Gå til innhold

Hadde du brydd deg om Islam ble norges offisielle religion?

Gjest medlem-82119

107 stemmer

1. 1. Hadde du brydd deg om islam ble norges offisielle religion?

• Ja. Ville flyttet til annet ikke-islamsk land.
      20
    • Ja. Ville blitt boende i norge.
      13
    • Nei. Ville konvertert uten problem.
      0
    • Nei. Foretrekker islam fremfor kristendommen.
      1
    • Er imot både islam og kristendom, fjern begge / la det være en privatsak
      70
    • Bryr meg ikke
      3

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

I forbindelse med den evige debatten om islamisering og avkristning så tenkte jeg å sjekke hva folk mener om å bo i et land med enten islam eller kristendom som offisiell religion. For enkelthets skyld lar jeg islam inkludere sharialover, dvs man får alle politiske sider av islam med på kjøpet, og for kristendommen lar jeg kirke og stat være samlet, dvs kongen må være kristen osv tilsvarende dagens system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er av den oppfatning at religion ikke er noe staten skal ta seg av. Det er en privatsak hva man ønsker å tro på. Jeg er en tilhenger av et sekulært samfunn.

Men for all del, vær kristen, muslim, jøde, buddist, hindu eller pastafarianer for alt hva jeg bryr meg, men ikke la staten drive det. Klarer de ikke å drive seg selv, bør de heller ikke gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg alltid spør meg om når kristne (som er de som vanligvis frykter dette spørsmålet) fremsetter dette scenarioet er hvorfor noen tror at når vi først er kvitt tusen år med marerittaktige religiøse påstander som ble påtvunget oss uten at det ble tilbudt et eneste bevis for noen av påstandene, skal dra over oss nye likelydende påstander?

Hvorfor TROR kristne at man MÅ tro på påstander for å være et godt menneske? Og hvorfor tror de at vi er pokka nødt til å dra over oss et teppe av religiøs uvitenhet i form av noe som fremstår så ytterst latterlig som islam? Hele ideen om islam faller sammen med tanken på en allmektig og allvitende gud skulle ha vært så ufattelig dum at han henvendte seg til en kar som IKKE kunne lese og skrive når han ville ha klort ned sin siste og endelige "sannhet" her på jorden... Kan jo ikke bli DUMMERE enn dette (hvis en ser bort fra mormonere og scientologer altså...)

Så hvorfor i all verden skal vi dra inn den utdaterte, mest brutale, minst nestekjærlige og mest undertrykkende religion som eksisterer på denne planeten i dag som vår offisielle religion her i landet????? Snakk om å klaske en fornærmelse i et hvert tenkende menneskers ansikter... For det er det dette religiøse vissvasset er, en fornærmelse mot alle som er i stand til å tenke litt på egen hånd og som er smarte nok til å ikke dra over seg ubeviste påstander fra denne islamske verdiløse gamle boka som ikke engang kan passere som myte, skrevet av ignorante, maktsyke jernaldermenn på "oppdrag" av en epeleptisk barneskjender så ignorante at han ville gapt av beundring om han hadde sett en trillebår... Og dette skal vi liksom tro på???? Ja JØSS!!!!

La oss helle kaste kristendomen ut av staten og slå fast at vi ikke trenger en offisiell tro på rene påstander, for det gjør vi virkelig ikke. På tide å gi kunnskap, viten og sunn fornuft en sjanse her og slutte å krangle over hvem av disse håpløse påstands gudene som har mest muskler... Det blir for dumt rett og slett..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har null respekt for islam. Det passer ikke inn i våres samfunn. Det er bare en religion for usiviliserte.

Jeg foretrekker kristendommen fremfor islam.

Kristendom og islam er onder av samme alen, bare kappet i hver sin ende,... :)

Fatter ikke at det i år 2011 finnes naive mennesker som tror på eventyr!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemte alternativet "Ja. Ville startet væpnet revolusjon".

Og det enkle svaret "Nei" ... (Man må jo ikke konvertere til noe som helst bare fordi det blir en statsreligion. Jeg er ikke kristen selv om kristendommen er den norske statens favoritt-livssyn.

