Lycantrophe Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 NRK er ikke flinke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 For tiden kan du velge mellom Microsoft eller Microsoft på NRK. En type åpenhet som er så åpen at Richard Stallman ennå ikke har sluttet å le av glede... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 NRK har i hvert fall enten bestemt seg for, eller bestemt seg for å bestemme seg for () et "universalformat" som er avspillbart på alle enhter noen har giddet å portere en utbredt dekoder til. Jeg husker ikke i farten om det var H.264 som var den som lå best an. Lurer forøvrig på om man i Norge er nødt til å betale noen avgiftr for å benytte seg av H.264 om man går for x.264 som encoder. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 NRK må betale ja, men det vanligste er at de betaler ifm. kjøp av programvaren. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Må de egentlig det? Er H.264 patentert i Norge? Hvis ikke, hva hindrer hvem som helst i å legge ut hva de vil, så lenge de bruker en åpen og gratis encoder som f.eks. x.264? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg vet ikke. Men jeg tipper at patentet er det minste problemet i den sammenhengen; langt viktigere er forholdet NRK har til forskjellige mediafirmaer ute i verden. Husk at de som eier MPEG-LA er JÆVLIG viktige firmaer. http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_LA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå