var å vaske feltkjøkken. Helt alene naturligvis.

KRL har de heldigvis sluttet med. Men det er fortsatt en del grums i det nye faget RLE. RLE synes jeg er viktig og noe alle trenger å vite litt om. Men ikke på en slik måte at det blir brukt som forkynnelse og rekrutering til kirken.

Hyggelig for deg at du liker et fellesskap basert på tvang. Ikke så hyggelig for de som ønsker å benytte sin menneskerettighet for å slippe å delta.

Er det sånn nå?

Beklager, men i mine 12 år i det norske skolesystemet har jeg ikke oppdaget å bli tvunget med i kirken. Det var valgfritt på barenskolen til jul og påske og vi som ikke ville (jeg fra 5. klasse) kunne være på skolen og spise pepperkaker og marsipan og drikke saft.

På ungdomskolen og nå på videregående finnes ikke tilbudet og skal man i kirken må man ta av sin egen fritid.

Må inrømme at KRL-faget på barneskolen var veldig pro-kristent og alle andre religioner var "sånne rare ting man tror på 'der borte'".

RLE-faget på ungdomskolen var litt bedre, men hadde fortsatt mest fokus på kristendommen, så den skal du få.

Lenke til kommentar

Hvis islam blir statsreligion i Norge, er Norge fortapt. Da kan vil like greit begynne å oppføre som alle andre apekattland, løpe ut på gatene å skyte opp i lufta med maskingæveret vårt.

Nå er jeg forøvrig ikke for at det skal være noen som helst religion i Norge i det hele tatt, på tide å indoktrinere folk med det harde "sannheten" isdenfor å leve på disse løgnene, også kalt religion.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette her er etter min mening en helt latterlig debatt. De eneste som mener at Islam vil ta over Norge, at Sharialover vil styre osv. er personer som Anders Behring Breivik. Jeg sammenligner selvfølgelig ikke noen her på forumet med han, men jeg sier at meningene er til en viss grad de samme.

Det vil aldri bli sharialov, Islam som statsreligion, en enorm overvekt av muslimer (grunnen til at enkelte tror akkurat dette er fordi mørk=muslim tydeligvis).

Lenke til kommentar

Alle de som mottarbeider kristendommen i Norge, gjør Islam en tjeneste.

Ikke hvis man tar seg god nok tid, og motarbeider begge to.

Tull, kristendommen er det beste forsvaret mot Islam

Ikke enig der, det beste forsvar mot islam må være sunn fornuft.

Endret av stein_m-
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei... Der tar du feil, IHS. Det beste forsvaret mot en religion er kritisk tenkning, og behandling av religiøse temaer generelt.

Hvis man lærer å tro på løse påstander, så har man ikke det forsvaret som trengs mot en annen religions løse påstander...

For hva slags mal skal man gå etter? Den ene religionen sier at Gud sier en ting, den andre religionen sier at Gud sier en annen ting... De fleste av de påbud og forbud som vi syntes er tåpelige og som muslimene følger, det står i de kristnes nye testamentet. Blant annet står det at kvinner skal dekke til sitt hode, akkurat som i Islam, bare at de aller fleste kristne blåser i det, og da er vel det mest fordi at troen deres er svakere enn hos muslimene når det gjelder viktigheten av å følge disse budene... Det kan også hende, og jeg anser det som ganske sannsynlig, at muslimene som vokser opp i et sekulært Norge, etterhvert også vil gå i samme fotspor som disse kristne jeg nå snakker om som ikke legger så mye vekt på disse håpløse og tåpelige forbudene og påbudene...

Lenke til kommentar

Hvis islam blir statsreligion i Norge, er Norge fortapt. Da kan vil like greit begynne å oppføre som alle andre apekattland, løpe ut på gatene å skyte opp i lufta med maskingæveret vårt.

Nå syntes jeg at du fornærmer apekattene. Apekattene løper jo ikke rundt å skyter i gatene.. hvis man ser bort i fra denne apen her:

Men det er ikke vanlig for apekatter å gjøre det :p

...Dessuten løper han ikke rundt i gatene.

Lenke til kommentar

Skolegang er det beste forsvaret mot både Islam og Kristendom. Jeg tenker her selvsagt på skolegang UTEN indoktrinering. Som kjent har ingen noensinne blitt kristen eller muslim uten å først ha hørt om disse religionene fra andre.

Lenke til kommentar

Hvor i bibelen står det at kristen kvinner skal dekke til sitt hode?

1 Kor 11,4-16

Bibelen:

(...) Men en kvinne som ber eller taler profetisk med utildekket hode, fører skam over sitt hode. Det er jo akkurat det samme som å være snauklipt. 6 Hvis en kvinne ikke vil ha noe på hodet, kan hun like godt klippe av seg håret! Men når det nå er en skam for en kvinne å klippe eller barbere av seg håret,
da må hun ha noe på hodet
. 7 Mannen skal ikke dekke hodet, for han er Guds bilde og ære. Men kvinnen er mannens ære. 8 For mannen ble ikke til av kvinnen, men kvinnen av mannen. 9 Mannen ble heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens. 10
Derfor skal kvinnen for englenes skyld ha noe på hodet, som et myndighetstegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...