TurboEdit:

Sorry... Jeg trekker det tilbake :p

Jeg unngikk å se "det bryr meg ikke" ... som da ville vært svaret "nei".. hehe

Endret av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Islamiseringsdebatten er veldig dreid mot ytterkantene, og på den ene siden jobber erna og jens med å innføre islam og sharia fordi det er så bra. Kommunaldepartementet skrev for en tid siden: Kommunaldepartementet vil utrede mulighetene for å få etablert et religiøst shariaråd som har myndighet til å utstede skilsmisser i Norge.

På den andre siden har vi ABB som er i krig mot islam og de som vil innføre den.

Mange ser ikke ut til å bry seg. Videre vil det nok også være slik at å velge å ikke være kristen i norge, eller konvertere fra kristendommen, neppe er like enkelt i et islamsk land.

Når man da velger islam som norges kommende offentlige religion så er spørsmålet hvor lett det vil bli for enkeltmennesket å takke nei, jfr utmeldingen av statskirken som man kan i kristendommen.

http://www.drammenmoske.no/index.php?option=com_content&view=article&id=319:imam-pa-fjell-norge-er-den-mest-islamske-staten-i-verden&catid=60:nyheter-

Når man i tillegg velger islamske konservative verdier som mostand mot israel og usa, støtte islamske land som palestina og generelt dreie fokuset mot islam.

Jeg synes derfor at det er greit å spørre om folk synes islam er verre enn kristendommen og om man like gjerne kunne innført islam først som sist når man uansett som nasjon er nærmere islam enn kristendommen. Hatet mot usa resulterte jo bl.a i at presidenten brøt kontakten med jensemannen, og landets islamske grunnverdier og oppbygging gjør at muslimer selv ser at de bor i verdens beste islamske land.

Spørsmålet er jo da om man snart bør komme ut av islamskapet og stå frem som det man er, isteden for å late som man er en kristen nasjon når man egentlig er en islamsk nasjon.

Lenke til kommentar

Har null respekt for islam. Det passer ikke inn i våres samfunn. Det er bare en religion for usiviliserte.

Jeg foretrekker kristendommen fremfor islam.

Kristendom og islam er onder av samme alen, bare kappet i hver sin ende,... :)

Fatter ikke at det i år 2011 finnes naive mennesker som tror på eventyr!

Er ikke kristen selv, men synes det er en fin hindring for muslimer at Norge er ett kristent land.

Lenke til kommentar

Islamiseringsdebatten er veldig dreid mot ytterkantene, og på den ene siden jobber erna og jens med å innføre islam og sharia fordi det er så bra. Kommunaldepartementet skrev for en tid siden: Kommunaldepartementet vil utrede mulighetene for å få etablert et religiøst shariaråd som har myndighet til å utstede skilsmisser i Norge.

På den andre siden har vi ABB som er i krig mot islam og de som vil innføre den.

Mange ser ikke ut til å bry seg. Videre vil det nok også være slik at å velge å ikke være kristen i norge, eller konvertere fra kristendommen, neppe er like enkelt i et islamsk land.

Når man da velger islam som norges kommende offentlige religion så er spørsmålet hvor lett det vil bli for enkeltmennesket å takke nei, jfr utmeldingen av statskirken som man kan i kristendommen.

http://www.drammenmoske.no/index.php?option=com_content&view=article&id=319:imam-pa-fjell-norge-er-den-mest-islamske-staten-i-verden&catid=60:nyheter-

Når man i tillegg velger islamske konservative verdier som mostand mot israel og usa, støtte islamske land som palestina og generelt dreie fokuset mot islam.

Jeg synes derfor at det er greit å spørre om folk synes islam er verre enn kristendommen og om man like gjerne kunne innført islam først som sist når man uansett som nasjon er nærmere islam enn kristendommen. Hatet mot usa resulterte jo bl.a i at presidenten brøt kontakten med jensemannen, og landets islamske grunnverdier og oppbygging gjør at muslimer selv ser at de bor i verdens beste islamske land.

Spørsmålet er jo da om man snart bør komme ut av islamskapet og stå frem som det man er, isteden for å late som man er en kristen nasjon når man egentlig er en islamsk nasjon.

Synes du skriver mye fornuftig, men synes det er sjokkerende hvor lett nordmenn tar på denne snikislamiseringen og gradvise erosjonen av verdier som vi nordmenn historisk sett har vært så stolte av.

Lenke til kommentar

Er ikke kristen selv, men synes det er en fin hindring for muslimer at Norge er ett kristent land.

Det er også en hindring for ytringsfrihet og religionsfrihet.

Dette er omtrent som å leve i Afrika under kolonitiden og spørre seg selv "Hvem skal kolonisere landet mitt, Frankrike eller Storbritania?". Begge er imperialistiske og kommet for å ta friheten din. Så har noen lært seg å snakke fransk og ønsker fransk styre, mens andre har det motsatt.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilken måte?

Først på den åpenbare måten:

Det første de kristne gjør overalt hvor de ferdes, er å forby alle andre religioner. Deretter skal de ha en hel rekke lover om ting. De skal bestemme når du skal jobbe, når du ikke skal jobbe, når du kan ha sex, når du ikke kan ha sex, de skal bestemme hvem du skal ha sex med, hvem du ikke skal ha sex med, hva du skal si og hva du ikke skal si, hva du kan spise og hva du ikke kan spise.

Etter omtrent tusen år har vi klart å befri oss fra kirkens jerngrep. Så nå har vi i større grad frihet til å tro hva vi vil osv. Likevel er det mye som holder oss tilbake. Kristen forkynnelse i skolen er fortsatt et ganske stort overgrep. Likedan er det i forsvaret. Dette er områder hvor det kreves utvikling.

Norges utvikling = kirkens avvikling

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du glemte alternativet "Ja. Ville startet væpnet revolusjon".

Og det enkle svaret "Nei" ... (Man må jo ikke konvertere til noe som helst bare fordi det blir en statsreligion. Jeg er ikke kristen selv om kristendommen er den norske statens favoritt-livssyn.

I muslimske land har du vanligvis ikke denne muligheten.

Lenke til kommentar

På hvilken måte?

Først på den åpenbare måten:

Det første de kristne gjør overalt hvor de ferdes, er å forby alle andre religioner. Deretter skal de ha en hel rekke lover om ting. De skal bestemme når du skal jobbe, når du ikke skal jobbe, når du kan ha sex, når du ikke kan ha sex, de skal bestemme hvem du skal ha sex med, hvem du ikke skal ha sex med, hva du skal si og hva du ikke skal si, hva du kan spise og hva du ikke kan spise.

Etter omtrent tusen år har vi klart å befri oss fra kirkens jerngrep. Så nå har vi i større grad frihet til å tro hva vi vil osv. Likevel er det mye som holder oss tilbake. Kristen forkynnelse i skolen er fortsatt et ganske stort overgrep. Likedan er det i forsvaret. Dette er områder hvor det kreves utvikling.

Norges utvikling = kirkens avvikling

Slik var det kanskje før.

Men jeg liker sånn som det er akkurat nå. Man kan si hva man vil og tro hva man vil. KRL/RLE bør elevene slutte å bruke tid på, det er bare bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Slik var det kanskje før.

Men jeg liker sånn som det er akkurat nå. Man kan si hva man vil og tro hva man vil. KRL/RLE bør elevene slutte å bruke tid på, det er bare bortkastet tid.

Jeg misliker sterkt hvordan det er nå. Gjennom hele grunnskolen ble jeg sendt i kirka, på videregående måtte man komme seg til kirka selv og derfor mye lettere å droppe det. I militæret måtte jeg først forsvare min rett til å ikke delta i kristne møter, anklaget for å være respektløs og de prøvde faktisk å nekte meg friheten min. Alternativet til feltgudstjeneste var å vaske feltkjøkken. Helt alene naturligvis.

KRL har de heldigvis sluttet med. Men det er fortsatt en del grums i det nye faget RLE. RLE synes jeg er viktig og noe alle trenger å vite litt om. Men ikke på en slik måte at det blir brukt som forkynnelse og rekrutering til kirken.

Hyggelig for deg at du liker et fellesskap basert på tvang. Ikke så hyggelig for de som ønsker å benytte sin menneskerettighet for å slippe å delta.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...